Εγκύκλιο σχετικά με την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έστειλε σε όλα τα σχολεία το υπουργείο Παιδείας.

Εν μέσω lockdown και τηλεκπαίδευσης μέσω webex των μαθητών στα γυμνάσια και στα λύκεια της χώρας, το υπουργείο Παιδείας ενημερώνει πώς θα γίνει η αξιoλόγηση των μαθητών για το Α’ τετράμηνο.

Οπως αναφέρει η εγκύκλιος, που στάλθηκε σε όλα τα σχολεία της χώρας, στο Γυμνάσιο για την αξιολόγηση του μαθητή συνεκτιμώνται η συνολική συμμετοχή του, στη μαθησιακή διαδικασία, από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες,την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κτλ., οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά, οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες, οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες και οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

Στο Γενικό Λύκειο, για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα, την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες, τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι. Αν λείπει κάποιο από τα προαναφερθέντα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

 

Η αξιολόγηση στα επαγγελματικά λύκεια

Στα επαγγελματικά λύκεια για την αξιολόγηση του συνεκτιμώνται η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα, οι εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο, η επίδοση στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες, οι προαιρετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών και ο φάκελος εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε μαθητή όπου αυτός τηρείται, ενώ, αν λείπουν κάποια από τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός τετραμήνου διαμορφώνεται από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν κάθε πρόσφορο τρόπο διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων και ηλεκτρονικής αποστολής των θεμάτων αξιολόγησης και των απαντήσεων των μαθητών, καθώς επίσης και:

– Το εργαλείο «Ασκήσεις» από την ηλεκτρονική τάξη – e-class, στο οποίο περιλαμβάνονται θέματα αυτόματης βαθμολόγησης, θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και θέματα συνδυασμού αυτόματης βαθμολόγησης και ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).

– Το εργαλείο «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη – e-class: υποβολή από τους μαθητές αρχείων απαντήσεων με συγκεκριμένη προθεσμία και ώρα υποβολής κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

– Το εργαλείο «e-me assignments» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία και ανάθεση εργασιών.

– Το εργαλείο «e-portfolio» της πλατφόρμας e-me: Οργάνωση και προβολή της δουλειάς μαθητών.

– Την εφαρμογή «e-me content» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την ανάπτυξη διαφόρων τύπων διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων.

– Το εργαλείο της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling) της πλατφόρμας webex.

 

Δείτε αναλυτικά:

Η σχετική εγκύκλιος σε μορφή pdf 

Το παράρτημα οδηγιών σε μορφή pdf