ΒΟΥΛΓΑΡΑ ΤΗΣ ΑΠΕΣΠΑΣΕ 55.000 ΕΥΡΩ!

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΔΗΘΕΝ ΑΤΥΧΗΜΑ ΤΗΣ ΚΟΡΗ ΤΗΣ – ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΙΕΡΙΑΣ ΠΟΥ ΕΞΙΧΝΙΑΣΕ ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ

 

Η συστηματική και λεπτομερής έρευνα των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Κατερίνης, είχε ως αποτέλεσμα την εξιχνίαση περίπτωσης τηλεφωνικής απάτης σε βάρος ηλικιωμένης στην Πιερία. Για την υπόθεση σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος 43χρονης υπηκόου Βουλγαρίας και συνεργών της, για το αδίκημα της απάτης. Ειδικότερα, απογευματινές ώρες της 4-10-2016, μία γυναίκα τηλεφώνησε σε 78χρονη προσποιούμενη την κόρη της και της είπε ότι ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα και ότι κρατείται σε αστυνομικό τμήμα, ενώ το τηλεφώνημα συνέχισε άντρας προσποιούμενος τον αστυνομικό που της ζήτησε το χρηματικό ποσό των 55.000 Ευρώ, προκειμένου να αποφύγει η κόρη της τις συνέπειες.
Στη συνέχεια σε περιοχή της Κατερίνης, σε προκαθορισμένο σημείο που υπέδειξε ο υποτιθέμενος αστυνομικός στην 78χρονη,  εμφανίσθηκε η 43χρονη που παρέλαβε το χρηματικό ποσό των 55.000 Ευρώ.   Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τους αστυνομικούς στο σπίτι της 43χρονης σε περιοχή της Πιερίας, εντοπίσθηκε το ποσό των 3.500 Ευρώ, μέρος από τα αφαιρεθέντα χρήματα και αποδόθηκε στην 78χρονη.
Οι έρευνες συνεχίζονται για την τυχόν συμμετοχή τους και σε άλλες περιπτώσεις εξαπάτησης ηλικιωμένων. 
Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κατερίνης. Στοχεύοντας στην πρόληψη και αποφυγή παρόμοιων περιστατικών, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας προτρέπει τους πολίτες:
•    να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.)
•    σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού τους προσώπου, να επιδιώκουν πάντα να επικοινωνούν οι ίδιοι τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό τους πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι
•    σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς τους
•    να μην πείθονται όταν άγνωστοι τους ζητούν να καταβάλλουν χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών
•    να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού
•    να μην πείθονται από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν προηγουμένως καλέσει
•    επισημαίνεται ότι από τα νοσοκομεία ή τις δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η τακτική υπάλληλοί τους να πηγαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν
•    να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους να επικοινωνούν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.)
•    να συγκρατούν τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσουν το έργο των διωκτικών αρχών.
•    Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.