Στα πλαίσια του σχεδίου Σχολικών Ανταλλαγών Erasmus+ με τίτλο: «Be the changeyou want to be που συντονίζει για τα σχολικά έτη 2018-19 και 2019-20, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού και συμμετέχουν  σχολεία από την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, τη Λιθουανία και την Ρουμανία, πραγματοποιήθηκε από  20 – 24  Σεπτεμβρίου 2019 στην πόλη Gargždai της Λιθουανίας η 3η Διακρατική Δραστηριότητα.

Στη δραστηριότητα συμμετείχαν 35  εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες, οι οποίοι μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου «Gargždai Minijos progimnazija» υλοποίησαν τις δραστηριότητες που προέβλεπε το πρόγραμμα.

Οι δράσεις ξεκίνησαν την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019 με την επίσημη τελετή υποδοχής. Η τελετή πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα  εκδηλώσεων του Λιθουανικού σχολείου.

Κατά τη διάρκεια της 3ης Διακρατικής Δραστηριότητας πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις ιστορικού, περιβαλλοντικού και πολιτιστικού χαρακτήρα σε διάφορες  περιοχές της Λιθουανίας (στις πόλεις Klaipėda, Gargždai, Palanga, Nida, στη  χερσόνησο Neringa κ.ά.).

Το Λιθουανικό  σχολείο διοργάνωσε μεταξύ άλλων και διήμερο σεμινάριο με θέμα τη χρήση ποικίλων τεχνικών διδασκαλίας και προσεγγίσεων σχετικά με τις μορφές βιώσιμης ανάπτυξης και αξιολόγησης. Οι καλές πρακτικές χρησιμοποιήθηκαν ως παραδείγματα βοήθειας και καθοδήγησης των εκπαιδευτικών σε όλα τα στάδια της υλοποίησης του σχεδίου.

Στα πλαίσια των συζητήσεων  της πρώτης ημέρας  του συνεδρίου κάθε σχολείο παρουσίασε το υλικό που παρήγαγε κατά το πρώτο έτος εφαρμογής του έργου μας, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων που σχετίζονται με την αξιολόγηση του σχεδίου μέχρι σήμερα. Η δεύτερη μέρα είχε ως στόχο την παρουσίαση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και εργαλείων διδασκαλίας.

Βασικός στόχος του επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν η ανταλλαγή ορθών πρακτικών – προσφέροντας στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να ανταλλάξουν ιδέες και καλές πρακτικές, να σχεδιάζουν και να οραματίζονται τρόπους και λύσεις αντιμετώπισης των θεμάτων της αειφόρου ανάπτυξης και να περιγράφουν τους τρόπους με τους οποίους η εκπαίδευση για βιώσιμη ανάπτυξη μπορεί να ενταχθεί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το σεμινάριο δεν είχε μόνο θεωρητικό αλλά και βιωματικό και πρακτικό χαρακτήρα. Παρουσιάστηκαν σε ολομέλεια 12 παρουσιάσεις και 7 εκθέσεις πληροφοριών που εκπόνησαν εκπαιδευτικοί από τη Λιθουανία, την Κροατία, την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Ρουμανία και την Ισπανία.

Στην πενθήμερη Διακρατική Δραστηριότητα  στη Λιθουανία, πραγματοποιήθηκαν  δράσεις  τόσο για τους μαθητές (τελετή υποδοχής, βιωματικά  εργαστήρια περιβαλλοντικού χαρακτήρα, δραστηριότητες τοπικής παράδοσης και πολιτισμού) όσο  και για τους εκπαιδευτικούς (παρουσίαση των διδακτικών μεθόδων και εργαλείων για την αειφόρο ανάπτυξη, γνωριμία με την ιστορία, την παράδοση και τον πολιτισμό της Λιθουανίας – επισκέψεις σε μουσεία, ιστορικά μνημεία,  χώρους  περιβαλλοντικού  ενδιαφέροντος,  καθώς και αξιολόγηση του σχεδίου).

Η 3η Διακρατική συνάντηση – δραστηριότητα στη Λιθουανία ήταν για όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς μια ξεχωριστή εμπειρία. Όλες οι δράσεις παρείχαν  ευκαιρίες για πλούσιες παιδαγωγικές εμπειρίες και δεξιότητες από ένα ευρύ φάσμα τομέων γνώσης και προώθησαν την επίτευξη των απαραίτητων εκπαιδευτικών στόχων όπως η ανάπτυξη κοινωνικής και περιβαλλοντικής συνείδησης  και αξιών.

Οι  αντιπροσωπείες των εκπαιδευτικών επέστρεψαν την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019  στις πατρίδες τους και τα σχολεία τους για να εφαρμόσουν αλλά και  να μεταδώσουν τις  νέες γνώσεις  και εμπειρίες.

Ο Διευθυντής

Δημήτριος Χλεμές