Oι ψυχολόγοι της Πιερίας «βάζουν απουσία»… στο σχολικό εκφοβισμό του Παρφέ!
odelalis,
25 Σεπτεμβρίου, 2018
2 λεπτά ανάγνωσης
Του δημοσιογράφου Νίκου Κολίτση
Η ευαισθητοποίηση και η πρόληψη κατά του σχολικού εκφοβισμού είναι ένα θέμα που οι ψυχολόγοι της Πιερίας, με αφορμή και… τον ήρωα Παρφέ, το γνωρίζουν καλύτερα και αυτή τη φορά, το αποδεικνύουν «δια της πένας» τους!
Πιο συγκεκριμένα, τέσσερις ψυχολόγοι και/ή σύμβουλοι προσωπικής ανάπτυξης, που δραστηριοποιούνται στην Πιερία (με αλφαβητική σειρά), η Έλενα Αναστασιάδου, η Λίζα Κάλφα, η Μελίνα Μακρίδου και η Μάρα Μαριαλένα, ξεχωριστά και διαφορετικά η καθεμία, παίρνουν… τα μολύβια από τους εκπαιδευτικούς του νομού και τους συγγραφείς και σκιαγραφούν τον Παρφέ -κεντρικό ήρωα της ιστορίας του επερχόμενου βιβλίου της συγγραφέα Σοφιάννας Παϊδούση- και τους περιφερειακούς χαρακτήρες του έργου, από τη Διευθύντρια του σχολείου, μέχρι τη μητέρα του ίδιου του Παρφέ και τους φίλους του!
Το βιβλίο-παραμύθι της πρωτοεμφανιζόμενης συγγραφέα, Σοφιάννας Παϊδούση, θα περιέχει, εκτός των άλλων, πλούσια και σύγχρονη εικονογράφηση, αποκλειστικό συνοδευτικό τραγούδι, δραστηριότητες δημιουργικής γραφής εκπαιδευτικών, συμμετοχή ψυχολόγων, multimedia υλικό, ηχογραφημένη απόδοση από ονόματα έκπληξη (ανάμεσα στα οποία και αυτό του δισκογραφημένου τραγουδοποιού, μουσικού, συνθέτη και δασκάλου Νίκου Γιακουμάκη) και μετάφραση στην αγγλική γλώσσα, σ’ ένα σύγχρονο λογοτεχνικό πακέτο… από την καρδιά του Παρφέ για όλες και όλους τους μικρούς και μεγάλους φίλους του.
Στόχος παραμένει πάντα η αφύπνιση της ενσυναίσθησης, η συναισθηματική αγωγή των παιδιών, η καλλιέργεια της συναισθηματικής ωριμότητάς τους, η συνειδητοποίηση της μοναδικότητάς τους και η ανάπτυξη της κουλτούρας της αντίδρασης στον εκφοβισμό, εντός και εκτός σχολείου.
Με αυτόν τον πρωτότυπο τρόπο, πρωτόγνωρο για τα ελληνικά λογοτεχνικά δεδομένα στο παιδικό βιβλίο και επιδεικνύοντας ταυτόχρονα κοινωνικά αντανακλαστικά αφύπνισης συνειδήσεων, οι τέσσερις ψυχολόγοι…, η καθεμιά με το δικό της τρόπο -σε μια άτυπη ένωση… μολυβιών-, μετουσιώνονται σε συγγραφείς και συνοδοιπόρους. Σε δεύτερο επίπεδο γραφής, οι ψυχολόγοι συνδέουν την ιστορία με κομμάτια της μαθητικής ή/και ενήλικης ζωής τους, γιατί και οι ψυχολόγοι ζουν την καθημερινότητα και αγωνίζονται για την προσωπική τους ευτυχία αλλά και τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων μας.
Παράλληλα, γίνονται συμμέτοχοι και αρωγοί σε μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης, αναφορικά με το ακανθώδες ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού (bullying), εντός και εκτός της σχολικής κοινότητας, συνδέοντας την ιστορία του Παρφέ με το ρόλο του (σχολικού) ψυχολόγου, από την οπτική ενός επαγγελματία ψυχικής υγείας.
Άλλωστε, ο ρόλος του ψυχολόγου είναι μοναδικός και αναντικατάστατος στη σκακιέρα του περιορισμού και της επίλυσης του προβλήματος του σχολικού εκφοβισμού, στην αλυσίδα της διεπιστημονικότητας που χρειάζεται, σε συνεργασία πάντα με τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και το συγγενικό και φιλικό περιβάλλον όλων όσοι εμπλέκονται, άμεσα ή έμμεσα στο θέμα.
Γιατί, σύμφωνα με τον Κυνικό φιλόσοφο Αντισθένη, «Μαθημάτων αναγκαιότατον τα κακά απομαθείν» (το πιο αναγκαίο μάθημα είναι τα ξεμάθεις τα κακά) και αυτό από μόνο του ποτέ δεν είναι αυτονόητο!