Στην πρώτη θέση της επισκεψιμότητας τουριστών είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη χώρα και κατά το τελευταίο έτος, όπως ανακοίνωσε στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού, Αλέξανδρος Θάνος, πραγματοποιώντας έναν απολογισμό των ενεργειών της Περιφέρειας για την ενίσχυση του τουρισμού.

Όπως ανέφερε ο κ. Θάνος είναι ενθαρρυντικό που η κατάσταση βελτιώνεται και στον τομέα των διανυκτερεύσεων, όπου χωλαίνει παραδοσιακά η Περιφέρεια. Η Κεντρική Μακεδονία βρέθηκε στη δεύτερη θέση και στις διανυκτερεύσεις, αφήνοντας πίσω περιφέρειες όπως της Κρήτης και της Αττικής. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι μπορεί να είναι μεγάλος ο αριθμός των Βαλκάνιων τουριστών, όμως πλέον έρχονται στην περιοχή τουρίστες από τη Βρετανία, το Κατάρ και άλλες περιοχές αλλάζοντας το μείγμα των επισκεπτών.

Πολύ σημαντική άνοδο εμφανίζει ο πολιτιστικός και αρχαιολογικός τουρισμός στην περιοχή. Είναι χαρακτηριστικό, όπως είπε ο αντιπεριφερειάρχης, ότι οι επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους αυξάνονται με ρυθμό 14% ετησίως, ενώ στην Πέλλα η αντίστοιχη αύξηση της επισκεψιμότητας στους αρχαιολογικούς χώρους ανήλθε στο 130%.

Το κλείσιμο του διαδρόμου προσγειώσεων – απογειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία» για μεγάλο διάστημα δεν έπληξε πέρσι σημαντικά την τουριστική κίνηση, καθώς με βάση τα στοιχεία ενός έτους (Μάιος 2017 – Μάιος 2018) παρατηρείται αύξηση της κίνησης κατά 30%.

Ο κ. Θάνος αναφέρθηκε στις πολλές διεθνείς τουριστικές εκθέσεις που συμμετέχει η Περιφέρεια στη βάση του προγράμματος τουριστικής προβολής που υλοποιεί, με αποτέλεσμα να αυξάνονται διαρκώς οι επισκέπτες από τις αγορές – στόχους. Ο αντιπεριφερειάρχης ανακοίνωσε ότι η τάση αύξησης των Ρώσων επισκεπτών είναι 15%, ενώ τόνισε πως η Περιφέρεια βλέπει και προς Κίνα, Ουκρανία και Ρουμανία.

Στο δεύτερο εξάμηνο φέτος η Περιφέρεια θα συμμετέχει σε εκθέσεις της Βρετανίας, Γερμανίας, Πολωνίας, Σουηδίας και Ισπανίας.

Προτεραιότητα συνεχίζουν να αποτελούν οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στην κατεύθυνση της επίτευξης δωδεκάμηνου τουριστικού ρεύματος, ενώ γίνεται και ειδική καμπάνια μέσω του μάρκετινγκ σε αεροπορικές εταιρίες.

Στις ειδικότερες ενέργειες, ο κ. Θάνος ανέφερε την πιστοποίηση της πολιτιστικής διαδρομής «Στα Βήματα του Αποστόλου Παύλου» και την ενίσχυση του brand name «Όλυμπος».

Πηγή: www.voria.gr