Συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου της Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.) της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας για τις δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών από πλημμύρες και χιονοπτώσεις της νέας χειμερινής περιόδου, πραγματοποιήθηκε υπό την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας, Σοφία Μαυρίδου, ως Πρόεδρος του Σ.Ο.Π.Π., στην αίθουσα συνεδριάσεων της Π.Ε.Πιερίας.

Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν: Εκπρόσωπος της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πιερίας, ο Διοικητής των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Πιερίας, oι Λιμενάρχες του Γ΄ Λ/Τ Σκάλας Κατερίνης και του Δ΄ Λ/Τ Πλαταμώνα, η προϊσταμένη του ΕΚΑΒ – τομέα Κατερίνης, ο εκπρόσωπος της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, ο Προϊστάμενος της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Πιερίας, εκπρόσωποι υπηρεσιών, φορέων, εθελοντών και καταφυγίων καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες.

 

 

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης επισημάνθηκαν όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την ετοιμότητα των υπηρεσιών, όσον αφορά στην προμήθεια υλικών, στην επάρκεια τόσο του προσωπικού όσο και των μηχανημάτων αλλά και στις ενέργειες του κάθε φορέα στη ζώνη δικαιοδοσίας του.

Αγαστή συνεργασία, ετοιμότητα και επαγρύπνηση από όλους τους αρμόδιους φορείς ζήτησε η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας. «Στόχος της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας είναι η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών της σε δύσκολες συνθήκες για να μην τεθούν σε κίνδυνο η ασφάλεια και οι περιουσίες των πολιτών» τόνισε η Σοφία Μαυρίδου.

Οι παριστάμενοι υπογράμμισαν τα θέματα της ενημέρωσης και της ετοιμότητας των εμπλεκόμενων φορέων, για την καλύτερη αντιμετώπιση των συχνών, έντονων καιρικών φαινομένων, λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Για το θέμα των χιονοπτώσεων / παγετού συζητήθηκε κυρίως ο προγραμματισμός της έγκαιρης προμήθειας αντιπαγετικού άλατος από τους Δήμους, αφού η Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας έχει ικανή ποσότητα που θα χρησιμοποιήσει -εφόσον χρειαστεί- στο οδικό δίκτυο, όπου έχει την αρμοδιότητα αποχιονισμού.

Παράλληλα, ζήτησαν τη συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων πάντα με γνώμονα την προστασία του πολίτη και απηύθυναν έκκληση στους πολίτες πριν ταξιδέψουν να φροντίζουν να ενημερώνονται για τα καιρικά φαινόμενα, να εφοδιάζονται με αντιολισθητικές αλυσίδες και να σέβονται τις εντολές των αρχών.

Κατά τη συνεδρίαση, έγινε εκ νέου η αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων που εκχωρήθηκαν στους δήμους με τον «Καλλικράτη» (π.χ. προμήθεια αλατιού, κατάρτιση σχεδίου αποχιονισμού για το οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους, κλείσιμο των σχολείων, κατάρτιση λίστας νεφροπαθών προκειμένου να γνωρίζει ο δήμος ποιοι χρειάζονται μετακίνηση ακόμη και σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων, άσκηση εποπτείας των ΤΟΕΒ κ.α.), με την εφαρμογή της εγκυκλίου της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από πλημμύρες (π.χ. καθαρισμός ρεμάτων, ποταμών, φρεατίων κ.α.). Κρίθηκε απαραίτητη η σύνταξη μνημονίου συνεργασίας με ιδιωτικούς φορείς για τη συνδρομή τους σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών (π.χ. μεταφορά πληθυσμού με λεωφορεία του ΚΤΕΛ, απομάκρυνση οχημάτων από το οδικό δίκτυο με γερανοφόρα κ.α.) και τονίστηκε η ανάγκη επισήμανσης επικίνδυνων σημείων π.χ. διασταύρωση δρόμων με χειμάρρους χωρίς γέφυρα – ιρλανδικές διαβάσεις, για την έγκαιρη λήψη προληπτικών μέτρων π.χ. αυξημένη επιτήρηση ακόμη και διακοπή της κυκλοφορίας.

Όσο αφορά την διακοπή των μαθημάτων στις σχολικές μονάδες κατά τη διάρκεια έκτακτων καιρικών φαινομένων, ισχύει ότι αναφέρει η κείμενη νομοθεσία (πρόγραμμα ‘ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ’ άρθρο 186 «Αρμοδιότητες Περιφερειών», άρθρο 94 «Πρόσθετες Αρμοδιότητες Δήμων» καθώς επιπροσθέτως και τα οριζόμενα στο ΠΔ/79/2017, για τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία).

Ευχές για ομαλή χειμερινή περίοδο, συστάσεις για συνεργασία – συντονισμό των αρμόδιων φορέων, τήρηση των οδηγιών των αρχών (αστυνομία, πυροσβεστική κ.α.) από τους πολίτες καθώς και προτάσεις για προληπτικά μέτρα αλλά και δράσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους εξέφρασαν όλοι οι παρευρισκόμενοι φορείς.