Scroll to top

Το σχέδιο δράσης κι αλλαγής για τη βιομηχανία της μόδας – Η ανοιχτή επιστολή με πρωτοστάτη τον Van Noten


- 20 Μαΐου 2020

  •  

     

    Πολύς λόγος έχει γίνει τα τελευταία χρόνια για τη στροφή μιας ολόκληρης βιομηχανίας. Μιλώ γι’ αυτήν της μόδας που έχει αρχίσει να αποκτά «βιώσιμη συνείδηση». Βέβαια, τα λόγια υπερτερούν των έργων κι έτσι τις περισσότερες φορές ακούγεται μόνο η ηχώ όσων μάχονται υπέρ της βιώσιμης μόδας.

    Ωστόσο, το sustainability είναι ώρα να σταματήσει να αποτελεί μία τάση των ημερών, μία λέξη που απλά σε βάζει στο σύγχρονο παιχνίδι. Η βιωσιμότητα πρέπει να γίνει τρόπος ζωής όλων και φαίνεται ότι ο Van Noten το έχει συνειδητοποιήσει για τα καλά γι’ αυτό και αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του.

    Μαζί με τον Andrew Keith, πρόεδρο του luxury fashion eshop Lane Crawford, o Dries Van Noten οργάνωσε μία σειρά από Zoom meetings με σημαντικά ονόματα του χώρου. Το αποτέλεσμα αυτών είναι μία ανοιχτή επιστολή, υπογεγραμμένη από πολλά γνωστά και διάσημα ονόματα του χώρου, μεταξύ αυτών οι Gabriela Hearst, Erdem Moralioglu, Joseph Altuzarra, Tory Burch και Craig Green.

    Πρόκειται για ένα σχέδιο που σκοπό έχει να αλλάξει τον τρόπο που δουλεύει η βιομηχανία της μόδας. Η πανδημία του Covid-19 και οι οικονομικές επιπτώσεις που πλήττουν βαριά την μόδα κάνει το σχέδιο της αλλαγής κάτι παραπάνω από απαραίτητο.

    Η επιστολή, που έχει αναρτηθεί online, μεταξύ άλλων αναφέρει προγραμματισμό για τον τρόπο διάθεσης των χειμερινών και καλοκαιρινών συλλογών στα καταστήματα και κυρίως πώς αυτή θα τοποθετηθεί σωστά χρονικά. Έτσι οι fall-winter συλλογές θα διατίθενται από τον Αύγουστο μέχρι τον Ιανουάριο και οι spring-summer από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Ιούλιο.

     

     

    Φυσικά, όλοι εμείς που είμαστε εκτός του παιχνιδιού είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσουμε πραγματικά τον λόγο αυτών των ορίων. Αναμφίβολα όμως ο τρόπος που λειτουργεί η βιομηχανία της μόδας θα έχει πολλαπλά οφέλη. Για παράδειγμα, η περίοδος των εκπτώσεων θα διαρκέσει λιγότερο και ίσως σε πιο σωστούς μήνες προς όφελος των brands.

    Επιπλέον, η επιστολή καταπιάνεται και με την βιωσιμότητα. Η κατασπατάληση υφάσματος και το περιττό απόθεμα είναι αναγκαίο να μειωθούν. Τα ταξίδια πρέπει να περιοριστούν και οι ψηφιακοί εκθεσιακοί θα αποτελέσουν κομμάτι του μέλλοντος.

    «Συμφωνήσαμε, ότι η παρούσα κατάσταση, αν και είναι δύσκολη, αποτελεί μία ευκαιρία για θεμελιώδη και ευπρόσδεκτη αλλαγή… καθιστώντας (τις επιχειρήσεις μας) πιο βιώσιμες από περιβαλλοντική και κοινωνική άποψη και τελικά τις ευθυγραμμίζει περισσότερο με τις ανάγκες των πελατών», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

    Σχέδιο δράσης ή πρώιμη μορφή ενός σύγχρονου μανιφέστου μόδας που ήρθε να ταράξει τα νερά, να ξεσκονίσει τις απαρχαιωμένες πολιτικές και να εξαλείψει τα κακώς κείμενα; Σε κάθε περίπτωση, εγώ κρατάω ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός κι εύχομαι το υπόλοιπο μισό να είναι άμεσο και να μας εκπλήξει ευχάριστα στο κοντινό μέλλον.

     

     

     

    Πηγή: jenny.gr

     

  • Δείτε επίσης...