Με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μπαίνει στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο», οι «έξυπνες στάσεις» & πλήθος αλλαγών προς όφελος των επιβατών.

Φανταστείτε ότι θέλετε να ταξιδέψετε π.χ. στην Αθήνα και έχετε επιλέξει για την μετακίνησή σας το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Πιερίας. Αυτό που θα έπρεπε να κάνετε είναι ή να μεταβείτε στον σταθμό του ΚΤΕΛ και να «κόψετε» το ανάλογο εισιτήριο, συνήθως πριν την ημέρα και την ώρα της αναχώρησής σας ή να τηλεφωνήσετε και να κάνετε κράτηση θέσης, με την υποχρέωση όμως να είστε στον σταθμό τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα ώστε να παραλάβετε το εισιτήριό σας.

Αυτή η διαδικασία όμως πολύ σύντομα θα αλλάξει καθώς μπαίνει στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο», δηλαδή η δυνατότητα ο επιβάτης να εκδώσει εύκολα και γρήγορα το εισιτήριό του χωρίς να ταλαιπωρηθεί.

 

 

Πρόκειται για μια σειρά θετικών αλλαγών που φέρνει ο εκσυγχρονισμός Αστικών και Υπεραστικών ΚΤΕΛ της χώρας με την υιοθέτηση συστημάτων και την παροχή υπηρεσιών ολοκληρωμένης πληροφόρησης του επιβατικού κοινού και ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Το έργο «Ενίσχυση επιχειρήσεων του τομέα αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών για την υιοθέτηση συστημάτων και την παροχή υπηρεσιών ολοκληρωμένης πληροφόρησης του επιβατικού κοινού και ηλεκτρονικού εισιτηρίου» υλοποιείται από την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» του ΕΣΠΑ 2014-2020. Στόχος της συγκεκριμένης δράσης, που εντάσσεται στο πλαίσιο της Πολιτικής Συνοχής της Ε.Ε., είναι η «αναδόμηση» του μοντέλου με το οποίο λειτουργούν μέχρι σήμερα τα ΚΤΕΛ, ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους και η είσοδός τους σε μια νέα εποχή παροχής υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό.

Το έργο ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2021. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στις 326.000 ευρώ και το πόσο της χρηματοδότησης για το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Πιερίας ανέρχεται στις 195.600 ευρώ.

 

Ποιες είναι οι αλλαγές

Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται, στα λεωφορεία του στόλου τοποθετούνται συστήματα τηλεματικής, καθώς και συστήματα WiFi για την ασύρματη σύνδεση των επιβατών στο διαδίκτυο κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Επιπλέον, δημιουργείται  εφαρμογή μέσω της οποίας ο επιβάτης θα μπορεί να εκδώσει το «έξυπνο εισιτήριο», δηλαδή θα έχει πλέον τη δυνατότητα να εκδώσει εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια το εισιτήριο του για οποιονδήποτε προορισμό επιθυμεί, χωρίς να ταλαιπωρείται σε σταθμούς μετεπιβίβασης.

 

 

Τα οφέλη

Τα οφέλη για το επιβατικό κοινό αλλά και την ίδια τη λειτουργία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ν. Πιερίας είναι σημαντικά και πολλαπλά καθώς θα βελτιωθεί η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, οι επιβάτες θα έχουν πληροφόρηση δρομολογίων σε πραγματικό χρόνο, θα μπορούν να εκδώσουν το εισιτήριο τους ανά πάσα στιγμή και από οπουδήποτε χωρίς φυσική παρουσία.

Ειδικότερα:

– Δημιουργούνται ολοκληρωμένα συστήματα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων. Το σύστημα θα εκδίδει ηλεκτρονικά εισιτήρια, θα υποστηρίζει σύγχρονες τεχνολογίες και ασφαλή πρότυπα για εφαρμογή ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

– Δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο κέντρο ελέγχου των υπεραστικών συγκοινωνιών, όπου παρέχονται στατιστικά στοιχεία και εξάγονται συμπεράσματα, σε σχέση με την τήρηση των δρομολογίων, τον επανασχεδιασμό τους, και τη διαμόρφωση ορθολογικής πολιτικής, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των επιβατών.

– Εγκαθίσταται λογισμικό για τον ορθό σχεδιασμό των δρομολογίων, σχετικά με την επιβατική κίνηση και την ανταπόκριση των οχημάτων στις ώρες αιχμής, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των επιβατών.

– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο της πληροφορίας προς τους επιβάτες. Το δημοσιευμένο στο διαδίκτυο υλικό, περιλαμβάνει πίνακες δρομολογίων, δρομολόγια και στάσεις σε ψηφιακούς χάρτες.

– Σε σημεία μεγάλης πληθυσμιακής συγκέντρωσης, θα τοποθετηθούν «έξυπνες στάσεις», οι οποίες θα πληροφορούν το κοινό για τον πραγματικό χρόνο άφιξης του επόμενου λεωφορείου.

 

 

Κυριάκος Καραβέργος: Προχωράμε στο μέλλον με τις καλύτερες προϋποθέσεις και παροχές

Τον εκσυγχρονισμό του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Πιερίας, το οποίο εξοπλίζεται και βελτιώνει τις υπηρεσίες του προς το επιβατικό κοινό, τονίζει ο Πρόεδρός του Κυριάκος Καραβέργος.

«Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Πιερίας Α.Ε. με την συμμετοχή των μετόχων του εκσυγχρονίζεται με καινούργια λεωφορεία, προσφέροντας ακόμη περισσότερη άνεση και ασφάλεια στο επιβατικό κοινό του νόμου μας και όχι μόνο, καθώς επίσης συμβάλει με τους νέους (EURO 6) κινητήρες για ένα καθαρό περιβάλλον» επισημαίνει και προσθέτει:

«Η ταυτόχρονη επένδυση του ΚΤΕΛ Ν. Πιερίας Α.Ε. στο πρόγραμμα Κοινωνία της Πληροφορίας, θα βελτιώσει τις παροχές της δημόσιας συγκοινωνίας στο νόμο μας, προσφέροντας στους επιβάτες μας υψηλό επίπεδο παροχών όπως τηλεματική πληροφόρηση, έκδοση έξυπνου εισιτηρίου, ενημέρωση χρόνου δρομολογίων και πολλές άλλες εφαρμογές, προχωρώντας έτσι στο μέλλον με τις καλύτερες προϋποθέσεις και παροχές».

 

Δυο λόγια για το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Πιερίας

Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Πιερίας ξεκίνησε το ταξίδι του στο χρόνο στις αρχές του 1950. Όλα αυτά τα χρόνια έχουν γίνει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα με ασφάλεια και έχουν μετακινηθεί πολλές γενιές προς όλους τους προορισμούς του νομού αλλά και της υπόλοιπης χώρας.

Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Πιερίας σήμερα είναι μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του τόπου μας, καθώς αριθμεί 110 μετόχους και έναν υπερσύγχρονο στόλο λεωφορείων, τα περισσότερα από τα οποία έχουν αγοραστεί τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους σε όλη την Ελλάδα. Όλα τα λεωφορεία είναι εφοδιασμένα με τα πιο σύγχρονα συστήματα κλιματισμού, θέρμανσης και εξαερισμού.

Οι ιδιόκτητες εγκαταστάσεις αποτελούνται από το κυρίως κτίριο 4.000 τ.μ. που αποτελεί και ένα μίνι εμπορικό κέντρο. Επίσης διαθέτει ιδιόκτητο πρατήριο καυσίμων και χώρο στάθμευσης στην είσοδο της πόλης, ενώ τα τελευταία χρόνια το ΚΤΕΛ προχώρησε και σε μια ακόμη υπηρεσία, αυτής των σχολικών εκδρομών.

 

 

Αυτό το άρθρο δημοσιεύεται στο πλαίσιο του έργου «Η Συνοχή δίπλα μας» με την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα άρθρα των δημοσιογράφων στο πλαίσιο του έργου «Η Πολιτική Συνοχής δίπλα μας» είναι ανεξάρτητα από τις απόψεις της ΕΕ και το περιεχόμενο δεν αντικατοπτρίζει απαραίτητα τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

#CohesionGR