Τρίτος στον κόσμο σε αξία ο ελληνικός εμπορικός στόλος – Πόσο αξίζει
Τρίτος σε αξία είναι ο ελληνικός εμπορικός στόλος σε παγκόσμιο επίπεδο πίσω από τον ιαπωνικό και τον κινεζικό, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του οίκου αναλύσεων VesselsValue για το Μάιο του 2021.
Στην τέταρτη θέση κατατάσσεται ο αμερικανικός στόλος, η αξία του οποίου εκτιμάται στα 62 δισ. δολάρια, ενώ την πρώτη πεντάδα κλείνουν οι εφοπλιστές από τη Σιγκαπούρη με πλοία αξίας 50,6 δισ. δολαρίων.
Στη μελέτη προστέθηκαν και τα κρουαζιερόπλοια, γεγονός που εξηγεί και την τόσο υψηλή θέση των ΗΠΑ, όπου εδράζουν οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου.
Η αξία του ελληνικού στόλου ενισχύθηκε κάτι περισσότερο από 21 δισ. δολάρια, συγκριτικά με πέρυσι, ενώ μεγαλύτερες αυξήσεις κατέγραψαν οι Ασιάτες ανταγωνιστές (+34,7 δισ. οι Κινέζοι και +28,5 δισ. οι Ιάπωνες).
Αναφορικά με τις παραγγελίες των εφοπλιστών για νέα πλοία, η αξία του ελληνικού βιβλίου εκτιμάται από τη VesselsValue σε σχεδόν 13,8 δισ. δολάρια. Συνολικά το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών καταλαμβάνει την τέταρτη θέση παγκοσμίως πίσω από το ιαπωνικό (15,1 δισ.), το κινεζικό (16,5 δισ.) και το αμερικανικό (27,6 δισ.).
Καθοριστική η πορεία των ναυλαγορών
H κυριαρχία Ιαπώνων και Κινέζων εξηγείται από τη μεγαλύτερη έκθεσή τους σε bulk carriers και containerships, η αξία των οποίων “εκτοξεύτηκε” από την αρχή του τρέχοντος έτους, στο φόντο των ισχυρών ναυλαγορών.
Από την άλλη, οι Έλληνες όντες οι κορυφαίοι εφοπλιστές με στόλο πετρελαιοφόρων, είδαν την αξία των συγκεκριμένων πλοίων να σημειώνει πτωτική πορεία, καθώς τα ναύλα κινούνται σε χαμηλά επίπεδα από το δεύτερο μισό του 2020 κι έπειτα.
Ενδεικτικά, ένα VLCC πενταετίας κοστίζει σήμερα περίπου 70 εκατ. δολάρια, έναντι 71,5 εκατ. δολαρίων το 2020 και 72,4 εκατ. δολαρίων το 2019, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Intermodal.
Αντίστοιχα ένα suezmax πενταετίας αποτιμάται σήμερα στα 47,5 εκατ. δολάρια από 49,9 εκατ. δολάρια και 51,3 εκατ. δολάρια ένα και δύο χρόνια πριν αντίστοιχα.
Ωστόσο, οι “Greeks” έχουν καταφέρει να διατηρήσουν ψηλά την αξία του στόλου, καθώς εκτός από το γεγονός ότι εκτίθενται σε σημαντικό βαθμό στα bulk carriers, είναι κυρίαρχοι παγκοσμίως στα LNG carriers, οι τιμές των οποίων σημειώνουν άνοδο σε ετήσια βάση.
Παράλληλα, όπως κατέδειξε χθες το Capital.gr, είναι δεινοί αγοραστές μεταχειρισμένων πλοίων.
Tέλος, σημειώνεται ότι οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες αντιστοιχούν στο 17,7% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, σε όρους χωρητικότητας, με τους Ιάπωνες στο 11,4% και τους Κινέζους στο 11,2%.
Πηγή: Capital.gr