Με ένα ομαδικό γεύμα στο σπίτι του Συλλόγου Άνω Μηλιάς απέναντι από τον Όλυμπο, ολοκληρώθηκε το Σάββατο 8 Ιουλίου το συμπόσιο γλυπτικής που πραγματοποιήθηκε στην Άνω Μηλιά Πιερίας από τις 3 έως τις 8 Ιουλίου 2023. Η συγκεκριμένη δράση, που αποτελεί συνέχεια της αντίστοιχης εικαστικής παρέμβασης «72 Κύκλοι» που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2020 στον περιβάλλοντα χώρο του Μνημείου Πεσόντων του Γιάκοβλεφ, είναι η δεύτερη συνεργασία του Εκπολιτιστικού – Εξωραϊστικού Συλλόγου Άνω Μηλιάς «Η Αγία Παρασκευή» με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Στη φετινή δράση συμμετείχαν οι εικαστικοί:

  • Γιώργος Τσακίρης: Καθηγητής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
  • Δημήτρης Ξόνογλου: Καθηγητής του Τμήματος Αρχιτεκτονικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
  • Άρης Κατσιλάκης: Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

καθώς και μια ομάδα 12 φοιτητών και φοιτητριών του Εργαστηρίου Γλυπτικής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.  Την οργάνωση και τον συντονισμό της δράσης ανέλαβε ο Φώτης Φωτιάδης, απόφοιτος του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.

Στη διάρκεια των 5ημερών, οι εικαστικοί με τη βοήθεια των φοιτητών/τριών ολοκλήρωσαν τα έργα που είχαν εκ των προτέρων σχεδιάσει, χρησιμοποιώντας κυρίως φυσικά υλικά – πέτρα, ξύλο, μέταλλο, πηλό και πλαστικό. Τα έργα τοποθετήθηκαν και θα παραμείνουν μόνιμα σε 3 σημεία της Άνω Μηλιάς, συγκεκριμένα στην είσοδο των δύο μονοπατιών του οικισμού  και στην περιοχή που βρίσκεται το σπίτι του Συλλόγου. Πρόκειται για 3 ιδιαίτερες κατασκευές, 3 έργα Landart που συνυπάρχουν με τον φυσικό χώρο, θα μείνουν εκτεθειμένα και μπορεί να αλλάξουν μορφή ή ακόμα και να χαθούν με το πέρασμα του χρόνου, αποτελώντας πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι του χώρου που τα φιλοξενεί. Δύο ψηλές μεταλλικές «Φωλιές» του κ.Τσακίρη στο Μονοπάτι των Μουσών, μοιάζουν με δέντρα, με χέρια σε ανάταση, συνδέοντας γη και ουρανό, ζωή και θάνατο. Ένα επιβλητικό νούμερο 74 – μέταλλο και πλαστικό – σύμβολο της δημοκρατίας που σαν θέμα έχει απασχολήσει και στο παρελθόν τον κ.Ξόνογλου και ταυτόχρονα αναφορά στους νεκρούς του αεροπορικού δυστυχήματος. Το γλυπτό του κ.Κατσιλάκη στην είσοδο του Μονοπατιού της Αγάπης διαπραγματεύεται αντιθέσεις και θέτει ερωτήματα: γένεση και θάνατος (πόσοι οι νεκροί…), ελευθερία (υπάρχει άραγε ή είναι όλα προκαθορισμένα;) και εγκλεισμός.

Κείμενα – Φωτογραφίες – Video: Σαπφώ Φωτιάδου