Τέλος τα μηχανάκια μπροστά από τα αυτοκίνητα στα φανάρια -Η απόφαση που αλλάζει τα δεδομένα
Έντονη δυσανασχέτηση επικρατεί σε μεγάλη μερίδα μοτοσικλετιστών στην Ολλανδία, μετά την «ποινικοποίηση» της πρακτικής να προσπερνούν την ουρά και να στήνονται μπροστά στους κόκκινους φωτεινούς σηματοδότες.
«Κόκκινο» χτυπάει καθημερινά η αγανάκτηση ορισμένων οδηγών αυτοκινήτων που βλέπουν πολλούς μοτοσιλετιστές να «παραβιάζουν» την «ουρά» στα φανάρια και να στήνονται μπροστά από τα πρώτα οχήματα, σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν χρόνο.
Πρόκειται για μια πρακτική που στη χώρα μας δεν αντιβαίνει κάποια διάταξη του Κ.Ο.Κ. και ως εκ τούτου δεν τιμωρείται από τους άνδρες της Τροχαίας, ενώ για πολλούς η εν λόγω συνήθεια δεν φέρει κάποιο βαθμό επικινδυνότητας.
Υπάρχουν, ωστόσο, και κάποιες χώρες που η… παραβίαση της «σειράς» στα φανάρια αποτελεί μια πρακτική που επισύρει πρόστιμο. Σε αυτή τη λίστα χωρών παίρνει θέση κα και η Ολλανδία, όπως αποδεικνύεται από πρόσφατη απόφαση δικαστηρίου..
Όλα ξεκίνησαν το 2019 όταν ένας μοτοσικλετιστής, στην πόλη Χους (Goes), έλαβε πρόστιμο ύψους 240 ευρώ επειδή προσπέρασε από τα αριστερά τα οχήματα που περιμέναν στο φανάρι και ακινητοποιήθηκε μπροστά τους.
Η παράβαση στην οποία υπέπεσε ο αναβάτης αφορούσε στη «μη συμμόρφωση με την κατεύθυνση που υποδεικνύεται από τη λωρίδα σε διασταύρωση»
Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη πρακτική υιοθετείται καθημερινά από εκατοντάδες άλλους μοτοσικλετιστές στους δρόμους της Ολλανδίας, ο εν λόγω αναβάτης αμφισβήτησε το πρόστιμο και οδήγησε την υπόθεση στα δικαστήρια.
Όπως ισχυρίστηκε, ελίχθηκε στην κίνηση, κάτι που βάσει της ολλανδικής νομοθεσίας είναι νόμιμο. Σύμφωνα, ωστόσο, με το δικαστήριο, η κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα (διήθηση) επιτρέπεται μόνο όταν υπάρχει όντως μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, κάτι το οποίο δεν συσχετίζεται με την ακινητοποίηση των οχημάτων σε ένα φανάρι.
Επομένως, το πρόστιμο των 240 ευρώ παρέμεινε σε ισχύ, μια απόφαση που αποτελεί ξεκάθαρο μήνυμα στους υπόλοιπους οδηγούς στην Ολλανδία ότι απαγορεύεται να προσπερνούν τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα στους φωτεινές σηματοδότες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ποινικόποίηση του εν λόγω φαινομένου έχει προκαλέσει σημαντικές αντιδράσεις, με πολλούς μοτοσικλετιστές να ισχυρίζονται ότι η ακινητοποίηση στο πίσω μέρος της ουράς ενέχει σοβαρούς κινδύνους.
Αυτό διότι σε περίπτωση που ένας οδηγός δεν αντιληφθεί έγκαιρα ότι μια μοτοσικλέτα είναι ακινητοποιημένη, ενδέχεται να προκληθεί σφοδρή σύγκρουση με οδυνηρές συνέπειες για τους αναβάτες που ως γνωστόν είναι σαφώς πιο εκτεθειμένοι από τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου.
Πηγή: carandmotor