Η εταιρεία δεν μπορεί να αναλύει τα δεδομένα και τη συμπεριφορά του χρήστη για να επιλέγει τις διαφημίσεις που προβάλλονται.

Πλήγμα για το επιχειρηματικό μοντέλο της Meta Platforms καταφέρει η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει τις διαφημίσεις που προβάλλουν το Facebook και το Instagram με βάση τη συμπεριφορά του χρήστη.

Η απαγόρευση που είχε επιβάλει μονομερώς η Νορβηγία στη λεγόμενη συμπεριφορική διαφήμιση επεκτείνεται σε όλες τις 30 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, ανακοίνωσε την Τετάρτη το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB).

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ απειλείται με πρόστιμο που μπορεί να φτάσει το 4% του παγκόσμιου τζίρου της.

H απαγόρευση αφορά 250 εκατομμύρια χρήστες του Facebook και του Instagram στην Ευρώπη.

Την εφαρμογή της απόφασης εντός δύο εβδομάδων αναλαμβάνει η ρυθμιστική αρχή δεδομένων της Ιρλανδίας, όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της Meta στην Ευρώπη.

«Στις 27 Οκτωβρίου, το EDPB υιοθέτησε επείγουσα δεσμευτική απόφαση […] να επιβάλει απαγόρευση στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων για στοχευμένη διαφήμιση στη νομική βάση της σύμβασης και του έννομου συμφέροντος σε ολόκληρο τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο» ανέφερε το Συμβούλιο σε ανακοίνωσή του.

Συνδρομητική υπηρεσία
Ενήμερη για το ενδεχόμενο να της επιβληθεί απαγόρευση, η Meta είχε προαναγγείλει ότι θα λανσάρει στην Ευρώπη συνδρομητικές υπηρεσίες του Facebook και του Instagram στις οποίες δεν θα προβάλλονται διαφημίσεις.

Εναλλακτικά, οι χρήστες θα μπορούν να δίνουν τη συγκατάθεσή τους για προβολή στοχευμένων διαφημίσεων ώστε να χρησιμοποιούν τις υφιστάμενες δωρεάν υπηρεσίες.

Παραμένει ωστόσο ασαφές αν η λύση της συγκατάθεσης του χρήστη θα γίνει αποδεκτή από την ευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή, η οποία ανέφερε ότι εξετάζει το θέμα.

Οι χώρες-μέλη του Συμβουλίου «γνωρίζουν για αυτό το σχέδιο εδώ και εβδομάδες και βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία μαζί τους για την εξεύρεση λύσης που θα ικανοποιεί όλες τις πλευρές» δήλωσε εκπρόσωπος της Meta.

Σύμφωνα με την αρχή δεδομένων της Νορβηγίας, η οποία δεν είναι μέλος της ΕΕ αλλά ανήκει στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, η απαγόρευση της συμπεριφορικής διαφήμισης αφορά 250 εκατομμύρια χρήστες του Facebook και του Instagram στην Ευρώπη.

 

 

 

Πηγή:in.gr