Προετοιμάζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Πονοκέφαλος η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας.

Εάν υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι ήδη έχουν σκεφθεί την ιπτάμενη αυτοκίνηση, δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ. Οι προβλέψεις των ειδικών κάνουν λόγο για έτος έναρξης το 2024, οπότε και θα μπορούν οι ευφάνταστοι οδηγοί να αποκτούν… αυτοκίνητο με φτερά, αν και το αναγκαίο και άκρως απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο αυτής της νέας μορφής κυκλοφορίας απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο. Και, σαφώς, δημιουργεί και πονοκέφαλο. Η εκτίμηση ανήκει στον Χιου Μάρτιν, διευθύνοντα σύμβουλο της Lacuna Technologies, μιας εταιρείας που βοηθά τις πόλεις να διαμορφώσουν τις πολιτικές τους στον τομέα των μεταφορών.

Όπως τονίζει ο κ. Μάρτιν μιλώντας στο αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο CNBC, υπάρχει απόσταση ανάμεσα στο πότε θα μπορούν τα αυτοκίνητα να πετούν και στο πότε θα είναι ασφαλή και αξιόπιστα για να κυκλοφορούν στον ουρανό. «Ανάλογα με το ποιο είναι το ακροατήριό σου, νομίζω ότι το 2024 θα μπορούσε να είναι ένα χρονοδιάγραμμα», είπε στο CNBC για την εμπορική διάθεση των πρώτων ιπτάμενων αυτοκινήτων.

Μια σειρά από αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η κινεζική εταιρεία ηλεκτροκίνησης Xpeng και η ιταλοαμερικανική Fiat Chrysler, επεξεργάζονται σχέδια για τέτοιου είδους αμάξια. Βέβαια, όπως διευκρίνισε ο Χιου Μάρτιν, τα ιπτάμενα αυτοκίνητα θα απευθύνονται σε λίγους, καθώς ο περισσότερος κόσμος θα συνεχίσει να μετακινείται επί της γης, είτε χρησιμοποιώντας ηλεκτρικά οχήματα είτε εκείνα που πορεύονται χωρίς οδηγό. Αλλωστε, «τα αυτοκίνητα που δεν χρειάζεται να απογειωθούν είναι ασφαλέστερα και μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα άτομα», εξήγησε. Επιπροσθέτως υπογράμμισε το πού υπερέχουν τα ιπτάμενα οχήματα. «Εκεί όπου πιστεύω ότι έχουν εφαρμογή είναι στη μεταφορά εμπορευμάτων και πακέτων. Νομίζω ότι αυτό θα είναι ένα πολύ μεγάλο πράγμα», πρόσθεσε ο Χιου Μάρτιν.

Και αποκάλυψε ότι ολοένα και περισσότερο οι πόλεις ασχολούνται με τη μελλοντική διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας, όταν στους ουρανούς θα προστεθούν και τα ιπτάμενα αυτοκίνητα πέραν των αεροπλάνων και ελικοπτέρων. Οι νόμοι που θα καταρτιστούν θα αφορούν το πού θα μπορούν να απογειωθούν, να προσγειωθούν και να ταξιδέψουν τα οχήματα αυτά, το εάν θα επιτρέπεται να πετούν όλες τις ώρες και ποιες αποστάσεις θα πρέπει να τηρούν μεταξύ τους, όπως αναφέρει το moneyreview.gr. «Θα χρειαστεί πολύς καιρός να τα σκεφθούμε αυτά», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Lacuna.

Στις ΗΠΑ, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας και η NASA συνεργάζονται με εταιρείες αεροσκαφών χωρίς πλήρωμα και με εταιρείες αεροταξί για να καταλήξουν στο πώς θα μπορούσε να μοιάζει η εναέρια κυκλοφορία στο μέλλον. Και μια πρώτη προσέγγιση θα μπορούσε, τέλος, να είναι αυτή, όπως την περιγράφει ο Χιου Μάρτιν: «Αντί να έχεις ένα αεροδρόμιο σε κάθε μεγάλη πόλη, θα έχεις χιλιάδες αεροδρόμια διάσπαρτα στην πόλη».

 

Πηγή: kathimerini.gr