Μια καθυστέρηση σε δρομολόγιο του Προαστιακού από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα και η απόφαση της σταθμάρχη Νέων Πόρων να δώσει προτεραιότητα στο εμπορικό τρένο (αντί του Προαστιακού) ήταν αρκετές για να αποφευχθεί μία ακόμη μεγαλύτερη τραγωδία στα Τέμπη. Οπως προκύπτει από το ρεπορτάζ που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων έστειλε πρώτα στην κάθοδο την εμπορευματική αμαξοστοιχία, παρά το γεγονός ότι πλησίαζε στον σταθμό των Νέων Πόρων ο Προαστιακός, ο οποίος είχε προτεραιότητα.

Οπως προκύπτει από το ρεπορτάζ που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων έστειλε πρώτα στην κάθοδο την εμπορευματική αμαξοστοιχία, παρά το γεγονός ότι πλησίαζε στον σταθμό των Νέων Πόρων ο Προαστιακός, ο οποίος είχε προτεραιότητα.

Στα βαγόνια του συρμού του Προαστιακού από Θεσσαλονίκη επέβαιναν 65 άτομα. Τελικά παρέμεινε στο Λιτόχωρο και μετά το δυστύχημα υποχρεώθηκε να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη. «Φύγαμε με 20 λεπτά καθυστέρηση από τη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να είναι μπροστά από εμάς η εμπορική αμαξοστοιχία με την οποία συνέβη και το δυστύχημα», είχε περιγράψει ο μηχανοδηγός στο δρομολόγιο του Προαστιακού, Μιχάλης Μπαγιώτης, Remaining Time-0:00 Fullscreen Mute «Επειδή ήταν μπροστά αυτή η αμαξοστοιχία, ο σταθμάρχης υπηρεσίας μας κράτησε στο σταθμό του Λιτόχωρου, με αποτέλεσμα να προπορευτεί αυτή η αμαξοστοιχία. Προφανώς -πρόσθεσε- αν δεν είχε συμβεί η καθυστέρηση θα είχαμε εμείς προτεραιότητα, θα ήμασταν στη θέση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ίσως και να προλαβαίναμε, επειδή λογικά την αμαξοστοιχία την εμπορική θα τη κρατούσε στο προηγούμενο σταθμό, δηλαδή στο Πλατύ» .

Πηγή: Protagon.gr