Πώς να διαχειριστείτε τα άτομα που συνέχεια παραπονιούνται, σύμφωνα με ψυχοθεραπευτή
Υπάρχουν στιγμές που όλοι θέλουμε να παραπονεθούμε και να κατηγορήσουμε την τύχη μας για όσα μας συμβαίνουν. Όταν όμως το δράμα παρατείνεται και επαναλαμβάνεται σε χρόνο εξακολουθητικό, τότε κάτι δεν πάει καλά με εμάς κι όχι με τη μοίρα μας.
Όλοι έχουμε συναντήσει έστω μία φορά στη ζωή μας ένα τέτοιο άτομο, ένα άτομο που έχει καταλήξει να ξεχωρίζει από το πλήθος ως «χρόνιος παραπονιάρης» και σε ένα πρόσφατο επεισόδιο του mindbodygreen podcast, η ψυχοθεραπεύτρια και σύμβουλος σχέσεων, Nedra Glover Tawwab εξηγεί πώς πρέπει να το χειριζόμαστε αν είναι στη ζωή μας.
Σύμφωνα με την ίδια, για να καταλάβετε πώς ακριβώς πρέπει να χειριστείτε ένα τέτοιο άτομο, είναι σημαντικό για αρχή να ξέρετε ότι μπορεί να μην καταλαβαίνει καν ότι το κάνει. Μπορεί δηλαδή να μην αντιλαμβάνεται ότι έχει μετατρέψει την καθημερινότητά του σε μια διαρκή γκρίνια γιατί «νομίζει ότι είναι απλά ομιλητικό». Έτσι τα άτομα αυτά δεν καταλαβαίνουν καν ότι όσο μιλούν, αραδιάζουν μια σειρά από παράπονα που τις περισσότερες φορές δεν έχουν μάλιστα καμία βάση.
Καλό είναι σε αυτή τη φάση να τους βοηθήσετε να αναγνωρίσουν το πρόβλημα για να το ελαττώσουν ενώ είναι σημαντικό στη συνέχεια να ξεκινήσετε μια συζήτηση με θετικό πρόσημο. Μπορείτε μάλιστα να δημιουργήσετε μια «λίστα με ζητήματα ψυχικής υγείας», για τα οποία παραπονιούνται συχνά και να τους βοηθήσετε να μην τα επαναλάβουν.
Το επόμενο στάδιο αφορά το πώς έχετε μάθει να θέτετε τα όρια σας. Πολλοί πιστεύουν ότι τα θέτουν,
προσπαθώντας να αλλάξουν αυτόν που έχουν απέναντί τους αλλά στην πραγματικότητα τα όρια μπαίνουν όταν επιλέγετε πόσο θα ανεχτείτε να ακούτε διαρκώς παράπονα και πόσο χώρο δίνετε σε αυτά τα άτομα μέσα στη ζωή σας.
Μπορεί να μην καταφέρουμε να αλλάξουμε ποτέ τον τρόπο που σκέφτεται ένα τέτοιο άτομο αλλά σε κάθε περίπτωση μπορούμε να ελέγξουμε το είδος της σχέσης που θέλουμε να έχουμε μαζί του όταν βλέπουμε ότι αρχίζει να επηρεάζει αρνητικά και τη δική μας ψυχολογία.
Jenny.gr