Η μόνη λύση για να μην αποκλειστούν από τα πρόσθετα πλευρικά διόδια που θα μπουν σε Χαλάστρα και Μάλγαρα οι κάτοικοι του δήμου Δέλτα,  είναι η μετατόπιση του σταθμού διοδίων των Μαλγάρων κοντά στο ύψος του Κλειδίου Ημαθίας, επί της ΠΑΘΕ.

Τα παραπάνω δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της ΠΚΜ Κώστας Γιουτίκας, λέγοντας ότι το ελληνικό δημόσιο έχει χάσει δεκάδες εκατομμυρίων καθώς επί σειρά ετών επέτρεπε στα φορτηγά να διέρχονται από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, μέσα από τη Χαλάστρα και τα Μάλγαρα, προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή του αντιτίμου των διοδίων.

Ακόμα από το 1998 οι δήμοι της περιοχής είχαν προτείνει τη μετατόπιση των διοδίων προς το Κλειδί, σε απόσταση όχι μεγαλύτερη του ενός , ενάμισι χιλιομέτρου, υπενθύμισε ο κ. Γιουτίκας.

«Αυτό δεν έγινε, η απώλεια των εσόδων για το δημόσιο ήταν τεράστια, ενώ μεγάλη ήταν και η ζημία για το οδικό δίκτυο της περιοχής, λόγω της διέλευσης βαρέων οχημάτων», είπε ο ίδιος και πρόσθεσε: «Τώρα προσπαθούν να πιάσουν τα έσοδα που διαφεύγουν βάζοντας πλευρικά διόδια στην είσοδο και την έξοδο των Μαλγάρων, όπως και στην είσοδο της Χαλάστρας, με αποτέλεσμα όμως αυτοί που θα πληρώσουν τη νύφη να είναι οι περίπου 15.000 μόνιμοι κάτοικοι Μαλγάρων, Κυμίνων και Χαλάστρας, οι οποίοι καθημερινά πηγαινοέρχονται στη Θεσσαλονίκη για τις δουλειές τους και τις υποθέσεις τους».

Οι κάτοικοι δεν θα έχουν άλλη επιλογή για να αποφύγουν την πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση από το να πηγαινοέρχονται στη Θεσσαλονίκη μέσω Σίνδου, κάτι που θα επιβαρύνει επίσης το οδικό δίκτυο, συμπλήρωσε ο αντιπεριφερειάρχης. Είναι αδιανόητο για μια διαδρομή μόλις 18 χλμ. από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, οι κάτοικοι της περιοχής να πληρώνουν διόδια. Η καλύτερη λύση είναι η μεταφορά του σταθμού διοδίων στο ύψος του Κλειδίου ή έστω, σε διαφορετική περίπτωση, να δοθεί μία κάρτα στους κατοίκους της περιοχής, για ελεύθερη διέλευση από τα διόδια.

Ο κ. Γιουτίκας αναφέρθηκε μάλιστα και στην πρόνοια για μεταφορά των διοδίων σε άλλη θέση, που υπάρχει στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του τότε δήμου Αξιού (ΦΕΚ 218 7/6/2010), ενώ εκτίμησε ότι οι λάθος αποφάσεις που έχουν ληφθεί κεντρικά, οφείλονται περισσότερο σε αδιαφορία και άγνοια των ειδικότερων συνθηκών της περιοχής.

Να σημειωθεί ότι τα πλευρικά διόδια, είναι μέρος των υποχρεώσεων που έχουν αναληφθεί από πλευράς ελληνικού κράτους και ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, καθώς το συγκεκριμένο τμήματος της εθνικής οδού είναι ενταγμένο στην Εγνατία.

Πηγή: www.opolitis.gr