Μπορεί ο ανεφοδιασμός του καυσίμου να είναι μια απλή υπόθεση για τους οδηγούς, αλλά κρύβει ένα μεγάλο μυστικό που μπορεί να τους γλιτώσει χρήματα.

Με τις τιμές της βενζίνης και του ντίζελ να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα και να μην προβλέπεται κάποια άμεση μείωση, όλοι οι οδηγοί κάνουν ό,τι μπορούν για να μειώσουν το κόστος των καυσίμων. Μπορεί οι πιο ενδεδειγμένοι τρόποι για οικονομία να βρίσκονται στον τρόπο οδήγησης και συντήρησης του αυτοκινήτου, αλλά και οι υψηλές θερμοκρασίες παίζουν το δικό τους ρόλο στο τελικό ποσό που θα γράψει η αντλία καυσίμου στο πρατήριο.

Σύμφωνα με τους ειδικούς στα καύσιμα, η καλύτερη ώρα για ανεφοδιασμό είναι πολύ νωρίς το πρωί ή πολύ αργά το βράδυ, κι όχι τις απογευματινές ώρες που πιστεύουν οι περισσότεροι. Ο λόγος είναι ότι εκείνες τις ώρες έχει πέσει η εξωτερική θερμοκρασία, με αποτέλεσμα τα καύσιμα να μην παρουσιάζουν φαινόμενα διαστολής. Στη θεωρία, αυτό είναι σωστό, καθώς η θερμική διαστολή μπορεί να αυξήσει τον όγκο του καυσίμου, μειώνοντας την ενέργεια ανά όγκο έως και 2%, με αποτέλεσμα να πληρώνουμε περισσότερα χρήματα για λιγότερα χιλιόμετρα.

Βέβαια, στην Ελλάδα, οι δεξαμενές των πρατηρίων είναι “χωμένες” κάτω από το έδαφος, όπου η θερμοκρασία παρουσιάζει ελάχιστες διακυμάνσεις μέσα στο 24ωρο και δεν προλαβαίνει το καύσιμο να επηρεαστεί όταν φτάνει στις αντλίες, όπου κι εκεί υπάρχουν ειδικοί μηχανισμοί αντιστάθμισης για να προσαρμόζουν τον όγκο του καυσίμου που διανέμεται με βάση τη θερμοκρασία της βενζίνης.

Οι ειδικοί συνεχίζουν προτείνοντας οι οδηγοί να προτιμούν, αν είναι εφικτό, να κάνουν τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου αρκετά νωρίς το πρωί, γιατί εκτός ότι έχουν μεσολαβήσει αρκετές ώρες από τη δύση του ηλίου, συνήθως δεν έχει και κόσμο ώστε να καθυστερήσουν.

Παρόλα αυτά, ειδικά στη χώρα μας όπου οι δεξαμενές είναι υπόγειες, δεν θα πρέπει να περιμένουν τεράστια διαφορά στο κόστος καυσίμου, αφού ακόμα και στις πιο ιδανικές συνθήκες μπορεί να εξοικονομήσουν μόνο ελάχιστα λεπτά του ευρώ ανά γέμισμα.

Επίσης αναφέρουν ότι η λογική του γεμίσματος του μισού ρεζερβουάρ για εξοικονόμηση βάρους, άρα και μείωση της κατανάλωσης, είναι ακόμα ένας αστικός μύθος. Ένα γεμάτο ρεζερβουάρ δεν ξεπερνά το 5% του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου, οπότε η διαφορά στην κατανάλωση είναι τόσο μικρή που δεν γίνεται αντιληπτή στο χρήστη.

 

 

 

Πηγή:carandmotor