asfalistraH πτωτική τάση των ασφαλίστρων αυτοκινήτου συνεχίστηκε κατά το α’ τρίμηνο 2014, με το μέσο ασφάλιστρο (σε αυτοκίνητο πενταετίας, 1600 κ.ε.) να υποχωρεί κατά 10% σύμφωνα με μεσίτες με μεγάλη εκπροσώπηση στην ασφαλιστική αγορά αυτοκινήτου.

Η πτωτική τάση οξύνεται από τον ανταγωνισμό των εταιρειών στην ανακατανομή της αγοράς αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, η οποία, ούτως ή αλλως, αποτελεί το 50%-55% της συνολικής ασφαλιστικής αγοράς. Σήμερα το μέσο εξαμηνιαίο ασφάλιστρο αυτοκινήτου διαμορφώνεται στα επίπεδα των περίπου 210 ευρώ, ενώ στα τέλη του χρόνου ήταν στα επίπεδα των 240 ευρώ.

Οι εταιρείες Γενικών Ασφαλίσεων αλλά και οι Μεικτές (Ζωής και Γενικών) θεωρούν ότι σε περίοδο «ισχνών αγελάδων» είναι άσκοπη η αναζήτηση προώθησης νέων προϊόντων, όταν υπάρχει μεγάλη δυνατότητα αύξησης μεριδίων και μέσω των ανασφάλιστων αυτοκινήτων. Έτσι, εκτός από τις μειώσεις στα ασφάλιστρα, υπάρχουν έξτρα προσφορές που αφορούν οδική βοήθεια, νομική βοήθεια ή ακόμη και προσφορές διαγνώσεων σε ιατρικά και διαγνωστικά κέντρα.

Ρευστότητα

Οι περισσότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο δεν μπορούν να μείνουν εκτός από τον «χορό των εκπτώσεων», γιατί απλούστατα θα χάσουν την αγορά σε μία περίοδο που κάθε ασφάλιση εξασφαλίζει πολύτιμη ρευστότητα για την επιβίωση των εταιρειών. Εταιρείες που κρατούσαν πρακτική «διακριτικών» μειώσεων (όχι πάνω από το 4%-5% ετησίως) αναγκάζονται να κινούνται τολμηρότερα για να κρατήσουν την πελατεία τους.

Την πτωτική τάση στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου ευνοεί και η μείωση των ζημιών και ατυχημάτων εξαιτίας της μικρότερης χρήσης Ι.Χ και της συντηρητικότερης οδήγησης. Ωστόσο, τα τελευταία κρούσματα ασφαλιστικής απάτης από την πλευρά συνεργείων προς τις ασφαλιστικές (εικονικές ζημίες) έχουν θορυβήσει τον κλάδο που πλέον κινείται μέσω αποκλειστικών συνεργασιών.

πηγή: Ημερησία