Το πρώτο στον κόσμο αυτοοδηγούμενο τρένο υψηλής ταχύτητας, περνά 102 μέτρα κάτω από το Σινικό Τείχος
Οι δυσκολίες στην κατασκευή του και οι καινοτομίες
Σε τροχιά έχει τεθεί το πρώτο στον κόσμο αυτοοδηγούμενο τρένο υψηλής ταχύτητας, με τους ειδικούς να κάνουν λόγο για ένα τεχνολογικό επίτευγμα που προκαλεί θαυμασμό, καθώς παρουσιάζει πλήθος από καινοτομίες.
Εν μέσω των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου 2022, το τρένο μετέφερε αθλητές και αξιωματούχους μεταξύ των δύο κύριων πόλεων που φιλοξενούν τους αγώνες στην ιστορική υπεραστική γραμμή Πεκίνο-Zhangjiakou.
Σύμφωνα με το CNN, το τεχνολογικό αυτό επίτευγμα στον τομέα των μεταφορών είναι εντυπωσιακό, καθώς αρχικά μπορεί να οδηγηθεί μόνο του. Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το συγκεκριμένο τρένο πρωτοπορεί ακόμα και σε ένα άλλο σημείο. Μέσα από τη διαδρομή των 56 λεπτών, το τρένο περνά από το σταθμό Badaling Great Wall που αποτελεί το πιο δημοφιλές και κορυφαίο σε επισκεψιμότητα τουριστών σημείο του Σινικού τείχους.
Πώς κατασκευάστηκε
Ήταν 2019 όταν ολοκληρώθηκε η κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού, ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την είσοδο του ιστορικού Badaling. Χτισμένος στα 102 μέτρα κάτω από το έδαφος και καλύπτοντας μία έκταση άνω των 36.000 τετραγωνικών μέτρων, λέγεται ότι είναι ο βαθύτερος και μεγαλύτερος υπόγειος σιδηροδρομικός σταθμός υψηλής ταχύτητας στον κόσμο.
Η κατασκευή ενός τέτοιου πολύπλοκου σταθμού, ο οποίος περιλαμβάνει ένα σύστημα σήραγγας μήκους 12 χιλιομέτρων, κάτω από ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO δεν ήταν εύκολο κατόρθωμα.
Οι μηχανικοί του έργου χρησιμοποίησαν έναν ηλεκτρονικό πυροκροτητή για να χρονομετρήσουν με ακρίβεια τα εκρηκτικά μέχρι το χιλιοστό του δευτερολέπτου, όπως μετέδωσαν κρατικά Μέσα Ενημέρωσης της Κίνας.
Πρόκειται για μία πρωτοποριακή μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Κίνα, κατά την οποία επιτράπηκε στους εργαζόμενους να διατηρήσουν ταχύτητα δόνησης κάτω από 0,2 εκατοστά ανά δευτερόλεπτο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε έκρηξη είχε υπολογιστεί με ακρίβεια για να διασφαλιστεί ότι η ωστική της δύναμη δεν θα έθετε σε κίνδυνο το Σινικό Τείχος. Ξεκινώντας το 2016, η κατασκευή της σήραγγας και του σταθμού χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Οι πρωτοπορίες του
Σύμφωνα με το CNN, ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας συντομεύει το ταξίδι από την πρωτεύουσα της Κίνας μέχρι το Σινικό Τείχος Badaling από περίπου 1,5 ώρα – η κυκλοφοριακή συμφόρηση θα μπορούσε να κάνει αυτόν τον χρόνο πολύ μεγαλύτερο – σε περίπου 27 λεπτά.
Ο σταθμός απέχει λίγα λεπτά από το τελεφερίκ Great Wall και περίπου 800 μέτρα από το σημείο εκκίνησης του Σινικού Τείχους Badaling. Διαθέτει επίσης τη δεύτερη μεγαλύτερη κυλιόμενη σκάλα της Κίνας, με μήκος 88 μέτρα και ύψος 42 μέτρα.
Η ταχύτητα του μπορεί να φθάσει έως και 350 χιλιόμετρα την ώρα μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο από τις κύριες πόλεις που φιλοξενούν τους Ολυμπιακούς Αγώνες από τρεις ώρες σε 56 λεπτά.
Παρόλο που το τρένο υψηλής ταχύτητας είναι αυτόνομο, ένας οδηγός που παρακολουθεί βρίσκεται ανά πάσα στιγμή στη θέση του . Το τρένο μπορεί να ξεκινήσει αυτόματα, να σταματήσει και να προσαρμοστεί στα διαφορετικά όρια ταχύτητας μεταξύ των σταθμών.
Με πληροφορίες από CNN
Πηγή: lifo.gr