Scroll to top

Ποιοι βουλευτές πήραν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τι μάρκα – Όλη η λίστα


- 23 Φεβρουαρίου 2020

  •  

     

    Ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας, αλλά και βουλευτές της ΝΔ -μεταξύ τους και υπουργοί- είναι στην πλειοψηφία τους οι περισσότεροι από την μικρή λίστα των 28 βουλευτών που επέλεξαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους.

    Πρόκειται για τους «πιονέρους» της ηλεκτροκίνησης, καθώς η απόκτηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου έχει ακόμα πολλούς περιορισμούς για τους κατόχους του.

    Η αυτονομία του δεν ξεπερνά τα 240 χιλιόμετρα, για να επαναφορτιστεί απαιτούνται αρκετές ώρες και ενισχυμένο σύστημα ηλεκτροδότησης (αν δεν υπάρχει ταχυφορτιστής) ενώ δεν υπάρχει (ακόμα) ευρύ δίκτυο ειδικών πρατηρίων.

    Έτσι πλην ελαχίστων εξαιρέσεων η πλειοψηφία των βουλευτών που πήραν τα πρώτα αυτοκίνητα που «καίνε» ρεύμα, εκλέγεται σε Αθήνα και Πειραιά και μόνο τρείς σε απομακρυσμένες, από την Αττική, περιφέρειες.

    Οι βουλευτές μπορούσαν να επιλέξουν μεταξύ τριών αυτοκινητοβιομηχανιών BMW (i3), Volkswagen (Golf), Peugeot (E-208), Nissan (Leaf N) και όπως προκύπτει η πρώτη προαναφερόμενη μάρκα ήταν αυτή που τράβηξε το ενδιαφέρον τους.

    Σε ό,τι αφορά τα ποσοτικά στοιχεία, οι 18 βουλευτές και υπουργοί ανήκουν στην ΝΔ. Μόνο έξι στον ΣΥΡΙΖΑ, αν και οι βουλευτές τους δίνουν πρώτοι τη μάχη σε ζητήματα περιβάλλοντος. Ένας (και αυτός ευρωβουλευτής στο Κίνημα Αλλαγής). Η Ελληνική Λύση επιμένει σε βενζίνη και πετρέλαιο, ενώ από την ΜεΡΑ25 τρείς βουλευτές είπαν «ναι» στην ηλεκτροκίνηση, αλλά όχι ο Κρίτων Αρσένης παρά τη μεγάλη δράση του στη Βουλή για θέματα οικολογίας. Το ΚΚΕ είναι ιδιόμορφη περίπτωση καθώς οι βουλευτές του δίνουν τα αυτοκίνητα στο κόμμα και εκείνο αποφασίζει την χρήση τους.

    Επίσης κανένας από τους πολιτικούς αρχηγούς δεν έκανε το μεγάλο βήμα αν και ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αλέξης Τσίπρας όπως και κάποιοι άλλοι βουλευτές έχουν αποποιηθεί του δικαιώματος τους να τους διαθέτει η Βουλή όχημα για τις μετακινήσεις τους.

    To παράδειγμα έδωσε πρώτος ο Κώστας Τασούλας ο οποίος επέλεξε έναGolf. Παρουσιάζοντας το αυτοκίνητο ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και μηδενική επίπτωση στο περιβάλλον. Ενημέρωσε επίσης πως η προμήθεια ηλεκτρονικών αυτοκινήτων είναι μια από τις δράσεις της Βουλής που έχουν οικολογικό πρόσημο καθώς όπως είπε ακολουθεί η ενεργειακή αναβάθμιση του Μεγάρου με ανακαίνιση όλων των κουφωμάτων αλλά και την εγκατάσταση των πιο σύγχρονων συστημάτων ώστε να υπάρχει εξοικονόμηση σε ψύξη και θέρμανση.

    Από την ΝΔ ηλεκτρικό αυτοκίνητο πήραν οι:

    Ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης (Volkswagen)

    O υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης (Peugeot)

    H Νόνη Δούνια (Peugeot)

    O υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης (Peugeot)

    O Δημήτρης Καιρίδης (BMW)

    H Όλγα Κεφαλογιάννη (ΒΜW)

    O αναπληρωτής υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιώργος Κουμουτσάκος (VolksWagen)

    O Κωνσταντίνος Κυρανάκης (VolksWagen)

    O Mπάμπης Παπαδημητρίου (ΒMW)

    H Φωτεινή Πιπιλή (VolksWagen)

    Ο Θανάσης Πλεύρης (Volkswagen)

    Ο Θόδωρος Ρουσόπουλος (Nissan)

    O υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης (BMW)

    O υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών & βουλευτής Σερρών Κωνσταντίνος Καραμανλής (Volkswagen).

    O Βαγγέλης Λιάκος (ΒΜW)

    H ευρωβουλευτής Μαρία Σπυράκη (BMW)

    H βουλευτής Κοζάνης Παρασκευή Βρυσίδου (ΒΜW).

     

    Από τον ΣΥΡΙΖΑ:

    Ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης (ΒMW)

    O Γιώργος Κατρούγκαλος (BMW)

    Ο Νίκος Παππάς (Peugeot)

    Ο Γιάννης Ραγκούσης (NISSAN)

    O Νάσος Αθανασίου (NISSAN)

    O βουλευτής Χίου Ανδρέας Μιχαηλίδης (NISSAN)

     

    Από το ΚΙΝΑΛ ο ευρωβουλευτής Νίκος Ανδρουλάκης (BMW)

     

    Aπό το ΜεΡΑ25:

    O Κλέων Γρηγοριάδης (ΒMW)

    H Φωτεινή Μπακαδήμα (BMW)

    Η Μαρία Απατζίδη (ΒΜW)

     

    Πρέπει να σημειωθεί ότι η Βουλή έχει κάνει σημαντικά ποιοτικά βήματα ως προς το στόλο που διαθέτει για τους βουλευτές. Πριν την κρίση στο υπόγειο γκαράζ έμπαιναν θηριώδεις λιμουζίνες πολλών κυβικών.

    Το πέρασμα στην υβριδική εποχή έδωσε το δικαίωμα σε κάποιους να αποκτήσουν υβριδικά τζιπ που σε ορισμένες περιπτώσεις η αγορά τους ξεπερνούσε τις 50.000 ευρώ.

    Όλα αυτά (όπως και άλλες βουλευτικές παροχές) εξορθολογήθηκαν με την κρίση. Αν και ποτέ δεν έγινε πράξη η εξαγγελία του Αλέξη Τσίπρα περί κατάργησης του βουλευτικού αυτοκινήτου (οι αντιδράσεις ήταν σφοδρές στο κόμμα του) μπήκαν αυστηροί περιορισμοί στα κυβικά. Οι βουλευτές του λεκανοπεδίου δικαιούνται έως 1400 κε και της περιφέρειας ανάλογα την απόσταση από την Αθήνα έως 1.800 κε.

     

    Πηγή: thetoc.gr

     

  • Δείτε επίσης...