Εχει διαπιστωθεί πως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό οχημάτων, είτε επιβατικών είτε επαγγελματικών κυκλοφορεί με φθαρμένα ή ακόμα και με τελείως ακατάλληλα ελαστικά.

Ο καθένας μπορεί να καταλάβει πόσο επικίνδυνο είναι κάτι τέτοιο είτε για τους επιβάτες είτε για όσους κινούνται στους δρόμους.

Άλλωστε ακόμα κα το καλύτερο και πιο ακριβό αυτοκίνητα να έχεις στην κατοχή σου, αν τα ελαστικά δεν πατάνε καλά στο δρόμο οι ικανότητες μειώνονται σημαντικά.

Η εντολή πλέον είναι ξεκάθαρη: Ελεγχος και στα ελαστικά των οχημάτων.

Αυτό λοιπόν που γνωρίζουμε όλοι ή μπορούμε και να το διαπιστώσουμε αν κοιτάξουμε τα ελαστικά στα αυτοκίνητα γύρω μας, δεν είναι μόνο ότι είναι επικίνδυνο αλλά επιφέρει και πρόστιμα από την Τροχαία που είναι αρκετά υψηλά.

Η εντολή πλέον είναι ξεκάθαρη: Ελεγχος και στα ελαστικά των οχημάτων. Η Αστυνομία έχει ξεκινήσει ήδη σχετικούς ελέγχους και βεβαιωνει χιλιάδες παραβάσεις.

Πληρώνει ο οδηγός ή ο ιδιοκτήτης;

Συγκεκριμένα και στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι τα ελαστικά είναι ακατάλληλα το χρηματικό πρόστιμο φτάνει στα 40 ευρώ. Επιπλέον γίνεται αφαίρεση του διπλώματος

και της άδειας κυκλοφορίας που φτάνουν τις 10 ημέρες ενώ το όχημα ακινητοποιείται.

Τα παραπάνω επιβάλλονται στον οδηγό. Επίσης το χρηματικό πρόστιμο των 40 ευρώ επιβάλλεται για τα ΙΧ σε οδηγό και ιδιόκτητη ενώ στα λεωφορεία

και τα φορτηγά το χρηματικό (μόνο) πρόστιμο αφορά μόνο στον ιδιοκτήτη και όχι στον οδηγό.

Πόσο… πατημένο μπορεί να είναι το λάστιχο;

Σύμφωνα με τη νομοθεσία το βάθος των αυλακώσεων των επιβατικών αλλά και επαγγελματικών οχημάτων έως 3.5 τόνους πρέπει να είναι 1.6 χιλιοστά ενώ δεν θα πρέπει να έχουν εξογκώματα στα πλαϊνά ή ρωγμές. Αντίστοιχα για λεωφορεία

και λοιπά φορτηγά άνω των 3.5 τόνων το βάθος πέλματος πρέπει να είναι 2 χιλιοστά για τους διευθυντηρίου άξονες (και 1.6 στους υπόλοιπους).

Αν τα οχήματα που έχουν ελαστικά και δεν πληρούν τις παραπάνω προδιαγραφές τότε τα πρόστιμα είναι, όπως προαναφέραμε ιδιαίτερα τσουχτερά και κυρίως στην χρήση του οχήματος.

Πηγή: newsauto