Μητέρα έκανε αγωγή σε Meta και Snap, για την αυτοκτονία της κόρης της
Το 11χρονο παιδί είχε «ακραίο εθισμό» στα social media
Μητέρα από το Κονέκτικατ έκανε αγωγή στη Meta και τη Snap, υποστηρίζοντας ότι οι πλατφόρμες τους στα social media οδήγησαν την κόρη της στην αυτοκτονία.
Η Σελένα Ροντρίγκεζ έβαλε τέλος στη ζωή της πέρυσι, στα 11 χρόνια της. Στην αγωγή η μητέρα υποστηρίζει ότι ο θάνατος του παιδιού προκλήθηκε από δυνητικά επικίνδυνες λειτουργίες των social media.
Το κορίτσι έπασχε από «ακραίο» εθισμό στο Instagram και το Snapchat, σύμφωνα με το Social Media Victims Law Center, που κατέθεσε την αγωγή στην Καλιφόρνια εκ μέρους της μητέρας της Σελένα, Τάμι.
Πολλές φορές η μητέρα κατάσχεσε τις συσκευές της κόρης της, αλλά εκείνη το έσκασε για να χρησιμοποιήσει τα social media, σύμφωνα με το SMVLC.
«Σε πολλές περιπτώσεις η Σελένα έκανε θεραπείες με ψυχολόγο για τον εθισμό της. Ψυχαναλύτρια που αξιολόγησε την Σελένα επεσήμανε ότι ποτέ δεν είχε δει ασθενή τόσο εθισμένο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», ανέφερε μάλιστα η ανακοίνωση που εκδόθηκε.
Επίσης, η αγωγή υποστηρίζει ότι πολλές φορές προσέγγισαν την Σελένα για υλικό σεξουαλικής εκμετάλλευσης, το οποίο εκείνη τελικά έστειλε. Στη συνέχεια οι εικόνες διέρρευσαν και έφτασαν στους συμμαθητές της, κάτι που οδήγησε στην επιδείνωση της ψυχολογικής κατάστασής της και τελικά στην αυτοκτονία της.
Η αγωγή, που κατατέθηκε την Παρασκευή σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Καλιφόρνια, υποστηρίζει ότι και οι δύο κολοσσοί των social media «εν γνώσει τους και σκόπιμα» σχεδίασαν και διέθεσαν στην αγορά προϊόντα τα οποία ήταν επιβλαβή για «σημαντικό αριθμό» των ανήλικων χρηστών τους.
«Απέτυχαν να παράσχουν επαρκή μέτρα προστασίας από τις βλαβερές συνέπειες που ήξεραν ότι υπάρχουν στους ψηφιακούς χώρους που τους ανήκουν και τους ελέγχουν εξ ολοκλήρου», αναφέρει η αγωγή.
Εκπρόσωπος της Snap δήλωσε στο BBC συντετριμμένος με την είδηση του θανάτου της Σελένα, αλλά αρνήθηκε να κάνει σχόλιο για την αγωγή.
«Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό για εμάς από την ευημερία της κοινότητάς μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Snap συμπληρώνοντας ότι η εφαρμογή βοηθά τους ανθρώπους να επικοινωνήσουν με φίλους «χωρίς κάποια από τη δημόσια πίεση και τα χαρακτηριστικά κοινωνικής σύγκρισης των παραδοσιακών πλατφορμών social media».
Πρόσθεσε ότι η εφαρμογή «σκόπιμα κάνει πιο δύσκολη την επικοινωνία αγνώστων με νεαρούς ανθρώπους», όπως και ότι συνεργάζεται με οργανισμούς για την ψυχική υγεία, για εργαλεία της εφαρμογής.
Πηγή: lifo.gr