Με πανελλήνιες εξετάσεις θα μπορεί πλέον να αποκτήσει κάποιος την ελληνική ιθαγένεια. Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών που στο οποίο περιλαμβάνεται η τροποποίηση του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, που κατατέθηκε στη Βουλή.

Το νομοσχέδιο, που θα εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση στην Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, συγκροτείται από 8 κεφάλαια και 58 άρθρα και πέρα από την τροποποίηση του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, περιλαμβάνει το νέο πλαίσιο επιλογής διοικήσεων στον δημόσιο τομέα, ρυθμίσεις οργανωτικών θεμάτων της Γενικής Γραμματείας Ιθαγένειας και της Γενικής Γραμματείας Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα του Υπουργείου Εσωτερικών και ρυθμίσεις για την αναπτυξιακή προοπτική και την εύρυθμη λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Στο Α΄ Κεφάλαιο του νομοσχεδίου υπάρχουν ρυθμίσεις θεμάτων ιθαγένειας όπου, με τις τροποποιήσεις που επέρχονται στον ισχύοντα Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, μεταρρυθμίζεται το θεσμικό πλαίσιο της απονομής ιθαγένειας, επιφέροντας τον ανασχεδιασμό της διαδικασίας πολιτικογράφησης αλλογενών αλλοδαπών για την αντικειμενική, διαφανή και γρήγορη απόδοση της ελληνικής ιθαγένειας σε όσους πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις αλλά και για την εξάλειψη των πηγών διαφθοράς και των πελατειακών σχέσεων.

 

Υποχρεωτικές οι πανελλήνιες εξετάσεις – Θα δίνουν μέχρι να περάσουν χωρίς περιορισμό

Οπως αναφέρεται στο άρθρο 6 θα είναι υποχρεωτικές οι γραπτές εξετάσεις για την απονομή ιθαγένειας, θα υπάρχει τράπεζα θεμάτων, ενώ σε περίπτωση αποτυχίας των υποψηφίων θα μπορούν να δίνουν ξανά εξετάσεις χωρίς περιορισμό.

Επίσης, οι νέες ρυθμίσεις επιφέρουν την οργανωτική αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Ιθαγένειας για την επιτάχυνση της διαδικασίας και τη μείωση του διοικητικού κόστους και των εισροών στο σύστημα, καθώς και την αύξηση του βαθμού εποπτείας των οργανικών μονάδων.

Στο Β’ Κεφάλαιο, περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την Επιλογή Διοικήσεων στον Δημόσιο Τομέα , όπου, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, θεσπίζεται ένα σύγχρονο πλαίσιο επιλογής των διοικήσεως του δημόσιου τομέα από την Κυβέρνηση, προκειμένου να διασφαλιστεί η ουσιαστική τήρηση των συνταγματικών αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας, σε εναρμόνιση με τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές. Πρόκειται για μια καίρια συμπλήρωση της νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης για το επιτελικό κράτος, όπως αναφέρεται. Η αποσύνδεση της Κυβέρνησης από την Διοίκηση, μέσω της αναγνώρισης καίριων αρμοδιοτήτων στους γενικούς διευθυντές και τους υπηρεσιακούς γραμματείς των υπουργείων συμπληρώνεται με την πρόβλεψη μιας αξιοκρατικής διαδικασίας επιλογής των διοικήσεων των νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου.

Στο Γ’ Κεφάλαιο του σχεδίου νόμου, με τίτλο «Ρυθμίσεις ζητημάτων Γενικής Γραμματείας Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιας Διοίκησης αναφορικά με προσωπικό εκτέλεσης αναπτυξιακών προγραμμάτων, κινητικότητα προσωπικού ΔΕΥΑ, έκτακτο προσωπικό ΟΤΑ, διαλειτουργικότητα Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου» υπάρχουν διατάξεις με στόχο την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση των ζητημάτων της Γενικής Γραμματείας Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Εσωτερικών, δίνοντας λύσεις σε χρονίζοντα προβλήματα που αφορούν το έκτακτο προσωπικό των ΟΤΑ και τη διαλειτουργικότητα του Μητρώου Ανθρωπίνου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου.

Στο Δ’ Κεφάλαιο περιλαμβάνονται διατάξεις όπου ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τα Υπηρεσιακά Συμβούλια Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων του υπουργείου Υγείας, μεταρρυθμίζοντας τη συγκρότηση αυτών προς την κατεύθυνση της αποτελεσματικότερης και ποιοτικότερης λειτουργίας τους.

Στο Ε’ Κεφάλαιο υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις για το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» με στόχο τη διασφάλιση της απρόσκοπτης συνέχισης του προγράμματος με το υφιστάμενο προσωπικό μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης μόνιμου προσωπικού.

Το ΣΤ’ Κεφάλαιο του νομοσχεδίου περιλαμβάνει διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική και την εύρυθμη λειτουργία των ΟΤΑ, όπου προστίθεται στο έργο που επιτελούν οι ειδικοί σύμβουλοι και οι ειδικοί επιστημονικοί συνεργάτες των δημάρχων και η σύνταξη (χωρίς πρόσθετη αμοιβή) μελετών και τευχών διαγωνισμών για έργα και υπηρεσίες του δήμου.

Στο Ζ’ Κεφάλαιο περιλαμβάνονται οι «λοιπές διατάξεις» του σχεδίου νόμου, όπου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την απρόσκοπτη και συνεχή λειτουργία της Προεδρίας της Κυβέρνησης και του Εθνικού Τυπογραφείου καθώς και των υπουργείων Οικονομικών, Εθνικής άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Δικαιοσύνης καθώς και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και του ΕΚΠΑ.