Οι δήμοι θα αποφασίζουν για τις γουρούνες- Στη Βουλή η νέα τροπολογία
Oι Δήμοι θα αποφασίζουν για την κίνηση των τετράτροχων μοτοσικλετών στο ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο των ορίων τους, σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή.
Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου θα προσδιορίζεται ο ανώτατος αριθμός των παραπάνω οχημάτων, που μπορούν να κυκλοφορούν. Οι αποφάσεις αυτές επανεξετάζονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα που ορίζονται από τους οικείους Δήμους και πάντως δεν μπορούν να είναι μικρότερα των πέντε (5) ετών.
Αν ο αριθμός των αιτήσεων, που θα υποβάλλονται υπερβαίνει την κυκλοφοριακή ικανότητα διενεργείται πλειοδοτική ή και με βάση τα κριτήρια και τους όρους που προβλέπει η σχετική υπουργική απόφαση, διαδικασία επιλογής, από τον οικείο Δήμο, για την επιλογή των δικαιούχων.
Η τροπολογία του Υπουργείου Υποδομών και μεταφορών κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Εμβάθυνση της Δημοκρατίας – Ενίσχυση της Συμμετοχής – Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των ΟΤΑ [Πρόγραμμα “ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ I”] – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟ.ΔΣ.Α – Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση – Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας ΥΠΕΣ», που συζητείται στη Βουλή.
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιδιώκεται ο εξορθολογισμός του πλαισίου κυκλοφορίας στο ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο των τετράτροχων μοτοσικλετών, που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα εσωτερικής καύσης με κυλίνδρισμά έως 125 κυβικά εκατοστά, οι οποίες πάντως μπορούν να κυκλοφορούν ακώλυτα στο μη ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο (χωματόδρομους κλπ.) για το οποίο άλλωστε έχουν κατασκευαστεί.
Από την άλλη πλευρά οι παρακάτω ρυθμίσεις προτείνονται σε συνέχεια και των διατάξεων του άρθρου 31 του ν. 4530/2018 (Α’ 59), ώστε να προστατευθεί επαρκώς το δημόσιο συμφέρον και συγκεκριμένα να αποφευχθεί η κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης, που επέρχεται λόγω της χωρίς όριο κυκλοφορίας των παραπάνω οχημάτων στο ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο.
Γι’ αυτό τίθενται για πρώτη φορά ως θεμελιώδη κριτήρια για την κατ’ εξαίρεση κυκλοφορία των παραπάνω οχημάτων στο ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο η κυκλοφοριακή ικανότητα και βατότητα του οδικού δικτύου της πόλης και ρυθμίζεται το πλαίσιο καθορισμού τους.