Θαλάσσια συγκοινωνία στον Θερμαϊκό αλά… Βενετία θέλουν 10 δήμοι – Μεταξύ αυτών οι δήμοι Κατερίνης & Πύδνας-Κολινδρού
Τεχνογνωσία από Βενετία, Σμύρνη και Άμστερνταμ επιδιώκουν να φέρουν δέκα δήμοι από την Κεντρική Μακεδονία, προκειμένου να προχωρήσει η θαλάσσια αστική συγκοινωνία στον Θερμαϊκό κόλπο. Μεταξύ αυτών και οι δήμοι Κατερίνης και Πύδνας-Κολινδρού.
Οι δέκα δήμοι από Θεσσαλονίκη, Πιερία και Ημαθία με πρωτοβουλία του δήμου Θερμαϊκού και με τη στήριξη της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ) καταθέτουν μια κοινή πρόταση για σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) προκειμένου να πάρει σάρκα και οστά η θαλάσσια συγκοινωνία.
Πρόκειται για τους δήμους Θερμαϊκού, Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων- Μενεμένης, Πυλαίας -Χορτιάτη, Θέρμης, Καλαμαριά, Δέλτα, Πύδνας Κολινδρού, Αλεξάνδρειας και Κατερίνης.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Θερμαϊκού Γιάννη Μαυρομάτη, ήδη υπάρχουν τρεις προτάσεις ιδιωτών, ώριμες και σχεδιάζεται να κατατεθούν στο αρμόδιο υπουργείο.
Παράλληλα, οι δήμαρχοι πρόκειται να ασκήσουν πιέσεις προς την κυβέρνηση προκειμένου να ξεκολλήσει το ζήτημα και η Εγνατία Οδό να υλοποιήσει τις υποδομές.
«Θέλουμε να ταράξουμε τα νερά. Υπάρχουν 10 εκατ. ευρώ στην Εγνατία Οδό εδώ και 6 χρόνια και δεν προχωράει το ζήτημα με ευθύνη όλων. Εξάλλου δεν έχουν καθοριστεί οι χερσαίες ζώνες των περισσοτέρων δήμων, εκτός από τον δικό μας. Υπάρχει ο σχεδιασμός των στάσεων άλλα οι μελέτες δεν έχουν πάρει τις τελικές εγκρίσεις όπως επίσης και τα περιβαλλοντικά», υπογράμμισε ο κ. Μαυρομάτης, σύμφωνα με τον οποίο «υπάρχουν κοινές ευθύνες από κυβέρνηση και δήμους».
Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποίησε η ΠΕΔΚΜ και ο δήμος Θερμαϊκού, παρουσία επιστημόνων. Στη σύσκεψη παρέστησαν και μίλησαν εκπρόσωποι από τους δήμους Βενετίας, της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης.
«Μπορούμε να πάρουμε τεχνογνωσία από Αμβούργο, Βενετία, Σμύρνη και Άμστερνταμ και να εφαρμοστούν στον Θερμαϊκό κόλπο, διότι υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά», σημείωσε ο κ. Μαυρομάτης.
«Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να αναπτυχθεί για τη Θεσσαλονίκη η θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Δεν μιλάμε για ένα καραβάκια, αλλά για μια κανονική συγκοινωνία για να σταματήσει να ταλαιπωρείτε ο κόσμος μέσα από τον αστικό ιστό», υπογράμμισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ Λάζαρος Κυρίζογλου.
Εκτιμάται ότι για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία πρέπει να δρομολογηθούν περίπου 60 καραβάκια, σύμφωνα με τον σύμβουλο της ΠΕΔΚΜ και του δήμου Θερμαϊκού Μιχάλη Τριανταφυλλίδη.
Πηγή: voria.gr