Του Κοσμαδάκη Εμμανουήλ

Οικονομολόγος (Dipl.-Kfm.) RWTH Aachen Germany,

MSc Tourism Management & Business Administration

 

Ο τουρισμός δεν είναι απλά μία διαφυγή από την καθημερινότητα, αλλά μία soulhealing εμπειρία.

Το 67% των επισκεπτών αναζητούν, πλέον, νέες και διαφορετικές εμπειρίες στα ξενοδοχεία αναφέρει πρόσφατη έρευνα.

Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πρέπει να γνωρίσουν τους πελάτες τους, να αντιληφθούν τις ανάγκες τους ώστε να τις ικανοποιήσουν, και οι εμπειρίες που έχουν προσαρμοστεί στις επιθυμίες των πελατών μπορούν να επιφέρουν τη διαφοροποίηση των υπηρεσιών.

Οι ξενοδοχειακές μονάδες πρέπει να αναβαθμίσουν και να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους στις νέες απαιτήσεις.

Οι ξενοδοχειακές μονάδες πρέπει να προωθήσουν την ποιοτική άνοδο του τουριστικού προϊόντος.

Άριστες ιστοσελίδες, που παρέχουν δυνατότητες όπως: νέες πολιτικές ακυρώσεων με πιο φιλικούς όρους για τον πελάτη, realtimemarketing, δυνατότητα παρατεταμένης διαμονής, μεγαλύτερα δωμάτια, υπηρεσίες 24 ωρών, είναι οι νέες εφαρμογές.

Να αλλάξει ο τρόπος προβολής στις διεθνείς αγορές, και να δίνεται έμφαση στο συναίσθημα, την εικόνα, τις αισθήσεις αλλά και την υψηλή αισθητική, είναι η νέα τάση.

Στο ψηφιακό περιβάλλον το στοίχημα είναι να «πουλήσεις έναν προορισμό μέσα σε ένα λεπτό και αυτό δεν θα συμβεί δίνοντας πληροφορίες, αλλά δημιουργώντας συναίσθημα που να πείθει τον ταξιδιώτη να τον επιλέξει».

Είναι μεγάλη η σημασία να περιέχουν οι ιστοσελίδες βίντεο με μικρές ιστορίες εμπειριών, το βίντεο  είναι το μέλλον της τουριστικής προβολής και προώθησης. Εδώ είναι η σημασία έξυπνου τουρισμού (smart tourism).

Ο σεβασμός στο περιβάλλον και την τοπική κοινωνία, η συνύπαρξη και η αναζήτηση ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των νέων γενεών «που αναζητούν στις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες πραγματικές αυθεντικές συνδέσεις για να βρουν τον εαυτό τους».

Διαρκώς αυξάνονται οι ταξιδιώτες που αναζητούν βιώσιμες τουριστικές εμπειρίες, άθικτο φυσικό περιβάλλον, αυθεντικούς ανθρώπους, αυθεντικές γεύσεις, απόδραση και χαλάρωση από την καλοκαιρινή αποπνυκτική ατμόσφαιρα των πόλεων.

Τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να αναδύεται η έννοια του «έξυπνου τουρισμού» ως μετεξέλιξη του τουριστικού σχεδιασμού. Οι «έξυπνοι προορισμοί» είναι καθοριστικοί για την αειφόρο ανάπτυξη, και λειτουργούν ως κινητήρια δύναμη ανάπτυξης όχι μόνο για τον τουρισμό, αλλά και για τις τοπικές κοινότητες στο σύνολό τους.

Συμπεράσματα: η τάση όξυνσης της εποχικότητας, η συσσώρευση της κίνησης τους καλοκαιρινούς μήνες, και η ανάγκη επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου με ειδικές μορφές τουρισμού να συνδυαστούν με ποιοτική εκπαίδευση στο τομέα του τουρισμού και συνεργασία όλων. Εξάλλου τίποτα δεν είναι σταθερό και μόνιμο στη ζωή, ούτε στον τουρισμό.

Πρόταση: Να ανοίξει ο διάλογος για την πορεία του τουρισμού στους φορείς και στην Πιερική κοινωνία. Η Πιερία χρειάζεται να στρέψει τα μάτια της στην ενδοχώρα, στις εναλλακτικές ειδικές μορφές τουρισμού και ειδικά του έξυπνου τουρισμού.