Ξεκινά την Παρασκευή 1 Ιουνίου το Ράλι Ακρόπολις 2018. Η ράμπα αφετηρίας κάτω από τον Παρθενώνα υποδέχεται τις πιο εντυπωσιακές συμμετοχές της πενταετίας.  Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνονται τα πληρώματα 19 αυτοκινήτων προδιαγραφών R5.

Στην κορυφή των 34 αγωνιζόμενων (από 17 χώρες) που θα συμμετάσχουν στον 3ο φετινό αγώνα του ERC βρίσκεται ο νικητής των δύο πρώτων φετινών αγώνων  Alexey Lukyanuk. Ο  οδηγός της Russian Performance Motorsport που έχασε το περσινό Ακρόπολις λόγω τραυματισμού του, επιστρέφει φέτος για να προσθέσει στο ενεργητικό του μια νίκη στην Ελλάδα.

Θα έχει να αντιμετωπίσει τον τρεις φορές πρωταθλητή Πορτογαλίας Bruno Magalhaes, καθώς και μια σειρά εθνικών πρωταθλητών: τον τετράκις πρωταθλητή Ουγγαρίας Norbert Herczig, τον τετράκις πρωταθλητή Σλοβακίας, Πολωνό Grzegorz Grzyb, καθώς και τον πρωταθλητή Πολωνίας Lukasz Habaj.

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι Χώματος  συγκέντρωσε 25 συμμετοχές για τον 3ο φετινό γύρο του θεσμού.

Τα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» που κυκλοφορούν εκτάκτως αυτή την Παρασκευή, παρουσιάζουν σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αφιέρωμα, το επίσημο πρόγραμμα του Ράλι Ακρόπολις με όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Η ιστορία της  διοργάνωσης

Το 1951, από μια ιδέα μιας ομάδας οδηγών και με την βοήθεια της Shell διοργανώθηκε ένας αγώνας 1923 χιλιομέτρων. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Αθήνα και πέρασε κατά σειρά από τις πόλεις Τρίπολη, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα, Θεσσαλονίκη με τον τερματισμό να γίνεται στην Αθήνα. Την επόμενη χρονιά (1952) η ΕΛΠΑ αναλαμβάνει την διοργάνωση του αγώνα και το 1953 ο αγώνας γίνεται διεθνής. Το 1956 ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται στους αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Από το 1993 συμπεριλαμβάνεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Επίσης περιλαμβάνεται στα πανελλήνια πρωταθλήματα και κύπελλα κλάσεων, στο κύπελλο της FIA για αυτοκίνητα παραγωγής και στο παγκόσμιο κύπελλο για κατασκευαστές αυτοκινήτων τουρισμού.

Το 2005 κέντρο του αγώνα ήταν η Λαμία. Μια υπερειδική διαδρομή έλαβε μέρος στο Ολυμπιακό Στάδιο με μεγάλη επιτυχία. Εκείνη την χρονιά, το ραλι Ακρόπολις ψηφίστηκε ως το καλύτερο ράλι για το 2005. Το 2006 το κέντρο του αγώνα μεταφέρθηκε στην Αθήνα και στα γύρω βουνα. Το service park ήταν στον χώρο του Ολυμπιακού σταδίου Αθηνών. Αυτή την χρονιά έγιναν δύο υπερειδικές στο Ολυμπιακό στάδιο, μια φορά την πρώτη μέρα του αγώνα και μια την τελευταία. Το 2007 το κέντρο του αγώνα ήταν και πάλι η Αθήνα. Το 2007 υπήρξαν 3 υπερειδικές, οι οποίες έλαβαν χώρα στο Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο.

To 2009 το ράλι διεξήχθη στο Λουτράκι  και νικητής αναδείχθηκε ο Φιλανδός Μίκο Χίρβονεν στις 14 Ιουνίου .Το 2011 ο διάσημος και πιο σκληρός αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος επανήλθε στο αγωνιστικό καλεντάρι της Παγκοσμίου Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Το 2011 το κέντρο του αγώνα ήταν το Λουτράκι,και οι ειδικές διαδρομές επεκτάθηκαν στη Φθιώτιδα, τη Βοιωτία,την Κορινθία και την Αργολίδα. Ο αγώνας ξεκίνησε στις 16 Ιουνίου κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως των Αθηνών, με την τελετή έναρξης και έληξε στις 19 Ιουνίου. Το 2012 το ράλι ακρόπολις ξεκίνησε στις 24 Μαϊου στο Ζάπειο Μέγαρο με κέντρο του αγώνα στο Λουτράκι, ακομα το 2012 προστέθηκαν μερικές νέες ειδικές διαδρομές. Η τελετή λήξης έγινε στις 27 Μαϊου στο Club Hotel Casino Loutraki και νικητής αναδείχθηκε ο Σεμπαστιέν Λεμπ.

To 2013 ήταν η τελευταία χρονιά που το ράλλυ προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, καθώς λόγω οικονομικών δυσχερειών και μη εξόφλησης των οφειλών προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, αποκλείστηκε από το καλεντάρι των αγώνων του Πρωταθλήματος.

Η τελευταία χρονιά που Έλληνας οδηγός κέρδισε το Ράλι Ακρόπολις ήταν το 1995. Πρόκειται για τον Άρη Βωβό που οδηγούσε Λάντσια.

http://www.tanea.gr