Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), Bernard Arnault δημιούργησε την περιουσία του με πολυτελείς μάρκες όπως οι Dom Pérignon, Louis Vuitton, TAG Heuer και άλλες.

Εάν έχετε πιει ποτέ ένα ποτήρι Hennessy ή Dom Pérignon, έχετε κρατήσει μια πολυπόθητη τσάντα Louis Vuitton, έχετε φορέσει ένα ζευγάρι παπούτσια Berluti ή ένα ρολόι Hublot ή TAG Heuer, σίγουρα αισθανθήκατε την επιρροή του Bernard Arnault, του δισεκατομμυριούχου Γάλλου επιχειρηματία που διαμορφώνει τις τάσεις σε όλο τον κόσμο.

Ένας άνδρας με εξαιρετικό όραμα, ο Bernard Arnault ξεκίνησε ως μηχανικός στην κατασκευαστική εταιρεία της οικογένειας του. Το 1989, ο επενδυτής και συλλέκτης έργων με βάση το Παρίσι, έγινε ο πλειοψηφικός μέτοχος και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της LVMH, την ηγετική εταιρεία στον τομέα των πολυτελών ειδών, παραμένοντας εκεί από τότε.

Με καθαρή αξία περίπου 105 δισεκατομμυρία δολάρια, είναι πλέον ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο σύμφωνα με το Forbes, πίσω από τον Jeff Bezos και τον Bill Gates.

Η πρωτοφανής επιχείρηση του αποτελείται από 70 διαφορετικές μάρκες που χωρίζονται σε έξι τομείς: κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά, πολυτελής λιανική πώληση, μόδα και δερμάτινα είδη, ρολόγια και κοσμήματα, αρώματα και καλλυντικά, φιλοξενία και άλλες εκμεταλλεύσεις συμπεριλαμβανομένων των πολυτελών σκαφών αναψυχής.

Η εκπληκτική του περιουσία, όπως επισήμανε στο CNBC ο Lloyd Blankfein, πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Goldman Sachs, “ολοκληρώθηκε σε μια μόνο γενιά”, καθιστώντας την ακόμα πιο αξιοσημείωτη.

Πριν από μια δεκαετία πολλοί υπονόμευαν την ιδέα ότι ένας όμιλος ειδών – αρκετοί από αυτούς ανταγωνιστές – ήταν μια έξυπνη επιχειρηματική κίνηση.

“Την δεκαετία του ’90 είχα την ιδέα ενός γκρουπ πολυτελών προϊόντων, και την εποχή εκείνη επικρίθηκα πολύ γι ‘αυτό”, είχε αναφέρει ο Arnault στο CNBC. “Θυμάμαι τους ανθρώπους να μου λένε ότι δεν έχει νόημα να βάλω τόσες πολλές μάρκες μαζί. Και τελικά ήταν μια επιτυχία. Τα τελευταία 10 χρόνια, κάθε ανταγωνιστής προσπαθεί μας μιμηθεί, το οποίο είναι μεγάλη ανταμοιβή για εμάς. Νομίζω ότι δεν έχουν επιτύχει, αλλά προσπαθούν.”

Η νίκη, υποστηρίζει, δεν έρχεται ως αποτέλεσμα αμείλικτης αναζήτησης κερδών, αλλά οφείλεται σε ένα “επιχειρηματικό μοντέλο βασισμένο στη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την ποιότητα”.

Μεγάλο μέρος της αύξησης της αγοραίας αξία της LVMH οφείλεται σε εξαγορές που είχαν τεθεί σοβαρά υπό αμφισβήτηση. Οι εξαγορές του Arnault περιλαμβάνουν μερίδια των εταιριών Rimowa, Bulgari, Belvedere Vodka και του γίγαντα των καλλυντικών Sephora, καθώς και των Dior, Louis Vuitton, Veuve Clicquot, Fendi και πολλών άλλων.

“Mέσα σε ένα διάστημα 5 ετών – το οποίο είναι πολύ σύντομο – κάθε αγορά μοιάζει ιδιοφυής”, είχε δηλώσει ο Michael Burke, πρόεδρος και CEO της Louis Vuitton, στους Financial Times. Ενώ μιλώντας για τον Arnault είπε ότι: “Είναι ένας ονειροπόλος. Έχει μεγάλα όνειρα και έχει τα κότσια για να τα κυνηγήσει. Μερικές φορές προσπαθώ να του πω ότι το όνειρο είναι πολύ μεγάλο. Αλλά φυσικά έχει πάντα δίκιο.”

Ο μεγαλύτερος γιος του, Antoine Arnault, ο οποίος επιβλέπει τις πολυτελείςς μάρκες μόδας Loro Piana και Berluti, και είναι στο διοικητικό συμβούλιο της LVMH, λέει ότι ο πατέρας του μάλλον θα προτιμούσε να ονειρεύεται. Οι “άνθρωποι” τον φαντάζονται να κάθεται στον μεγάλο του πύργο με τεράστια υπολογιστικά φύλλα του Excel με αριθμούς, σχολιάζει.

“Αυτό απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Το πραγματικό του ενδιαφέρον είναι η οικογένειά του. Φυσικά, είναι εργασιομανής. Δουλεύει πολύ και το αγαπά, αλλά διασκεδάζει με αυτό. Δεν είναι τόσο σοβαρός όσο κάποιοι μπορεί να τον θεωρούν… Δεν παίρνουμε αποφάσεις με βάση τον αριθμό των μετοχών, όχι στην LVMH… αυτό που παρακινεί την οικογένεια είναι ότι η Louis Vuitton, η Loro Piana, η Berluti και ο Dior βρίσκονται στην κορυφή του παιχνιδιού τους.”

Το τελευταίο μέρος είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς ο Bernard Arnault διαχειρίζεται την LVMH ως οικογενειακή επιχείρηση. Έχει άλλα δύο παιδιά που κατέχουν εξέχουσες θέσεις στην εταιρεία.

“Όταν βρίσκεστε σε μια οικογένεια, έχετε δύο σημαντικά πλεονεκτήματα” σημειώνει ο Arnault. “Κάποιος μπορεί να σκεφτεί μακροπρόθεσμα. Βλέπω πάρα πολλές εταιρείες στις οποίες υπάρχουν συνεχείς αλλαγές. Ειδικά στις Η.Π.Α., πρέπει να εξετάζουν συνεχώς τους αριθμούς του επόμενου τριμήνου. Αυτό που λέω πάντα στην ομάδα μου είναι ότι δεν ενδιαφέρομαι πολύ για τους αριθμούς για τους επόμενους έξι μήνες. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι ότι η επιθυμία για το εμπορικό σήμα θα είναι η ίδια σε 10 χρόνια όπως είναι σήμερα.”

Ο Steve Jobs, ο οποίος θαύμαζε πολύ o Arnault, πίστευε ότι ο Γάλλος μεγιστάνας είχε επιτύχει το στόχο του, λέγοντας του κάποια στιγμή: “Ξέρεις Bernard, δεν ξέρω αν σε 50 χρόνια το iPhone μου θα συνεχίσει να είναι επιτυχία, αλλά μπορώ να σου πω με βεβαιότητα ότι όλοι θα πίνουν ακόμα την Dom Pérignon σου.”

Ο Arnault επενδύει στο ταλέντο. “Πρέπει να συνεργαστείτε με μερικούς από τους καλύτερους εφευρέτες, δημιουργούς, σχεδιαστές και να είστε σε θέση να εμπορευτείτε τα προϊόντα τους και να δημιουργήσετε την επιθυμία στον κοσμο για αυτά.”

Ένα από αυτά τα παραδείγματα είναι όταν πριν 2 χρόνια η LVMH προσέλαβε τον Virgil Abloh, τον μακροβιότερο συνεργάτη του Kanye West και ιδρυτή της πολυπόθητης μάρκας Off-White, ως καλλιτεχνικό διευθυντή της Louis Vuitton για τα ανδρικά ενδύματα. Ο Abloh έχει ήδη ξεκινήσει μια γόνιμη συνεργασία στο σύμπαν της LVMH, έχοντας σχεδιάσει ένα μπουκάλι περιορισμένης έκδοσης για την Moët & Chandon. Η “έμφυτη δημιουργικότητα και η διαφορετική προσέγγιση του, τον έχουν κάνει τόσο σημαντικό”, δήλωσε ο Burke, προσθέτωντας “όχι μόνο στον κόσμο της μόδας, αλλά και στον λαϊκό πολιτισμό σήμερα”.

“Δεν έχει κανένα ενδιαφέρον να μείνει στάσιμος, δεν έχει κανένα ενδιαφέρον να επαναλάβει τον εαυτό του”, όπως το θέτει η θρυλική συντάκτρια της Vogue, Anna Wintour, “Δεν τον ενδιαφέρει τίποτα που θα παραμείνει το ίδιο. Είναι ένας άνθρωπος που ενθουσιάζεται από το τι μπορεί να συμβεί, όχι από αυτό που συνέβη… Η μόδα είναι μια βιομηχανία που υπάρχει και βασίζεται στην αλλαγή, και το καταλαβαίνει πλήρως.”

Το 2014, ο Arnault συνειδητοποίησε τον μακροπρόθεσμο στόχο του να ανοίξει ένα μουσείο και πολιτιστικό κέντρο στο Παρίσι. Ένα ορόσημο σε μια πόλη που είναι ήδη γνωστή για αυτά, το Fondation Louis Vuitton, ένας χρηματοδοτούμενος από την LVMH χώρος για εκθέσεις και εκδηλώσεις, σχεδιασμένος από τον φημισμένο αρχιτέκτονα Frank Gehry.

Ο Arnault έχει συγκεντρώσει πολλές προσωπικές και επαγγελματικές διακρίσεις κατά τη διάρκεια της ζωής και της σταδιοδρομίας του, ωστόσο έχει πολύ δρόμο μπροστά του και περιμένουμε πολλές ακόμα να έρθουν.

Σηκώνουμε ένα ποτήρι Dom Pérignon και κάνουμε μια πρόποση σε αυτό…

Πηγή:perpetual.gr