Η μεγάλη αλλαγή στα σούπερ μάρκετ και το περιθώριο ενός μήνα πριν το πρόστιμο
Αλλαγές στα σούπερ μάρκετ προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης προκειμένου να προστατευούν οι καταναλωτές από τυχόν αισχροκέδρεια των επιχειρήσεων.
Πριν τις ανακοινώσεις για τα προϊόντα που προστέθηκαν στο καλάθι του νοικοκυριού, ο κ. Γεωργιάδης ανακοίνωσε ότι τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να έχουν ταμπελάκια με μεγαλύτερα στοιχεία για τις τιμές και με έντονη γραμματοσειρά συμπληρώνοντας ότι τους δίνεται περιθώριο ενός μήνα για να προσαρμοστούν.
«Η εφαρμογή είναι υποχρεωτική, μετά τον έναν μήνα θα επιβάλονται πρόστιμα. Ο στόχος είναι να μην είναι εφικτή σε καμία περίπτωση η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού με βάση τις συσκευασίες» επισήμανε ο Άδωνις Γεωργιάδης.
«Ο στόχος αυτού του μέτρου είναι να μην είναι εφικτή σε καμία περίπτωση η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού με βάση τις συσκευασίες. Ο κάθε καταναλωτής θα ελέγχει για κάθε προϊόν αν αυξάνεται η τιμή μονάδος. Έτσι η περιεκτικότητα στη συσκευασία καθίσταται αδιάφορο μέγεθος» τόνισε ο υπουργός.
Ανακοίνωσε, δε, ότι στο καλάθι του νοικοκυριού προστίθενται 9 κατηγορίες προϊόντων ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό από 51 σε 60.
Στις υφιστάμενες θα προστεθούν:
το νωπό μοσχάρι
το γάλα υψηλής παστερίωσης (κανονικό και light)
το λευκό τυρί
η σοκολάτα
Επίσης θα γίνουν οι εξής τροποποιήσεις ώστε να προστεθούν και άλλα προϊόντα:
η κατηγορία των αλλαντικών θα σπάσει στα δύο, σε πάριζα και γαλοπούλα ώστε τα δύο προϊόντα να έχουν υποχρεωτική παρουσία στο καλάθι
η κατηγορία του νωπού κοτόπουλου επίσης θα σπάσει στα δύο, σε ολόκληρο νωπό κοτόπουλο και σε κομμάτια νωπού κοτόπουλου, ώστε πλέον να περιλαμβάνονται και συγκεκριμένα νωπά προϊόντα (πχ μπούτια, στήθος κοτόπουλου κοκ), και
η κατηγορία των οσπρίων θα σπάσει στα τρία ώστε να συμπεριλαμβάνονται ρεβίθια, φακές, φασόλια.
Ο υπουργός Ανάπτυξης εξήγησε ότι «δεν θέλουμε επιπλέον κατηγορίες στο καλάθι γιατί αν ξεχειλώσει δεν θα λειτουργεί». Ανακοίνωσε, μάλιστά, ότι στην ιστοσελίδα e-katanalotis υπάρχουν πλέον και τα φυλλάδια των προσφορών από τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ».
Πηγή: dikaiologitika.gr