Ερώτηση του βουλευτή Πιερίας Κώστα Κουκοδήμου προς τον Yπουργό
Πολιτισμού και Τουρισμού
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ
koukodimos8Ερώτηση του βουλευτή Πιερίας Κώστα Κουκοδήμου προς τον Yπουργό
Πολιτισμού και Τουρισμού
Σύμφωνα με το Ν. 2160/1993 «Ρυθμίσεις για τον Τουρισμό και άλλες διατάξεις» έχει χωροθετηθεί και κατασκευασθεί ή βρίσκεται υπό κατασκευή μεγάλος αριθμός τουριστικών λιμένων (Μαρίνες) και καταφυγίων-αγκυροβολίων τουριστικών σκαφών καθώς και ξενοδοχειακών τουριστικών λιμένων σε όλη την επικράτεια.
Επιπλέον, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού έχει προβεί στο σχεδιασμό και την υλοποίηση συγκεκριμένων έργων με στόχο την κάλυψη μέρους των αναγκών που προκύπτουν στο πεδίο των υποδομών φιλοξενίας σκαφών (τουριστικά καταφύγια-αγκυροβόλια) και τη δημιουργία προϋποθέσεων για την ανάπτυξη του Θαλάσσιου Τουρισμού.
Για παράδειγμα έχουν ήδη έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ το καταφύγιο τουριστικών σκαφών στη Σύμη, το καταφύγιο τουριστικών σκαφών στο λιμένα Μαραθόκαμπου Σάμου και το καταφύγιο τουριστικών σκαφών στη Βολισσό Χίου. Σημειωτέον πως τα  τρία αυτά έργα έχουν ως φορέα πρότασης και υλοποίησης τον ΕΟΤ.
Έχοντας κατά νου ότι ο θαλάσσιος τουρισμός:
Μπορεί να συντηρήσει μεγάλο φάσμα τουριστικών επιχειρήσεων & επαγγελματιών  σε μικρά τουριστικά λιμάνια που δύσκολα μπορούν αλλιώς να επιβιώσουν οικονομικά, π.χ. :
Υπηρεσίες φύλαξης, χειμερινής συντήρησης και ανεφοδιασμού των σκαφών
Τεχνικοί διαφόρων ειδικοτήτων

Κυβερνήτες και πληρώματα ναυλωμένων σκαφών αναψυχής
Προσωπικό καθαρισμού, εφοδιασμού και προετοιμασίας ναύλου
Επιχειρήσεις ανταλλακτικών και αναλωσίμων σκαφών, ταβέρνες, κέντρα  διασκέδασης, super markets κλπ.
Ενώ παράλληλα υπάρχουν πολλά παράπονα για:
Κακή μέχρι ανύπαρκτη διαχείριση απορριμμάτων και λυμάτων.
Βρώμικα, ανοργάνωτα και παραμελημένα λιμάνια.
Προβλήματα με την ασφάλεια και άνεση των αγκυροβολίων.
Εκτιμάται με βεβαιότητα ότι για την Πιερία, ο εκσυγχρονισμός των λιμανιών, τα έργα συντήρησης και υποδομών των λιμανιών, η επαρκής χρηματοδότηση των Λιμενικών Ταμείων, αποτελούν ευκαιρία ανάπτυξης για την περιοχή.
Για το λόγο αυτό τόσο το Επιμελητήριο Πιερίας όσο και η Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας θέτουν ως αίτημά τους με σκοπό την ενίσχυση του τουριστικού χαρακτήρα της περιοχής τη μετατροπή των λιμενικών υποδομών της Πιερίας σε τουριστικές μαρίνες διαχειριζόμενες με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια και με τη δέσμευση διασφάλισης ειδικών χώρων για τους αλιείς της περιοχής.
Η διαχείριση των λιμένων θα μπορούσε να γίνει από την Αντιπεριφέρεια ή και τους δήμους της Πιερίας που όλοι διαθέτουν λιμενικές υποδομές.
Το έργο θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και θα πρόσθετε αξία στο τουριστικό προϊόν της Πιερίας καθώς κρίνεται σημαντική η παρουσία σκαφών αναψυχής που θα ενισχύσουν αν όχι άμεσα το τουριστικό εισόδημα, τουλάχιστον σε πρώτη φάση το προφίλ της Πιερίας ως τουριστικού προορισμού για κάθε βαλάντιο.
Ταυτόχρονα η μετατροπή των λιμενικών μας υποδομών σε τουριστικές μαρίνες, με ταυτόχρονη εξασφάλιση χώρων για τους αλιείς θα συμβάλει στην ανάπτυξη θαλάσσιων μεταφορών όπως, τη θαλάσσια σύνδεση της Πιερίας με τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, τη θαλάσσια σύνδεση των λιμανιών της Πιερίας μεταξύ τους και την αναβάθμιση με την κατάλληλη υποδομή σε εμπορικό λιμάνι του λιμανιού της Γρίτσας.
Μετά από τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
-Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί για τη μετατροπή των  λιμανιών της Πιερίας σε  τουριστικές μαρίνες;
-Προτίθεται το αρμόδιο υπουργείο να εντάξει τα λιμάνια της Πιερίας σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα;
-Υπάρχει σχεδιασμός και ποιος, για υποδομές με βιωσιμότητα και αποδοτικότητα στα λιμάνια της Πιερίας;