Η 92η μεγάλη βραδιά της τελετής απονομής των βραβείων Όσκαρ 2020 στο Dolby Theatre του Χόλιγουντ χωρίς οικοδεσπότη για δεύτερη συνεχή χρονιά έφτασε στο τέλος της.

Η πιο σαρωτική ταινία της χρονιάς το «Joker» του Τοντ Φίλιπς προπορεύθηκε στην κούρσα των Οσκαρ έχοντας 11 υποψηφιότητες ενώ το «Κάποτε στο…Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο, ο «Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε και το «1917» του Σαμ Μέντες μοιράστηκαν από 10 υποψηφιότητες. Στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας μόνο μια, το «Μικρές κυρίες», είναι σκηνοθετημένη από γυναίκα, την Γκρέτα Γκέργουικ.

Η πρώτη ταινία από τη Νότιο Κορέα, Τα Παράσιτα, έχει ήδη γράψει ιστορία με βραβείο στις Κάννες, SAG, BAFTA και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

Έξι υποψηφιότητες είχαν οι ταινίες «Ιστορία γάμου» του Νόα Μπόμπακ και «Μικρές κυρίες» της Γκρέτα Γκέργουικ ενώ η «Βόμβα» του Τζέι Ρόουτς είχε 3 υποψηφιότητες στις κατηγορίες του α΄ και του β΄ γυναικείου ρόλου καθώς και μακιγιάζ και κομμώσεις.

Το Netflix διεκδίκησε με τις ταινίες του 20 υποψηφιότητες σε ένα πόλεμο του streaming με το παραδοσιακό Χόλιγουντ.

Οι νικητές σε όλες τις κατηγορίες:

 

Καλύτερη ταινία

· «Παράσιτα» (Parasite)

 

 

Καλύτερη σκηνοθεσία

· Μπονγκ Τζουν-Χο, «Παράσιτα»

Ο Μπονγκ Τζουν-χο έλαβε το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας για την ταινία «Παράσιτα» (Parasite), υβρίδιο μαύρης σάτιρας, θρίλερ και αλληγορίας για την ζωή των προνομιούχων και των μη προνομιούχων στη σύγχρονη Σεούλ, ταινία που σύμφωνα με την κριτική της εφημερίδας The Wall Street Journal «είναι πάντα μπροστά από τον θεατή της, σε κάθε σεκάνς».

Ο Μπονγκ κέρδισε το βραβείο που διεκδικούσαν το ιερό τέρας του Χόλιγουντ Μάρτιν Σκορτσέζε, ο Κουέντιν Ταραντίνο, ο Σαμ Μέντες, ή ο Τοντ Φίλιπς με τον «Τζόκερ» του.

 

 

Α’ Ανδρικός Ρόλος

Χόακιν Φίνιξ, «Τζόκερ»

Ο Χοακίν Φίνιξ έλαβε το βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου για την ενσάρκωση του κλόουν τα βιώματα του οποίου τον μετατρέπουν σε σκοτεινό αντιήρωα στο Joker του Τοντ Φίλιπς, το πρίκουελ της σειράς των ταινιών Batman που σημείωσε απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία.

 

 

https://youtu.be/lxSRTxIYHRw

 

Α’ Γυναικείος Ρόλος

· Ρενέ Ζελβέγκερ «Judy»

Η Ρενέ Ζελβέγκερ έλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου για την ενσάρκωση της θρυλικής ερμηνεύτριας Τζούντι Γκάρλαντ στη βιογραφική ταινία «Τζούντι» (Judy). Είναι το δεύτερο Όσκαρ για την τεξανή ηθοποιό, που είχε λάβει βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου για την «Επιστροφή στο Cold Mountain» (Cold Mountain) το 2004 και ήταν υποψήφια τέσσερις φορές. Ο πολύ μεθοδικός τρόπος με τον οποίο η Ζελβέγκερ μελέτησε για να μπορέσει να ενσαρκώσει την Γκάρλαντ, 50 χρόνια μετά τον θάνατό της — τα μαθήματα τραγουδιού, η σπουδή στην κινησιολογία της με τη βοήθεια χορογράφου… — της εξασφάλισαν ήδη μια Χρυσή Σφαίρα, ένα BAFTA κι ένα βραβείο της αμερικανικής ένωσης ηθοποιών (Screen Actors Guild).

 

 

Β’ Ανδρικός Ρόλος

Μπραντ Πιτ, «Κάποτε… στο Χόλιγουντ»

Η βραδιά άνοιξε με το βραβείο Β΄ ανδρικού ρόλου, το οποίο κέρδισε ο 56χρονος Μπραντ Πιτ — είναι το πρώτο του αγαλματίδιο για ρόλο στη μεγάλη οθόνη, έχει πάντως κερδίσει ένα ως παραγωγός το 2014 — για την ερμηνεία του στο φιλμ «Κάποτε στο Χόλιγουντ» (Once Upon a Time in Hollywood) του Κουέντιν Ταραντίνο.

 

 

Β’ Γυναικείος Ρόλος

· Λόρα Ντερν, «Ιστορία γάμου»

Η Λόρα Ντερν, η καριέρα της οποίας στο Χόλιγουντ διαρκεί τέσσερις δεκαετίες, κέρδισε το πρώτο της Όσκαρ — δεύτερου γυναικείου ρόλου — για την ενσάρκωση μιας αδίστακτης δικηγόρου που αναλαμβάνει να χειριστεί μια υπόθεση διαζυγίου στην οικογενειακή ταινία «Ιστορία γάμου» (Marriage Story).

«Αυτό είναι το καλύτερο δώρο γενεθλίων που μου έκαναν ποτέ», είπε η Ντερν, που κλείνει τα 53 της σήμερα (Δευτέρα), παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο.

Η κόρη του επιτυχημένου ηθοποιού Μπρους Ντερν και της Ντάιαν Λαντ αφιέρωσε το βραβείο στη 84χρονη μητέρα της, η οποία τη συνόδευσε στην τελετή απονομής.

 

 

Διασκευασμένο Σενάριο

· Τάικα Γουαϊτίτι, «Jojo Rabbit»

 

Πρωτότυπο Σενάριο

· Μπονγκ Τζουν-Χο και Χαν Τζιν-Γουον, «Παράσιτα»

 

https://youtu.be/TWaZ39ABbpw

 

Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων

· «Toy Story 4»

 

Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία

· «Παράσιτα»

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ

· «American Factory»

Η ταινία «Αμερικανικό εργοστάσιο» (American Factory), που παρήγαγε το νεότευκτο στούντιο των Μπαράκ και Μισέλ Ομπάμα για λογαριασμό του Netflix, σε σκηνοθεσία της Τζούλιας Ράικερτ και του Στίβεν Μπόγκναρ, και καταγράφει τι συνέβη στους απολυμένους εργαζόμενους μιας αυτοκινητοβιομηχανίας στο Οχάιο το 2008, την περίοδο της ύφεσης στις ΗΠΑ, κέρδισε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ στην 92η τελετή των βραβείων Όσκαρ.

Το συμβόλαιο πολλών εκατομμυρίων δολαρίων του Ομπάμα με το Netflix αποτελεί πρωτιά για οποιονδήποτε πρώην ένοικο του Λευκού Οίκου. Η πιο κοντινή σύγκριση που μπορεί να γίνει είναι με τον πρώην αντιπρόεδρο Αλ Γκορ, το ντοκιμαντέρ του οποίου «Μια άβολη αλήθεια» (An Inconvenient Truth) είχε κερδίσει Όσκαρ το 2007.

 

Φωτογραφία

· «1917»

 

Κοστούμια

· «Μικρές Κυρίες»

 

Μοντάζ

· «Κόντρα σε όλα»

 

Mακιγιάζ

· «Βόμβα»

 

Μουσικής

· «Τζόκερ»

Τραγουδιού

· I’m Gonna Love Me Again, «Rocketman»

 

 

Καλλιτεχνική Διεύθυνση

· «Ο Ιρλανδός»

 

Μοντάζ Ήχου

· «Κόντρα σε όλα»

 

Μίξη Ήχου

· «1917»

 

Οπτικά Εφέ

· «1917»

 

Ντοκιμαντέρ (Μικρού Μήκους)

· «Learning to Skateboard in a War Zone If You’re a Girl»

 

Μικρού Μήκους (Κινούμενα Σχέδια)

· «Hair Love»

 

Μικρού Μήκους

· «The Neighbors’ Window»