Το Φάντασμα της Όπερας έρχεται στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Είναι ένα παγκοσμίως γνωστό και αγαπημένο μιούζικαλ, με φόντο την Όπερα του Παρισιού, του 19ου αιώνα και γραμμένο από τον ταλαντούχο Βρετανό συνθέτη και θεατρικό παραγωγό, Andrew Lloyd Webber. Είναι βασισμένο στο γαλλικό μυθιστόρημα με τον ίδιο τίτλο, του Gaston Leroux.

Παίζεται στο Broadway, χρόνια τώρα και τον Φεβρουάριο του 2012 γιόρτασε τις 10.000 παραστάσεις, κάτι το οποίο βλέπουμε για πρώτη φορά στην ιστορία του θεάτρου.

Η συνολική αξία των εισιτηρίων παγκοσμίως, φτάνει τα 60 δισεκατομμύρια, ενώ για το Broadway είναι πάνω από ένα δισεκατομμύριο.

Η πώληση των εισιτηρίων εκτοξεύτηκε, όταν ανακοινώθηκε, ότι το Broadway θα σταματήσει τις παραστάσεις το 2023.

Υπάρχει μία μεγάλη καμπάνια στο διαδίκτυο, με σκοπό να συνεχιστούν οι παραστάσεις κανονικά. Επίσης, υπάρχουν και πολλά clubs οπαδών και φίλων του μιούζικαλ, ανά τον κόσμο.

Πώς γράφτηκε το έργο;

Ο Lloyd Webber, ήθελε να γράψει μια δυνατή ρομαντική ιστορία. Έτσι, βρήκε ένα εξαντλημένο βιβλίο, με τίτλο: «The Phantom of the Opera» σ’ ένα second hand βιβλιοπωλείο και αποφάσισε να το ανεβάσει στο θέατρο.

Η ιστορία έχει λίγους διαλόγους και εκφράζεται, κυρίως, με τραγούδια. Συμπεριλαμβάνει και μικρά κομμάτια από αυθεντική όπερα, πράγμα που από την αρχή, έκανε το έργο να βρίσκεται, καλλιτεχνικά, πολύ μπροστά από την εποχή του.

Η Maria Bjornson έχει σχεδιάσει τα σετ και πάνω από 200 κοστούμια! Μερικά από αυτά που σχεδίασε, βραβεύτηκαν πολλές φορές (ο πολυέλαιος, οι σκάλες, η γόνδολα).

Στα εγκαίνια του μιούζικαλ, γράφτηκαν ως επί το πλείστον, θετικά σχόλια: «Θεαματική διασκέδαση», «Οπτικά, το πιο εντυπωσιακό Βρετανικό μιούζικαλ», «Δυναμική εκτέλεση», «Οι στολές σου κόβουν την ανάσα», «Τεχνικά έξυπνο».

Ποιά είναι η ιστορία;

Ο Erik, το φάντασμα, εγκαταστάθηκε στην Όπερα του Παρισιού, για να κρύψει το παραμορφωμένο του πρόσωπο από την κοινωνία.

Η Christine, η νεαρή σοπράνο prima dona, τραγουδάει υπέροχα, καθοδηγούμενη από το ταλαντούχο και προικισμένο φάντασμα, το οποίο την ερωτεύεται παράφορα. Αυτή, όμως, αγαπάει τον Raoul.

Παρόλα αυτά, δημιουργείται μεταξύ τους μία συμπάθεια, που οδηγεί την Christine να του δώσει ένα στοργικό φιλί. Το φιλί της «αλλάζει» την καρδιά του, τη μαλακώνει, διώχνει το θυμό και την έχθρα, αφήνοντάς την να φύγει και να ζήσει ευτυχισμένη μαζί με τον Raoul.

Ο ίδιος εγκαταλείπει τη σκηνή, αφήνοντας πίσω του τη μάσκα.

Τα μηνύματα της ιστορίας, πολλά. Λέξεις κλειδιά, παραμένουν, η αγάπη, η εμμονή, η ενσυναίσθηση, η κατανόηση. Όλα αυτά, μπλεγμένα μέσα σε μία πνευματική υπόσταση. Η υπέροχη φωνή της σοπράνο prima dona, προσθέτει έναν «ουράνιο» τόνο.

Σημαντικό ρόλο παίζει και η μάσκα, που δείχνει το απάνθρωπο πρόσωπο της κοινωνίας, τα βάσανα, την ταλαιπωρία και τη μοναχικότητα του διαφορετικού. Την αδικία σε όλο της το μεγαλείο.

Στο τέλος, ως συνήθως, νικάει η αγάπη! Αναμενόμενο! Κανένα φάντασμα και κανένας φόβος δε θα σταματήσει το θαύμα της!

Εννοείται, πως θα βρίσκομαι και εγώ στη Θεσσαλονίκη για το «Σπουδαιότερο μιούζικαλ όλων των εποχών» και ας έχω δει δυο φορές το Broadway production.

Το όλο σκηνικό, η μουσική, η ρομαντική ιστορία, ο θρυλικός πολυέλαιος να συντρίβεται στη σκηνή ,ταράζουν όμορφα το συναισθηματικό σου κόσμο, με την άρια να σε μεταφέρει κάπου αλλού.

Το ωραιότερο δώρο που μπορούμε να κάνουμε στον εαυτό μας, μετά τα δεινά που περάσαμε με την πανδημία!

 

 

*Η Νένα Μεϊμάρη ήταν επί χρόνια εκπαιδευτικός με πλούσιο ακαδημαϊκό υπόβαθρο σε δημόσιο σχολείο της Βοστώνης. Συνταξιούχος, πλέον, ασχολείται με την αρθρογραφία και τον εθελοντισμό. Πρόσφατα δημιούργησε το πρώτο blog για χήρες και στήριξη αυτών με τίτλο Είμαι Χήρα – Έχω Φωνή και ολοκλήρωσε το πρώτο της βιβλίο Σου γράφω γιατί υπάρχεις.