Τροχαίο ατύχημα μεταξύ δύο λεωφορείων του ΟΑΣΘ σημειώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης, στην Νέα Πολιτεία Ευόσμου και στην οδό Σμύρνης, λίγο πριν από τον τερματικό σταθμό των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ.

Συγκεκριμένα, τα μέλη της ΔΑΣ ΟΑΣΘ σημειώνουν ότι: «Την Τετάρτη 26-5 νωρίς το μεσημέρι στην Νέα Πολιτεία Ευόσμου και στην οδό Σμύρνης λίγο πριν από τον τερματικό σταθμό των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ 21 και 32, λεωφορείο τύπου Scania (με ηλικία άνω των 23 ετών) χτύπησε στο πίσω μέρος άλλο λεωφορείο του ΟΑΣΘ που εκείνη την ώρα ήταν σταματημένο στη στάση. Παρά την υπερπροσπάθεια του οδηγού να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα πέδησης του οχήματος (φρένα-χειρόφρενο) για να ακινητοποιήσει το όχημα αυτό στάθηκε αδύνατο. Από τη σύγκρουση των δυο λεωφορείων τραυματίστηκε ελαφρά μια γυναίκα η οποία διακομίστηκε στο νοσοκομείο. Τα θύματα δεν ήταν περισσότερα επειδή η σύγκρουση έγινε μια στάση πριν από το τέρμα και έτσι ο περισσότερος κόσμος είχε αποβιβαστεί. Τα συγκεκριμένα τύπου λεωφορεία ο ΟΑΣΘ τα χρησιμοποιεί και τη νύχτα ως υπηρεσιακά για να μεταφέρει από και προς τη δουλειά τους εργαζόμενους οδηγούς δηλ. μερικά από τα σαπάκια κυκλοφορούν 24 ώρες το 24ωρο».

Εργαζόμενοι, μέλη της ΔΑΣ ΟΑΣΘ κάνουν λόγο για «προμελετημένο έγκλημα εις βάρος επιβατών και εργαζομένων», αναφερόμενοι στην παλαιότητα των οχημάτων αλλά και στην έλλειψη συντήρησής τους.

Σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν χαρακτηριστικά:

«Πριν από ένα χρόνο είχαμε καταγγείλει με δελτίο τύπου το γεγονός ότι λεωφορείο του ΟΑΣΘ κινδύνεψε να προκαλέσει σοβαρό ατύχημα λόγω βλάβης στα φρένα ενώ κινούνταν επί της οδού Μοναστηρίου.

Είχαμε θέσει και τότε διάφορα ζητήματα που αφορούσαν την διαδικασία συντήρησης των συγκεκριμένων λεωφορείων τύπου Scania αλλά και συνολικά όλων των λεωφορείων.

Επίσης κάναμε αναφορά στον τρόπο ελέγχου των λεωφορείων στα ΚΤΕΟ αλλά κυρίως το βασικό ερώτημα είναι πως μετά από 23 χρόνια λειτουργίας αυτά τα οχήματα που έχουν φτάσει και έχουν ξεπεράσει το όριο ηλικίας κυκλοφορούν ακόμα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης ;;

Είχαμε θέσει το ερώτημα για το ποιος θα αναλάβει το κόστος σε περίπτωση ατυχήματος.

Τότε πριν από ένα χρόνο από τύχη δεν τραυματίστηκε κανείς από τους επιβάτες.

Υπογραμμίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια τα συγκεκριμένα λεωφορεία έχουν ιστορικό τέτοιων περιστατικών !!

Από τα παραπάνω αποδεικνύεται ότι δεν πρόκειται για ακόμα ένα «μεμονωμένο περιστατικό» ή για κάποια «αστοχία υλικού» αλλά για ένα προμελετημένο έγκλημα εις βάρος επιβατών και εργαζομένων !

Πλήθος από παρόμοια περιστατικά έχουν επανειλημμένως συμβεί με λεωφορεία του συγκεκριμένου τύπου (Scania) αλλά δεν ιδρώνει το αφτί κανενός.

Το Υπουργείο και η διοίκηση του ΟΑΣΘ να αναλάβουν την πλήρη ευθύνη για το νέο έγκλημα και να μην τολμήσουν ούτε να σκεφτούν να χρεώσουν το ατύχημα στον εργαζόμενο οδηγό ο οποίος στην προσπάθεια του να ακινητοποιήσει το όχημα τραυματίστηκε ελαφρά και αυτός.

Σε αυτούς τους εργαζόμενους που πασχίζουν και ρισκάρουν καθημερινά τη ζωή οδηγώντας λεωφορεία «νεκροφόρες» η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΑΣΘ το προηγούμενο διάστημα επέβαλε μονομερώς νέα μείωση μισθών ενώ πρόσφατα αφαίρεσε μέρος των ετήσιων αναπαύσεων τους και μετέτρεψε τη ζωή τους σε καθημερινό γολγοθά με εβδομαδιαίες αναπαύσεις μιας ημέρας !!

Η πολιτική της μείωσης του κόστους σε συντήρηση-ανταλλακτικά-μισθούς και δικαιώματα των εργαζομένων και της επιδότησης από το κράτος των ιδιωτικών εταιριών ενοικίασης αποδεικνύει ότι όχι μόνο δεν μπορεί ουσιαστικά να λύσει το πρόβλημα αλλά είναι η αιτία για το ότι ο λαός της πόλης δεν έχει  αξιοπρεπή και ασφαλή συγκοινωνία.

Την αντιδραστική αυτή πολιτική την φορτώνουν στο λαό που πληρώνει διπλά από τη μια το αναπόσβεστο κόστος των λεωφορείων του ΟΑΣΘ που παροπλίζονται εσκεμμένα για να δουλεύει η εταιρία leasing, και από την άλλη το κόστος της ενοικίασης.

Ο ΟΑΣΘ έχει νοικιάσει εκατοντάδες –ακατάλληλα για τις συνθήκες της χώρας- λεωφορεία με leasing που κοστίζουν 5-6 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο και παρόλα αυτά συνεχίζει να κυκλοφορεί σαπάκια 23 ετών στους δρόμους.

-Να αποσυρθούν άμεσα από την κυκλοφορία όλα τα υπέργηρα λεωφορεία.

-Αγορά σύγχρονων καινούριων οχημάτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας

-Μείωση του ορίου ηλικίας των λεωφορείων στα 12 χρόνια από 23 που είναι σήμερα.

-Σύγχρονα μέσα συντήρησης και ελέγχου των οχημάτων στα αμαξοστάσια

-Επίταξη των ιδιωτικών μέσων μέχρι να αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της συγκοινωνίας

-Άμεση κρατική χρηματοδότηση του Οργανισμού για την κάλυψη επειγουσών αναγκών

σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα για την επισκευή και την ανάταξη του στόλου των λεωφορείων και την

αύξηση των δρομολογίων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

– ΟΧΙ στη μετατροπή των συνεργείων του ΟΑΣΘ σε συνεργεία των ιδιωτών.

-Έξω οι ιδιώτες από τη συγκοινωνία. Κατάργηση της ιδιωτικοποίησης της μεταφοράς (ΚΤΕΛ, leasing),

επιστροφή όλων των λεωφορειακών γραμμών στον ΟΑΣΘ. Φθηνή και ποιοτική συγκοινωνία για τον λαό

της πόλης.

-Επιστροφή των περικοπών των μισθών στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ

-Επιστροφή των κομμένων ρεπό, 5ημερη εβδομάδα εργασίας με 7ωρο και 35ωρο

-Υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις !

-ΟΧΙ στην κατάργηση του 8ωρου, να αποσυρθεί το αντεργατικό τερατούργημα Χατζηδάκη».

 

Πηγή: thestival.gr