Αν και το ποσοστό απέχει πολύ από τα προ κρίσης επίπεδα, το ποσό που ξοδεύουν οι Έλληνες για ρούχα και παπούτσια παρέμεινε το 2017 ένα από τα υψηλότερα στην Ευρώπη.

Τα στοιχεία για το ποσοστό του εισοδήματος που δαπανήθηκε στη χώρα μας για ένδυση και υπόδηση, ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το ποσοστό δαπανών για ρούχα και παπούτσια στην Ελλάδα ανήλθε στο 5,8% το 2017, ενώ το αντίστοιχο στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Αγγλία και η Ιταλία, κυμάνθηκε μεταξύ 4% και 5,1%.

Η συνολική δαπάνη ανά νοικοκυριό -ως ποσοστό του εισοδήματος- διαφοροποιήθηκε ανάλογα με την ηλικία των μελών της οικογένειας. Για παράδειγμα, τα νοικοκυριά με δύο παιδιά κάτω των 16 ετών κατανάλωσαν σε ενδύματα το 7,4% του εισοδήματός τους, σε αντίθεση με την κατηγορία των μεμονωμένων ατόμων άνω των 65 ετών, όπου το αντίστοιχο ποσοστό πέφτει στο 3,5%.

Στο μεταξύ, μικρή αύξηση, κατά 0,2% σε σχέση με το 2016, σημείωσαν πέρυσι οι δαπάνες για ένδυση και υπόδηση των ελληνικών νοικοκυριών. Η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο στην Ελλάδα το 2017 για την κατηγορία ένδυση – υπόδηση ανήλθε σε 382 ευρώ. Η συνολική ετήσια κατανάλωση ενδυμάτων – υποδημάτων στην Ελλάδα το 2017 ανήλθε περίπου σε 4 δισ. ευρώ.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός διευθυντής του ΣΕΠΕΕ, Θεόφιλος Ασλανίδης κάνει λόγο για ραγδαία υποχώρηση της κατανάλωσης ενδύματος-υποδήματος στα χρόνια της κρίσης, η οποία άρχισε ξανά να αυξάνεται μετά το 2015. “Εν έτει 2008, οι Έλληνες είχαν συνολικά δαπανήσει για ένδυση και υπόδηση περί τα 8,5 δισ. ευρώ, με την κατανάλωση να μεταφράζεται στο 8,2% του εισοδήματός τους. Το 2009 ξεκίνησε η υποχώρηση και το χειρότερο έτος ήταν το 2013, όταν η κατανάλωση υποχώρησε γύρω στο 5%. Δειλά-δειλά από το 2014 και το 2015 άρχισε ξανά να αυξάνεται, μέχρι που φτάσαμε στο αποτέλεσμα του 2017” σημειώνει.