Τι πρέπει να προσέξετε όταν θέλετε να κατασκευάσετε το δικό σας e-shop
Είναι γεγονός ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις σήμερα που ασχολούνται με το λιανικό εμπόριο επιδιώκουν να έχουν μία επιτυχημένη παρουσία στο διαδίκτυο.
Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων και μεγαλύτερη απήχηση, χωρίς κανέναν γεωγραφικό περιορισμό. Στη συνέχεια, θα δούμε τις βασικές προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί κάθε e-shop, ώστε να είναι ανταγωνιστικό και να εξυπηρετεί αποτελεσματικά τις ανάγκες των επισκεπτών.
Όλοι γνωρίζουμε από προσωπική εμπειρία ότι ένα κακοσχεδιασμένο ηλεκτρονικό κατάστημα που αργεί να φορτώσει, δεν προσφέρει ευχάριστη εμπειρία αγορών. Πλέον, οι περισσότεροι χρήστες είναι εξοικειωμένοι με τις online πωλήσεις και τις ηλεκτρονικές πληρωμές, οπότε οι απαιτήσεις τους είναι αυξημένες.
Βασικά ερωτήματα πριν την κατασκευή
Πριν ξεκινήσει η διαδικασία κατασκευής του e-shop, ο κάθε επαγγελματίας θα πρέπει να απαντήσει σε μερικά βασικά ερωτήματα:
- Τι ακριβώς θέλουμε να πουλάμε και σε ποιο κοινό απευθυνόμαστε;
- Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μας, τι προσφέρουν και πώς μπορούμε να διαφοροποιηθούμε από αυτούς;
Αφού γίνει μια πρώτη εκτίμηση της αγοράς, μπορούμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση του e-shop, επιλέγοντας τον κατάλληλο συνεργάτη ή εταιρεία που θα αναλάβει το project.
Είναι σημαντικό να κάνουμε έρευνα αγοράς και να έρθουμε σε επαφή με αρκετές εταιρείες που ειδικεύονται στον σχεδιασμό επαγγελματικών ιστοσελίδων και κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων, έχοντας αποδεδειγμένη εμπειρία στο αντικείμενο.
Στο αρχικό στάδιο, δεν πρέπει να δίνουμε υπερβολική έμφαση στο κόστος, αλλά στον επαγγελματισμό και τη σοβαρότητα που επιδεικνύει κάθε εταιρεία. Μετά από αρκετές συζητήσεις και κάλυψη όλων των αποριών μας, θα έχουμε καλύτερη εικόνα για τις πραγματικές μας ανάγκες και θα μπορούμε να οδηγηθούμε σε σωστή επιλογή συνεργάτη.
Σημείωση: Το ότι “ό,τι πληρώνεις, παίρνεις” δεν ισχύει παντού. Πολλές εταιρείες παρέχουν υποστήριξη 24/7, καλύτερο hosting και περισσότερες υπηρεσίες. Αυτά τα στοιχεία πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά. Επίσης, χρειάζεται προσοχή για να μην υπάρξουν κρυφές χρεώσεις, κάτι που δυστυχώς συναντάμε συχνά. Θα πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για τα μηνιαία κόστη και τις πιθανές μελλοντικές επιβαρύνσεις.
Επιλογή πλατφόρμας και φιλοξενίας
Η επιλογή της σωστής πλατφόρμας για τη δημιουργία του e-shop παίζει καθοριστικό ρόλο τόσο στην ποιότητα της κατασκευής, όσο και στην εσωτερική λειτουργία του καταστήματος.
- Αν έχουμε περιορισμένο προϋπολογισμό, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε λύσεις όπως το Shopify, το WooCommerce (WordPress) ή το Magento.
- Η επεκτασιμότητα της πλατφόρμας είναι πολύ σημαντική, ώστε να μπορούμε στο μέλλον να προσθέσουμε νέες λειτουργίες.
- Το κόστος φιλοξενίας, της συντήρησης και των αναβαθμίσεων πρέπει να υπολογιστεί ξεχωριστά.
- Μπορούμε να ξεκινήσουμε με ένα απλό VPS server και να προχωρήσουμε σε αναβάθμιση, ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύψουν.
Η σωστή φιλοξενία με αξιόπιστους servers και γρήγορες ταχύτητες είναι κρίσιμη για την εμπειρία του χρήστη και για την αποφυγή απωλειών πελατών.
Σχεδιασμός SEO και προβολή
Ο σχεδιασμός του e-shop θα πρέπει να γίνει με βάση τις προδιαγραφές SEO των μεγάλων μηχανών αναζήτησης, όπως η Google. Μόνο έτσι το κατάστημα θα μπορέσει να εμφανιστεί στα πρώτα αποτελέσματα των αναζητήσεων χρηστών που ενδιαφέρονται για προϊόντα και υπηρεσίες σαν τα δικά σας.
Ένα σωστά βελτιστοποιημένο e-shop έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να φέρει οργανική επισκεψιμότητα και να επιτύχει τους εμπορικούς του στόχους.