Πιο κοντά από ποτέ Λάρισα – Βόλος! Δρομολογείται η παραλιακή διαδρομή 14 χλμ.
Πιο κοντά από ποτέ φαίνεται να είναι η δρομολόγηση ενός μεγαλόπνοου έργου – πάγιου αιτήματος κατοίκων και επαγγελματιών δύο Νομών. Πρόκειται για την οδική σύνδεση των παραλιών Βόλου – Λάρισας μέσω ενός παραλιακού άξονα στη Θεσσαλία που θα ενώνει το τμήμα από Καμάρι – Κεραμίδι έως Ρακοπόταμο. Μία διαδρομή 14 χιλιομέτρων θα φέρει πιο κοντά τον Βόλο και τη Λάρισα από μία παραλιακή διαδρομή.
Το έργο προϋπολογισμού 24,5 εκατ. ευρώ ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός ζήτησε να ενταχθεί, έστω η πρώτη φάση του, στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών, δεδομένου ότι αντίστοιχα έργα δεν είναι επιλέξιμα μέσω ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με τον κ. Αγοραστό το έργο αφορά σε παρέμβαση σε μήκος 14 χλμ., με τη διαδρομή να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και δύο γέφυρες των 100 μέτρων η κάθε μία. Θα κατασκευαστούν επίσης τρεις οδικοί κόμβοι σε Κεραμίδι, Σκλήθρο και Ρακοπόταμο.
Από το συνολικό μήκος της παραλιακής διαδρομής τα 5,5 χλμ. θα κατασκευαστούν στα διοικητικά όρια του Νομού Μαγνησίας και τα 8,5 χλμ. στα διοικητικά όρια του Νομού Λάρισας.
Σε πρώτη φάση η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει ζητήσει χρηματοδότηση 5 εκατ. ευρώ προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου. Όπως σημείωσε ο περιφερειάρχης, το παν είναι να γίνει η αρχή. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι το έργο θα γίνει με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.
Σημειώνεται ότι η χωροθέτηση του παραλιακού άξονα έχει γίνει σε περιοχή Natura. «Οι παρεμβάσεις θα είναι οικολογικές» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αγοραστός.
Η σύνδεση των παραλιών της Λάρισας με το Πήλιο είναι ένα πάγιο αίτημα κατοίκων και επαγγελματιών. Η πρώτη μελέτη όμως «κόλλησε» στο γεγονός ότι η ζώνη εντάσσεται σε καθεστώς προστασίας Natura. «Αλλάξαμε την αρχική μελέτη ακριβώς επειδή πρόκειται για περιοχή Natura και έχουμε στα χέρια μας μία πλήρη και ώριμη μελέτη. Έχουμε μάλιστα εκπονήσει ειδική γεωλογική και τεχνική μελέτη, συνολικού προϋπολογισμού 1,7 εκατ. ευρώ προκειμένου να αντιμετωπίσουμε όλες τις δυσκολίες του έργου. Ο δρόμος δεν διέρχεται μόνο από περιοχή Natura. Η γεωμορφολογία του εδάφους εναλλάσσεται στη διάρκεια της διαδρομής και απαιτούνται διαφορετικού είδους παρεμβάσεις, αντιστηρίξεις κ.ά. Πρόκειται για ένα δύσκολο, αλλά και μεγαλόπνοο έργο», σημείωσε ο κ. Αγοραστός.
Πηγή: taxydromos.gr