Προέκταση του 2020 είναι η αρχή της νέας χρονιάς για τα ταξίδια και τις μετακινήσεις ενώ ο κλάδος των αεροδρομίων και των αεροπορικών εταιρειών έχουν υποστεί ανεπανόρθωτο πλήγμα. Η μετακίνηση εκτός νομού στην χώρα μας φαίνεται ότι θα παραμείνει για μεγάλο διάστημα ακόμη, αφού τα επιδημιολογικά δεδομένα το δίμηνο Φεβρουαρίου – Μαρτίου φαίνεται ότι θα είναι αρκετά επιβαρυμένα ενώ δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις για το αν θα κάνουμε Πάσχα στο χωριό ή ο περιορισμός και τα «κλειστά» διόδια θα παραμείνουν μέχρι και τον Μάιο.

Ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χαρδαλιάς σε συνέντευξη του προχθές το βράδυ φάνηκε ότι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης έχει όλα τα σενάρια ανοικτά για την επόμενη περίοδο ενώ η αύξηση του ιικού φορτίου σε Αττική και Θεσσαλονίκη δεν αφήνει περιθώριο για χαλάρωση στις μετακινήσεις και ιδιαίτερα στην μετακίνηση εκτός νομού.

Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας ανέφερε χαρακτηριστικά πως «Πάσχα δεν θα κάνουμε όπως είχαμε μάθει ούτε φέτος», ξεκαθαρίζοντας ουσιαστικά πως θα συνεχίζουν να ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα για τον κορονοϊό.

«Δεν θα κάνουμε Πάσχα. Με τη μείωση των εμβολίων και αυτόν τον αριθμό των εμβολιασμών, πώς θα κάνουμε Πάσχα χωρίς μέτρα; Η χαλάρωση θα είναι να παραγγείλουμε ένα αρνί ή να ψήσουμε με την οικογένεια στη βεράντα και να καθίσουμε να το φάμε ακούγοντας μουσική», δήλωσε η Ματίνα Παγώνη στον Alpha 98.9.

Οι εκτιμήσεις θέλουν το εμβολιαστικό πρόγραμμα να πηγαίνει αρκετά πίσω με το καλοκαίρι να είναι ορατό να μην έχει πιαστεί ο στόχος του 70% του πληθυσμού να έχει εμβολιαστεί. Η καθυστέρηση στις παραδώσεις των εμβολίων αλλά και το φιάσκο με την συμφωνία Ε.Ε και Astrazeneca φαίνεται πως θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην άρση των μέτρων που από ότι φαίνεται το επόμενο δίμηνο θα τείνουν σε αυστηροποίηση.

Οι μεταλλάξεις του κορoνοϊού και του βραδύτερου, σε σχέση με τον αρχικά προσδοκώμενο, ρυθμού εμβολιασμού και κατ’ επέκταση ανοσοποίησης του πληθυσμού φαίνεται πως θα αποτελέσουν ισχυρό πλήγμα και στον τουρισμό.

Με τα δεδομένα αυτά, ο ευρωπαϊκός οργανισμός για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας (Eurocontrol), που καλύπτει 44 ευρωπαϊκές χώρες, αναδιατύπωσε επί τα χείρω τις εκτιμήσεις του για την πορεία των αερομεταφορών το 2021.

Το Eurocontrol ανέφερε ότι η επιβατική κίνηση συνολικά στην Ευρώπη θα ανακάμψει σε ποσοστό της τάξεως του 51% σε σχέση με τα μεγέθη του 2019. Πλέον, ο οργανισμός εκτιμά ότι, κατά το χρονικό διάστημα μέχρι τον προσεχή Ιούνιο, η αεροπορική κίνηση σε όλη την Ευρώπη εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερη κατά 55%, μέχρι τον Ιούνιο, ποσοστό που θα μπορούσε να υποχωρήσει στο -70%. Κι αυτό, με το σκεπτικό ότι παρότι η επιδημιολογική κατάσταση αναμένεται να είναι βελτιωμένη μέχρι το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, πολλά κράτη ενδεχομένως δεν θα χαλαρώσουν τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και στα ταξίδια, με αποτέλεσμα να περιορίζονται οι προοπτικές ανάκαμψης των αερομεταφορών τουλάχιστον για τις αρχές της θερινής περιόδου.

Τον φετινό Ιανουάριο, έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019, η κίνηση, πανευρωπαϊκά, εκτιμάται ότι υποχώρησε κατά 64%, ενώ αναμένεται επιδείνωση λόγω των νέων αυστηρότερων μέτρων. Ως εκ τούτου, το Eurocontrol εκτιμά ότι οι επιδόσεις των αεροπορικών εταιρειών θα είναι εξαιρετικά χαμηλές, καθώς η κίνηση θα προέρχεται, κατά βάση, από εμπορευματικά δρομολόγια (cargo), ορισμένα επιχειρηματικά ταξίδια και βασικές υπηρεσίες.

Οι «χαμηλές» αυτές «πτήσεις» αναμένεται να συνεχιστούν και τον Απρίλιο, οπότε αναμένεται περιορισμένη μόνο αύξηση της ζήτησης που συνδέεται με την περίοδο του Πάσχα, με την πτητική δραστηριότητα να αντιστοιχεί, κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα, στο 25% έως 30% του 2019. Γι’ αυτό, ο ευρωπαϊκός οργανισμός κάνει λόγο για την απόλυτη καταστροφή του κλάδου των αερομεταφορών, που έχει ήδη πληγεί σημαντικά.

Τα χαμηλά αυτά μεγέθη συναντώνται και στην Ελλάδα. Στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η διαθέσιμη χωρητικότητα περιορίζεται στο 40%, ο αριθμός των πτήσεων, ανά ημέρα, διαμορφώνεται σε περίπου 26 για τον Φεβρουάριο και αυξάνεται σε 35 από την 1η μέχρι και τις 14 Μαρτίου, σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol.

 

Πηγή:dikaiologitika.gr