Ολοκληρώθηκε σήμερα η διάνοιξη και στα δυο μέτωπα της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας της Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων, μήκους 6 χλμ, μετά από δυο χρόνια και εννέα μήνες εντατικών εργασιών από όλο το προσωπικό των εταιρειών της κατασκευής. Ας σημειωθεί ότι η συνολική πρόοδος του έργου βρίσκεται πλέον στο 63%.
Οι εργασίες στην σήραγγα ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2008 και από τα δύο μέτωπα ταυτόχρονα από την Εταιρεία ΑΕΓΕΚ και την κοινοπραξία Ολυμπία, αποτελούμενη από τις εταιρείες ΑΚΤΩΡ και HOCHTIEF.
Στην ολοκλήρωση των εργασιών διάνοιξης παρευρέθηκε ο Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και Βουλευτές, Εκπρόσωποι των Τοπικών Φορέων και το προσωπικό των εταιρειών.
Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. έχει αναλάβει να ολοκληρώσει ένα νευραλγικό Έργο που στόχο του έχει να εξαλείψει τα τελευταία επικίνδυνα σημεία της οδικής σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Ένα έργο τεράστιας Εθνικής σημασίας με μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για ολόκληρη τη χώρα.
Η διάνοιξη της μεγαλύτερης σήραγγας των Βαλκανίων, εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε τεθεί, αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο επίτευγμα των εταιρειών της Κατασκευής και της εταιρείας μας στα πλαίσια της Σύμβασης Παραχώρησης, αφού με τη λειτουργία αυτής της σήραγγας παρακάμπτεται πλέον η κοιλάδα των Τεμπών.
Η οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα έχει σαφώς επηρεάσει και τα οδικά έργα παραχώρησης με άμεση επίδραση στην ομαλή χρηματοδότηση και στην πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών. Το ήδη αρνητικό κλίμα δυσχεραίνει σημαντικά και η μείωση των εισπράξεων από τα διόδια (βασικού πόρου για την υλοποίηση των έργων) εξαιτίας της αδικαιολόγητης άρνησης πληρωμής μεμονωμένων ομάδων, κυρίως επαγγελματιών, παρά το γεγονός ότι και αυτοί θα επωφεληθούν τα μέγιστα από το τεράστιο έργο που συντελείται.
Βούληση της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, να συνεχίσει την υλοποίηση του έργου, πάντα βέβαια σε συνεργασία και με τη συνδρομή του Ελληνικού Δημοσίου, με στόχο την παράδοσή του ολοκληρωμένου στους Έλληνες, το συντομότερο δυνατόν, όπως ακριβώς το έχει υποσχεθεί το Ελληνικό κράτος στους πολίτες.
Τα Χαρακτηριστικά της Σήραγγας Τ2
• Η Σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, έναν για κάθε κατεύθυνση, μήκους 6 χιλιομέτρων ο καθένας.
• Ο κάθε κλάδος έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα.
• Επίσης θα διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού.
• Για την κατασκευή της Σήραγγας εργάστηκαν περίπου 400 άτομα, διαφόρων ειδικοτήτων, όπως χειριστές μηχανημάτων, σιδεράδες, καλουπατζήδες, εργάτες, εργοδηγοί, μηχανικοί κλπ.
• Η εκσκαφή της Σήραγγας έγινε στο μεγαλύτερο μήκος της με ελεγχόμενες εκρήξεις και σε μικρότερο με μηχανικά μέσα.
• Οι εργασίες εκσκαφής που ολοκληρώθηκαν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έχουν συνολικό όγκο πάνω από 1.620.000 κυβικά.
• Για την προσωρινή υποστήριξη χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 80.000 κυβικά σκυροδέματος.
• Για την τελική επένδυση, η οποία έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80%, χρησιμοποιήθηκαν έως σήμερα πάνω από 250.000 κυβικά σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1500 μονοκατοικιών). Οι εργασίες τελικής επένδυσης θα ολοκληρωθούν τον Αύγουστο του 2011.
Ολοκληρώθηκε σήμερα η διάνοιξη και στα δυο μέτωπα της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας της Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων, μήκους 6 χλμ, μετά από δυο χρόνια και εννέα μήνες εντατικών εργασιών από όλο το προσωπικό των εταιρειών της κατασκευής. Ας σημειωθεί ότι η συνολική πρόοδος του έργου βρίσκεται πλέον στο 63%.
Οι εργασίες στην σήραγγα ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2008 και από τα δύο μέτωπα ταυτόχρονα από την Εταιρεία ΑΕΓΕΚ και την κοινοπραξία Ολυμπία, αποτελούμενη από τις εταιρείες ΑΚΤΩΡ και HOCHTIEF.
Στην ολοκλήρωση των εργασιών διάνοιξης παρευρέθηκε ο Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και Βουλευτές, Εκπρόσωποι των Τοπικών Φορέων και το προσωπικό των εταιρειών.
Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. έχει αναλάβει να ολοκληρώσει ένα νευραλγικό Έργο που στόχο του έχει να εξαλείψει τα τελευταία επικίνδυνα σημεία της οδικής σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Ένα έργο τεράστιας Εθνικής σημασίας με μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για ολόκληρη τη χώρα.
Η διάνοιξη της μεγαλύτερης σήραγγας των Βαλκανίων, εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε τεθεί, αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο επίτευγμα των εταιρειών της Κατασκευής και της εταιρείας μας στα πλαίσια της Σύμβασης Παραχώρησης, αφού με τη λειτουργία αυτής της σήραγγας παρακάμπτεται πλέον η κοιλάδα των Τεμπών.
Η οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα έχει σαφώς επηρεάσει και τα οδικά έργα παραχώρησης με άμεση επίδραση στην ομαλή χρηματοδότηση και στην πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών. Το ήδη αρνητικό κλίμα δυσχεραίνει σημαντικά και η μείωση των εισπράξεων από τα διόδια (βασικού πόρου για την υλοποίηση των έργων) εξαιτίας της αδικαιολόγητης άρνησης πληρωμής μεμονωμένων ομάδων, κυρίως επαγγελματιών, παρά το γεγονός ότι και αυτοί θα επωφεληθούν τα μέγιστα από το τεράστιο έργο που συντελείται.
Βούληση της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, να συνεχίσει την υλοποίηση του έργου, πάντα βέβαια σε συνεργασία και με τη συνδρομή του Ελληνικού Δημοσίου, με στόχο την παράδοσή του ολοκληρωμένου στους Έλληνες, το συντομότερο δυνατόν, όπως ακριβώς το έχει υποσχεθεί το Ελληνικό κράτος στους πολίτες.
Τα Χαρακτηριστικά της Σήραγγας Τ2
• Η Σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, έναν για κάθε κατεύθυνση, μήκους 6 χιλιομέτρων ο καθένας.
• Ο κάθε κλάδος έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα.
• Επίσης θα διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού.
• Για την κατασκευή της Σήραγγας εργάστηκαν περίπου 400 άτομα, διαφόρων ειδικοτήτων, όπως χειριστές μηχανημάτων, σιδεράδες, καλουπατζήδες, εργάτες, εργοδηγοί, μηχανικοί κλπ.
• Η εκσκαφή της Σήραγγας έγινε στο μεγαλύτερο μήκος της με ελεγχόμενες εκρήξεις και σε μικρότερο με μηχανικά μέσα.
• Οι εργασίες εκσκαφής που ολοκληρώθηκαν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έχουν συνολικό όγκο πάνω από 1.620.000 κυβικά.
• Για την προσωρινή υποστήριξη χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 80.000 κυβικά σκυροδέματος.
• Για την τελική επένδυση, η οποία έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80%, χρησιμοποιήθηκαν έως σήμερα πάνω από 250.000 κυβικά σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1500 μονοκατοικιών). Οι εργασίες τελικής επένδυσης θα ολοκληρωθούν τον Αύγουστο του 2011.