H πλατφόρμα TikTok έχει λάβει τεράστια δημοσιότητα, αποκτώντας τη νέα δυναμική της προώθησης τραγουδιών αλλά και ολόκληρων δισκογραφικών εταιρειών. Ποιοι έχον τον «ρόλο κλειδί» στη νέα αυτή ιδιότητα της πλατφόρμας που αλλάζει τα δεδομένα;

Σε ιδιαίτερα σημαντικό μέσο προώθησης μουσικών καλλιτεχνών και δισκογραφικών εταιρειών εξελίσσεται το TikTok, με πολλά από τα τραγούδια που ακούγονται μέσω των βίντεο στην πλατφόρμα να κατατάσσονται μεταξύ των 100 πιο διάσημων τραγουδιών του Billboard ή στη λίστα των Viral 50 τραγουδιών του Spotify.

Όπως αναφέρεται και στο Business Insider, το 67% των χρηστών της εφαρμογής είναι πιο πιθανό να ψάξουν ένα τραγούδι, αφού το έχουν ακούσει, ενώ κοίταζαν βίντεο στο TikTok, με πολλούς από τους χρήστες να χρησιμοποιούν την ιδιότητα της εφαρμογής ως μέσο προώθησης μουσικής, για να κερδίσουν τα ως προς το ζην, βγάζοντας μέχρι και χιλιάδες δολάρια, προωθώντας, απλώς, μέσω βίντεο με συγκεκριμένα κομμάτια.

Το ΤikTok ως εργαλείο προώθησης τραγουδιών
Σύμφωνα με το Business Insider, η πλατφόρμα του TikTok έχει αποδειχθεί εξαιρετικό εργαλείο για την προώθηση νέων τραγουδιών και την υποστήριξη ολόκληρων μουσικών καταλόγων, ενώ, παράλληλα, πολλές δισκογραφικές έχουν δημιουργήσει ομάδες που ελέγχουν την πλατφόρμα, ώστε να βλέπουν ποια τραγούδια είναι αυτά που κερδίζουν σε δημοσιότητα, ελέγχοντας τις αντιδράσεις και τα trend.

Δεν είναι λίγες οι φορές, ακόμη, που οι δισκογραφικές πληρώνουν influencer για να προωθήσουν κάποιο συγκεκριμένο τραγούδι, όπως συνέβη με το τραγούδι του συγκροτήματος Surfaces “Sunday Best” όταν η εταιρεία media, Flighthouse, δημιούργησε νέο trend μέσω βίντεο στο οποίο ακούγεται το τραγούδι αυτό. Ακόμη, η εταιρεία προχώρησε στην πρόσληψη 20 influencer στο ΤikTok για την ενίσχυση των προσπάθειών της.

Παράλληλα, οι δισκογραφικές, συχνά, πληρώνουν λογαριασμούς για να βάζουν τραγούδια στο background διαφόρων βίντεό τους, καθώς, όπως υποστηρίζουν, και η συνεργασία με τυχαίους λογαριασμούς – και όχι μόνο με λογαριασμούς influencer- μπορεί να αποδειχθεί εξίσου αποτελεσματική στο να αυξήσει τη δημοσιότητα ενός τραγουδιού.

To ΤikTok διαθέτει, επίσης, και δικό του τμήμα μουσικής που παρακολουθεί τα trend στην εφαρμογή. Η εταιρεία μπορεί να προσθέσει νέα κομμάτια σε λίστες αναπαραγωγής στην ενότητα «Ήχοι» και να εφαρμόσει λέξεις-κλειδιά, ώστε να κάνει πιο εύκολη για τους χρήστες της την ανακάλυψη νέων τραγουδιών.

Ο ρόλος των influencer
Πολλές δισκογραφικές, συχνά, πληρώνουν influencer του TikTok για να προωθήσουν τραγούδια, με την τακτική αυτή να γίνεται τόσο γνωστή σε σημείο που έχουν δημιουργηθεί ολόκληρες εταιρείες οι δραστηριότητες των οποίων επικεντρώνονται αποκλειστικά στην προώθηση τραγουδιών στο TikTok.

Καθώς, όμως, οι χρήστες του TikTok δεν περιορίζονται μόνο σε διασημότητες και ,δεδομένου του ότι οι influencer κοστίζουν αρκετά ακριβά, οι δισκογραφικές στρέφονται και στους απλούς χρήστες της εφαρμογής (γνωστοί και ως micro-influencer) για την προώθηση των τραγουδιών στην πλατφόρμα.

Ο τρόπος, όμως, που, γενικά, λειτουργεί ο αλγόριθμος του TikTok καθιστά δύσκολες τις προβλέψεις για το ποιο τραγούδι θα γνωρίσει μεγάλη επιτυχία στο άμεσο μέλλον. Έτσι, αντί να πληρώνουν οι δισκογραφικές τεράστια ποσά σε διασημότητες, μπορούν να δώσουν μικρότερα ποσά, ( π.χ. το ποσό των 200 δολαρίων), σε micro influencer, βοηθώντας, έτσι, και τους ίδιους, καθώς θα αυξήσουν τις προβολές των βίντεό τους.

 

Πηγή: in.gr