Scroll to top

Συγκινητικές ιστορίες πίσω από εικαστικές δημιουργίες του 48ου Φεστιβάλ Ολύμπου


- 16 Ιουλίου 2019

  •  

    Μια εξαιρετικά συγκινητική ιστορία κέντρισε το ενδιαφέρον όσων παραβρέθηκαν στα Εγκαίνια Εικαστικών Εκθέσεων που πραγματοποιήθηκαν στο Κέντρο Μεσογειακών Ψηφιδωτών, το βράδυ της Δευτέρας 15 Ιουλίου 2019, στο πλαίσιο εκδηλώσεων του 48ου Φεστιβάλ Ολύμπου.

     

     

    Η Renee Revah μιλά για τη συγχώρεση και την αγάπη

    Ήταν η στιγμή όπου η καλλιτέχνιδα, RENÉE REVAH, μίλησε για τη συμμετοχή της στην εκδήλωση, για τις εικόνες που συνθέτουν την έκθεση φωτογραφίας Tehom, «εικόνες μοιάζουν με αλληγορία, η οποία γεννιέται στον απέραντο εσωτερικό βυθό του ανθρώπου».

    Πριν αναφερθεί στο έργο της, η RENÉE REVAH εξέφρασε ευχαριστίες προς εκείνους και εκείνες που συνέβαλαν στο στήσιμο αυτής της έκθεσης, ιδιαίτερα δε εξέφρασε τις ευχαριστίες της στα πρόσωπα που δεν φαίνονται, όπως είναι οι εθελόντριες και οι εθελοντές του 48ου Φεστιβάλ Ολύμπου.

    Στη συνέχεια μίλησε για τις εικόνες που παρουσιάζονται στο πλαίσιο της Εικαστικής Έκθεσης που οργανώθηκε από το 48ο Φεστιβάλ Ολύμπου, συγκεκριμένα μίλησε για τις δικές της εικόνες που αναδύουν την αναγκαιότητα της κάθαρσης και της συγχώρεσης.

    Σημείωσε ότι η έκθεσή της είναι αφιερωμένη στην μνήμη συγγενών της που θανατώθηκαν στο ναζιστικό στρατόπεδο Μπιρκενάου. Πρόκειται για τον Αλβέρτο Ρεβάχ (παππού της καλλιτέχνιδος), καθώς και συγγενών της. Και πρόκειται για μια έκθεση που είναι αφιερωμένη στον αγώνα για ζωή.

    Όπως η ίδια ανέφερε χαρακτηριστικά: «Συναισθηματικά ένιωθα πάντα ότι (ως οικογένεια θυμάτων) δεν είχαμε εργαστεί μέσα μας για να καθαρίσει (η ψυχή μας) από τον πόνο, τον θυμό, την απελπισία, τον θάνατο, τα βασανιστήρια…

    Κάποια στιγμή, όμως, βλέποντας ένα ντοκιμαντέρ από μία γυναίκα που επέζησε από τα στρατόπεδα, από μια γυναίκα που ήταν πειραματόζωο του («ιατρού») Γιόζεφ Μένγκελε, του στρατοπέδου του Άουσβιτς, η οποία (μάλιστα) πέθανε και πρόσφατα, η οποία λέγεται Εύα Μόζες Κορ.

    Αυτή η γυναίκα μιλούσε για τη συγχώρεση. Αυτή η γυναίκα βρήκε τον βασανιστή της. Αυτή η γυναίκα του ζήτησε να υπογράψει μια συνθήκη στην οποία αναφέρονταν οι φρικαλεότητες που διαπράχθηκαν στο στρατόπεδο του Άουσβιτς.

    Και αυτή η γυναίκα, ενώ υπήρξε πειραματόζωο, αποφάσισε να ευχαριστήσει αυτόν τον άνθρωπο στέλνοντάς του ένα γράμμα συγχώρεσης! «Ζωντάνεψε» μπροστά της ο Μένγκελε, που ήταν ο βασανιστής της, και τον συγχώρησε κι αυτόν. Και έπειτα πέρασε όλη της τη ζωή να μιλά για τη συγχώρεση και την αγάπη, διότι μέσα απ’ αυτές τις δύο ποιότητες (συγχώρεση και αγάπη) ένιωσε να ελευθερώνεται.

    Κάπως έτσι (σε ένα εικαστικό που παρουσιάζω) βύθισα στο νερό μια πλεκτή κουρτίνα της προγιαγιάς μου, κουρτίνα που κληρονόμησα. Έτσι αποφάσισα να ονομαστεί η έκθεση, «Tehom», δηλαδή άβυσσος, λέξη που αναφέρεται στη Βίβλο.

    Στα σκοτεινά αυτά νερά (της αβύσσου) παρουσιάζεται για πρώτη φορά το φως ενώ η άβυσσος (εμφανίζεται να) είναι ένας πνευματικός τόπος που μπορεί ο άνθρωπος να εξελίσσεται δίχως τέλος και να αγγίξει την αγάπη και τη συγχώρεση», ανέφερε μεταξύ άλλων η κ. Revah, καταχειροκροτούμενη.

     

    Η Εικαστική Έκθεση τεσσάρων καλλιτεχνών

    Η έκθεση έργων της κ. Revah καθώς και άλλων τριών εικαστικών καλλιτεχνών, γίνονται στο πλαίσιο εκδηλώσεων του 48ου Φεστιβάλ Ολύμπου, στο Κέντρο Μεσογειακών Ψηφιδωτών. Η έκθεση θα διαρκέσει για 45 ημέρες και θα ολοκληρωθεί στις 30 Αυγούστου. Τον σχεδιασμό και την οργάνωση έχει ο Γιάννης Ευθυμιάδης. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

    Οι άλλες τρεις εικαστικές εκθέσεις έχουν ως εξής:

     

    ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΑΝΑΞ (Αίθουσα «Κλειώ»)

    ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΤΣΑΤΣΙΔΗΣ | ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

    Ζωγραφικά έργα μεγάλων διαστάσεων της καλλιτεχνικής διαδρομής του ζωγράφου Χαράλαμπου Κατσατσίδη, των τελευταίων είκοσι χρόνων, που παρουσιάζονται για πρώτη φορά.

    Σύγχρονη δυναμική ζωγραφική, εμπνευσμένη από τις ιστορίες του Βακχείου Διονύσου και του Πλατωνικού σπηλαίου. Μια Ελληνική Ευρωπαϊκή πρόταση για την αρχαιότητα και τη σημερινή δημιουργική αίσθηση ζωής.

    Επιμέλεια: Θόδωρος Δασκαλάκης.

     

    THE GREEK ICON (Αίθουσα «Ερατώ»).

    ΑΝΔΡΕΑΣ ΖΑΧΑΡΑΤΟΣ | ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

    Ο Ανδρέας Ζαχαράτος στρέφει τον φακό του στο σύνολο της Ελληνικής Επικράτειας επιχειρώντας να σκιαγραφήσει τη σύγχρονη και συνάμα διαχρονική προσωπογραφία της χώρας, με επίκεντρο πάντα τον Άνθρωπο.

    Το THE GREEK ICON μας ταξιδεύει ενεργοποιώντας την κρίση, το συναίσθημα και την υπενθύμιση πως όσα παρατηρούμε, συμβαίνουν, συνέβησαν, πολλοί από μας τα έχουν ζήσει, τα έχουν απαντήσει και συνεπώς αναγνωρίζουν τον τοπικό και εθνικό μας εαυτό.

    Επιμέλεια: Τζένη Λυκουρέζου.

     

    ΣΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΟΣΕΦ ΕΛΙΓΙΑ

    (Αίθουσα «Ευτέρπη»).

    ΑΣΤΕΡΗΣ ΓΚΕΚΑΣ | ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

    Ο Γιαννιώτης Ελληνοεβραίος ποιητής ΓΙΟΣΕΦ ΕΛΙΓΙΑ (1901-1931) αγάπησε την πατρίδα του, τα Γιάννενα, αγάπησε την Εβραιοπούλα ΡΕΒΕΚΚΑ, αγάπησε τους αδύναμους. Ήταν ο πατριώτης, ο ευαίσθητος ερωτικός ποιητής μα και βαθυστόχαστος αγνός επαναστάτης.

    Πρόκειται για εικόνες της ποίησής του με αναφορές στα Γιάννενα, στον έρωτα με την μελλούμενη ΡΕΒΕΚΚΑ, στον πόνο και τον αγώνα των αδυνάμων. Εργαλεία, επιτοίχια, κατασκευές, σελιδοδείκτες κ.ά.

     

    ΑΣΤΕΡΗΣ ΓΚΕΚΑΣ – ΠΑΛΙΜΨΗΣΤΑ

    Στην είσοδο του Αρχαιολογικού Πάρκου Δίου

    Ο Αστέρης Γκέκας εκτός από τη συμμετοχή του στην ομαδική έκθεση στο Κέντρο Μεσογειακών Ψηφιδωτών (4 δημιουργοί), εκθέτει, από την έναρξη του Φεστιβάλ Ολύμπου, και μια ακόμα έκθεση στην είσοδο του αρχαιολογικού πάρκου Δίου, με θέμα: ΠΑΛΙΜΨΗΣΤΑ.

    Όπως λέει ο ίδιος σε σημείωμά του: «Στους πολυχρησιμοποιημένους παπύρους έγραφαν, έξυναν, έσβηναν, για να τους χρησιμοποιήσουν ξανά. Στα δικά μου Παλίμψηστα της ιστορικής μνήμης βρήκα κομμάτια άσβηστα, ερμήνευσα μερικά, κράτησα εκείνα που νομίζω ότι μας είναι αναγκαία. Και, με τη σειρά μου, χάραξα, ανεξίτηλα πλέον, προτάσεις για το αίσιο μέλλον του τόπου μου».

     

  • Δείτε επίσης...

  • error: Το περιεχόμενο είναι προστατευμένο!