Στα «αζήτητα» χιλιάδες voucher κοινωνικού τουρισμού
Μία στις τρεις επιταγές που δίνονται για τον κοινωνικό τουρισμό, τελικώς δεν χρησιμοποιούνται αναφέρει η Αδέσμευτη Φωνή Υπαλλήλων της ΔΥΠΑ.
Όπως τονίζει στην ανακοίνωση τα 10 εκ.€ από τα 30 εκ.€ ετησίως επιστρέφονται στα ταμεία της Δ.ΥΠ.Α. “χωρίς να τα επαναδιαθέτουν σε επιλαχόντες όπως πράττει ο ΟΠΕΚΑ τον τελευταίο μήνα λήξης του προγράμματος. Από ότι διαπιστώνουμε όμως ούτε καν την τμηματική ενεργοποίηση των επιταγών δεν έχουν κάνει αποδεκτή παρότι ισχύει στο αντίστοιχο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους.
Δηλαδή εάν καταφέρεις και πας μόνο για 2 ημέρες διακοπές, τις υπόλοιπες 4 ημέρες επιδότησης τις χάνεις χωρίς οι Διοικούντες να έχουν εξηγήσει την ακατανόητη άρνησή τους στην τμηματική ενεργοποίησή του voucher παρότι τους το έχουμε επισημάνει πολλά χρόνια τώρα”.
H ΔΥΠΑ όπως τονίζεται το πρόγραμμα του Κοινωνικού Τουρισμού βασιζόμενη στο αντίστοιχο πρόγραμμα της Εργατικής Εστίας το οποίο χορηγούσε πάνω από 600.000 δελτία τουρισμού για 7ήμερες διακοπές. “Η Δ.ΥΠ.Α. κουτσούρεψε στο μισό τον προϋπολογισμό και τον αριθμό των δικαιούχων, μείωσε τις ημέρες επιδότησης και παρότι γνωρίζει ότι δικαιούχοι πλέον είναι πολλές χιλιάδες ανέργων οι οποίοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στο κόστος μιας ολιγοήμερης απόδρασης δυστυχώς τους απαγορεύει την συμμετοχή για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ακόμα και αν δεν ενεργοποίησαν την επιταγή”.
Την υψηλή τουριστική περίοδο δεν εξασφαλίζεται ότι τα ξενοδοχεία θα διαθέσουν δωμάτια στους κοινωνικούς τουρίστες αφού η Δ.ΥΠ.Α. εξαφάνισε την υποχρέωση διάθεσης των 30% των διαθεσίμων κλινών με την γενικόλογη υποχρέωση «δ. να διαθέτουν δωμάτια στους δικαιούχους/ωφελούμενους του προγράμματος καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του καταλύματος, χωρίς να εξαιρούν συγκεκριμένες περιόδους».
Επί της ουσίας αναφέρει η Αδέσμευτη Φωνή των υπαλλήλων θα ήταν εξαιρετικά σημαντικό να δημοσιευτούν πόσοι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν σε καταλύματα τις περιόδους υψηλής ζήτησης και πόσες επιχειρήσεις δεν τήρησαν τους όρους του προγράμματος έτσι ώστε να ενημερωθούν και οι χιλιάδες δικαιούχων για την αποτελεσματικότητα της Δ.ΥΠ.Α. στον έλεγχο των όρων και προϋποθέσεων.
Παράλληλα σημειώνει ότι “δεν είναι δυνατόν να μην προβλέπεται η παροχή βοήθειας από το Δημόσιο σε όσους πολίτες δεν κατέχουν της απαραίτητες ηλεκτρονικές γνώσεις για να καταθέσουν τις αιτήσεις. Χιλιάδες εξ αυτών υποχρεώνονται να πάνε σε γραφεία λογιστών για να τους καταθέσουν τις αιτήσεις πληρώνοντας τουλάχιστον 20€/αίτηση ενώ θα έπρεπε το ακριβοπληρωμένο τηλεφωνικό κέντρο 1555 να υποδέχεται αιτήσεις για όσους δεν γνωρίζουν ή δεν έχουν εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους για να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις”.
Πηγή:dikaiologitika.gr