Ποιος μπορεί να στηθεί στην ουρά μέχρι το τέλος του χρόνου για να παραδώσει τις πινακίδες κυκλοφορίας όταν οι εφορίες είναι κλειστές; Κανείς είναι η απάντηση γι’ αυτό και προωθείται η “ηλεκτρονική ακινησία οχημάτων“. Ουσιαστικά, η κατάθεση των πινακίδων θα γίνει… digital.

Τρεις διευκολύνσεις για τους οδηγούς των αυτοκινήτων μελετά το υπουργείο Οικονομικών, ενόψει της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας, μιας υποχρέωσης που “αφαιρεί” πάνω από 1 δις. ευρώ κάθε χρόνο από τους τραπεζικούς λογαριασμούς.

Η πρώτη διευκόλυνση αφορά στην προθεσμία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας. Το υπουργείο Οικονομικών προσανατολίζεται σε παράταση ενός μήνα. Δηλαδή να δοθεί χρονικό περιθώριο μέχρι το τέλος Ιανουαρίου. Το “μαξιμαλιστικό σενάριο” της δίμηνης παράτασης, δεν αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στον Δεκέμβριο και θα παραμείνει ως “εφεδρεία” ανάλογα με το πώς θα εξελιχθεί η πανδημία μέσα στον Ιανουάριο.

Η δεύτερη διευκόλυνση, αφορά (κυρίως) τους επαγγελματίες. Εξετάζεται η απλοποίηση της διαδικασίας κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας ώστε να μην χρειάζεται αυτοπρόσωπη παρουσία στην Δ.Ο.Υ (η οποία είναι ούτως ή άλλως κλειστή για το κοινό λόγω COVID). Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή νομοθετική διάταξη η οποία θα ανοίγει τον δρόμο για την “ηλεκτρονική ακινησία”. Ουσιαστικά, ο οδηγός θα κάνει μια ηλεκτρονική δήλωση με τους κωδικούς Taxis και δεν θα χρειάζεται να πάει στην εφορία για να παραδώσει τις πινακίδες. Η κατάθεση πινακίδων ενδιαφέρει κυρίως τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ενοικίασης αυτοκινήτων οι οποίοι παραδίδουν τις πινακίδες στο τέλος της χρονιάς για να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας για όλο τον χρόνο. Στη συνέχεια αξιοποιούν την διαδικασία των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα ώστε να πληρώνουν μόνο ένα μέρος των τελών κυκλοφορίας. Και η διαδικασία ανάκτησης των πινακίδων με την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας ανά μήνα θα γίνει επίσης ηλεκτρονικά.

Η τρίτη διευκόλυνση αφορά στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων που θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά από την 1/1/2021. Θα υιοθετηθεί νέα κλίμακα ώστε να μην υπάρξει η παραμικρή επιβάρυνση παρά το γεγονός ότι αλλάζουν οι υπολογισμοί των ρύπων που εκπέμπονται.

 

 

 

Πηγή: thetoc.gr