Παράταση υποβολής περιλήψεων για το 1ο Διεθνές Συνέδριο ΔΠΕ Πιερίας
2η Ανακοίνωση
1ο Διεθνές Παιδαγωγικό Συνέδριο
Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας
Θέμα :Παράταση υποβολής περιλήψεων για το 1ο Διεθνές Παιδαγωγικό Συνέδριο Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας έως 31-3-2024.
Σας ενημερώνουμε ότι η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Πιερίας διοργανώνει, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας, τους Δήμους Κατερίνης, Δίου-Ολύμπου, Πύδνας-Κολινδρού, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και την υποστήριξη της Ιεράς Μητρόπολης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος και του Επιμελητηρίου Πιερίας, το 1ο Διεθνές Παιδαγωγικό Συνέδριο Πιερίας με τίτλο:
«Σχολικό κλίμα: σύγχρονες προκλήσεις και προοπτικές»
Η προθεσμία υποβολής περιλήψεων παρατείνεται μέχρι 31 Μαρτίου 2024
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Κατερίνη στις 25 και 26 Μαΐου 2024 και θα επιτρέπει τη δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εισήγηση.
Οι γλώσσες του συνεδρίου είναι: Ελληνική και Αγγλική.
Εισαγωγή
Το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός, στον οποίο συνυπάρχουν και αλληλοεπιδρούν διαφορετικοί άνθρωποι με διαφορετικές ανάγκες και αξίες συν-διαμορφώνοντας ένα ζωντανό και δυναμικό ποιοτικό σύνολο.
Το σχολικό κλίμα αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την ανάπτυξη των μαθητών/τριών.
Η δημιουργία θετικού και υποστηρικτικού σχολικού κλίματος αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Το θετικό σχολικό κλίμα συμβάλλει στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης των μαθητών/τριών, στην καλλιέργεια της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας, στη μείωση των περιστατικών βίας και εκφοβισμού και στην προώθηση της μάθησης και της δημιουργικότητας.
1 | Σ ε λ ί δ α
Το σχολικό κλίμα είναι πολύπλοκο φαινόμενο, που επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι οι σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των γονέων, η σχολική οργάνωση και λειτουργία, το κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον και οι πολιτισμικές αξίες.
Οι επιπτώσεις της πρόσφατης πανδημίας του COVID-19 έχουν δημιουργήσει νέες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Η μακρά περίοδος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει οδηγήσει σε αυξημένη απομόνωση και μοναξιά των μαθητών/τριών, καθώς και σε μείωση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Επιπλέον, η πανδημία έχει επιδεινώσει τις κοινωνικοοικονομικές ανισότητες, οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά το σχολικό κλίμα.
Σκοπός και στόχοι του συνεδρίου
Σκοπός του συνεδρίου είναι η ανάπτυξη γόνιμου διαλόγου και δημιουργικού προβληματισμού όσον αφορά στη σημασία του σχολικού κλίματος στο σύγχρονο σχολείο.
Γενικοί στόχοι:
∙ Η ανάδειξη της σημασίας του σχολικού κλίματος για την εκπαιδευτική διαδικασία και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών/τριών.
∙ Η συζήτηση για τους παράγοντες που επηρεάζουν το κλίμα στο σύγχρονο σχολείο, όπως η σχολική βία και ο εκφοβισμός, η κοινωνική απομόνωση και η περιθωριοποίηση, η έλλειψη συνοχής και συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών, η έλλειψη εμπιστοσύνης και επικοινωνίας μεταξύ της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας.
∙ Η αναζήτηση νέων προοπτικών για τη βελτίωση του σχολικού κλίματος, με την ανάπτυξη και εφαρμογή κατάλληλων πολιτικών, προγραμμάτων και δράσεων.
Ειδικοί στόχοι:
∙ Η διερεύνηση της παιδαγωγικής, μαθησιακής και διδακτικής διάστασης του σχολικού κλίματος.
∙ Οι τρόποι οργάνωσης και θεσμικής υποστήριξης του σχολικού κλίματος.
∙ Η βελτίωση της επικοινωνίας ανάμεσα στο σχολείο και στην οικογένεια.
∙ Η ανάπτυξη πρακτικών επικοινωνίας και συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και στα μέλη της σχολικής κοινότητας.
∙ Η διερεύνηση της παιδαγωγικής, μαθησιακής και διδακτικής διάστασης του σχολικού κλίματος.
∙ Η παρουσίαση καινοτόμων διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών βελτίωσης του σχολικού κλίματος στη σχολική τάξη και στο σχολείο.
∙ Ο αναστοχασμός περί των επιμορφωτικών δυνατοτήτων υποστήριξης των εκπαιδευτικών για τη βελτίωση του σχολικού κλίματος.
∙ Η ανάδειξη των κοινωνικοπολιτισμικών διαστάσεων βελτίωσης του σχολικού κλίματος. ∙ Η καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητριών/τών.
∙ Η αντιμετώπιση των φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού.
∙ Η παρουσίαση νέων ερευνητικών δεδομένων, όσον αφορά στο σχολικό κλίμα.
2 | Σ ε λ ί δ α
∙ Η διερεύνηση της συμβολής της τέχνης, των νέων τεχνολογιών και του σχολικού χώρου στη βελτίωση του σχολικού κλίματος.
∙ Η εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με τις νέες προοπτικές παιδαγωγικής οργάνωσης και διαχείρισης του σχολικού κλίματος.
Θεματικοί άξονες του συνεδρίου
Άξονας 1: Η οργάνωση και η θεσμική υποστήριξη του σχολικού κλίματος στη σχολική κοινότητα ∙ Όραμα και αξίες του σχολείου, ως παράγοντες διαμόρφωσης σχολικού κλίματος. ∙ Η συμβολή του θεσμικού και διοικητικού πλαισίου οργάνωσης του σχολείου και η συμβολή του στην ανάπτυξη του σχολικού κλίματος
∙ Ο ρόλος της ηγεσίας του σχολείου και των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη αποτελεσματικού σχολικού κλίματος.
∙ Οι διαπροσωπικές σχέσεις των μελών της σχολικής κοινότητας, ως παράγοντας βελτίωσης του σχολικού κλίματος.
∙ Η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας και η συμβολή τους στη βελτίωση του σχολικού κλίματος.
Ο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου», το «Συμβόλαιο Τάξης» και άλλα συναφή κείμενα, ως μέσα οργάνωσης του σχολικού κλίματος: διαδικασίες, λειτουργίες, αποτελέσματα.
Άξονας 2: Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα
∙ Βασικές έννοιες και αρχές διαχείρισης κρίσεων στο σχολείο: πρόληψη, αντιμετώπιση και αποκατάσταση.
∙ Αναγνωρίζοντας την κρίση, εκπαιδεύοντας στην ορθή διαχείριση.
∙ Συναισθηματική νοημοσύνη και διαχείριση κρίσεων στο σχολείο.
∙ Εκπαίδευση των μαθητών για τη διαχείριση κρίσεων.
∙ Ο θεσμός της «διαμεσολάβησης» για τη διαχείριση κρίσεων.
∙ Διεθνείς πρακτικές στη διαχείριση κρίσεων.
∙ Διαχείριση κρίσεων και νέες τεχνολογίες.
∙ Η σημασία της ψυχολογικής υποστήριξης μετά από μια κρίση.
∙ Η σημασία της παιδαγωγικής έρευνας στη διαχείριση κρίσεων.
∙ Διαχείριση κρίσεων και μαθητές/τριες με ειδικές ανάγκες.
∙ Προγράμματα διαχείρισης κρίσεων με τη συμμετοχή της οικογένειας, της τοπικής κοινότητας και άλλων υποστηρικτικών φορέων.
∙ Ενδοσχολικά και διασχολικά πρωτόκολλα διαχείρισης κρίσεων.
∙ Η διαχείριση κρίσεων σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.
Άξονας 3: Σχολικό κλίμα και συνεργασία σχολείου και οικογένειας
∙ Πρακτικές επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου και οικογένειας.
∙ Η οικογένεια ως φορέας κοινωνικοποίησης και άτυπου μαθησιακού περιβάλλοντος.
3 | Σ ε λ ί δ α
∙ Οικοδόμηση συνεργασιών και στρατηγικές επικοινωνίας σχολείου – οικογένειας. ∙ Ο ρόλος της διοίκησης στην ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας σχολείου και οικογένειας. ∙ Προγράμματα συνεκπαίδευσης σχολείου και οικογένειας.
∙ Οικογένεια και σχολείο σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
∙ Η έμφυλη διάσταση στις σχέσεις οικογένειας και σχολείου.
Άξονας 4: Σχολικό κλίμα: Καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα και διδακτικές προσεγγίσεις ∙ Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική: Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές, παραδείγματα και προτάσεις.
∙ Εκπαιδευτικά προγράμματα αντιμετώπισης των φαινομένων ενδοσχολικής βίας και σχολικού εκφοβισμού.
∙ Καινοτόμες και σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές καλλιέργειας του σχολικού κλίματος. ∙ Καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων επικοινωνίας στη σχολική τάξη ως παράγοντας βελτίωσης του σχολικού κλίματος.
∙ Βιωματική μάθηση και σχολικό κλίμα.
∙ Ταυτότητες, ετερότητες και η διαχείρισή τους στη σχολική τάξη.
∙ Η σχολική τάξη ως πυρήνας καλλιέργειας του σχολικού κλίματος.
∙ Προγράμματα μετάβασης και υποστήριξη του σχολικού κλίματος σε διαφορετικές σχολικές βαθμίδες.
Άξονας 5: Σχολικό κλίμα και νέες προοπτικές: ψυχολογική υποστήριξη, κοινωνική ένταξη, νέες τεχνολογίες και επιμόρφωση
∙ Σχολείο, φορέας κοινωνικοποίησης και διαχείρισης της ετερότητας
∙ Η ψυχική ανθεκτικότητα μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών ως παράγοντας ανάπτυξης αποτελεσματικού σχολικού κλίματος.
∙ Κοινωνική ένταξη και διαπολιτισμικότητα.
∙ Παιδαγωγικός ανασχεδιασμός του σχολικού χώρου ως παράγοντας βελτίωσης του σχολικού κλίματος.
∙ Άτυπες και μη τυπικές μορφές βελτίωσης του σχολικού κλίματος.
∙ Η τέχνη και ο πολιτισμός ως παράγοντες ανάπτυξης του σχολικού κλίματος. ∙ Εκπαιδευτική έρευνα και σχολικό κλίμα.
∙ Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και σχολικό κλίμα.
∙ Επιμορφωτικές πρακτικές βελτίωσης του σχολικού κλίματος.
∙ Ψηφιακός κόσμος, διαδίκτυο και ΤΠΕ στη βελτίωση του σχολικού κλίματος. ∙ Ερευνητικές διαδικασίες αξιολόγησης και αποτίμησης του σχολικού κλίματος. ∙ Θεσμός του σχολείου: νέες προκλήσεις και προοπτικές.
4 | Σ ε λ ί δ α
Επιτροπές του Συνεδρίου
Τιμητική Επιτροπή
Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ.κ. Γεώργιος Σοφία Μαυρίδου, Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας
Ιωάννης Ντούμος, Δήμαρχος Κατερίνης
Ευάγγελος Γερολιόλιος, Δήμαρχος Δίου – Ολύμπου
Χρήστος Κομπατσιάρης, Δήμαρχος Πύδνας – Κολινδρού
Επιστημονική Επιτροπή
Κόπτσης Αλέξανδρος, Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, Πρόεδρος
Καρατάσιος Γεώργιος, Μαθηματικός Π. Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, Αντιπρόεδρος
Angelides Panayiotis, PhD, Vice Rector for Academic Affairs, Director, Unesco Chair, University of Nicosia, Professor of Inclusion for School Improvement
Αηδίνης Αθανάσιος, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ. Αηδόνης Δημήτριος, Καθηγητής Τμήματος Διοίκησης Εφοδιαστικής Αλυσίδας, Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος
Βαρμάζης Νικόλαος, Επίκουρος Καθηγητής Τµήµατος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ.
Βιτούλης Μιχάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήματος Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος
Caron Carter, Senior Lecturer in Childhood & Early Childhood Education (BEd Hons, MA, NPQH, PhD) Postgraduate Research Tutor in Education Associate Editor – Pastoral Care in Education, Sheffield Hallam University
Γιαννακίδου Αναστασία, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας και Πρόεδρος Κέντρου Ελληνικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Σικάγο
Γραμματικόπουλος Βασίλης, Καθηγητής, ΔΙ.ΠΑ.Ε., Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία
Γρηγοριάδης Αθανάσιος, Καθηγητής Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Α.Π.Θ.
Ζάχος Δημήτριος, Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ.
Hajisoteriou Christina, Associate Professor School of Education Department of Education University of Nicosia
Μπονίδης Κυριάκος, Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ.
Οικονόμου Ανδρέας, Καθηγητής, Παιδαγωγικού Τμήματος Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης
5 | Σ ε λ ί δ α
Παπαδοπούλου Βασιλική, Καθηγήτρια, Σχολική Παιδαγωγική Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής Α.Π.Θ.
Πασχαλούδης Δημήτριος, Καθηγητής, Τμήματος Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος
Σμυρναίος Αντώνιος, Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Σπαντιδάκης Ιωάννης, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης.
Τσιλιμένη Τασούλα, Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Ypsilanti Antonia, Associate Professor in Cognitive Psychology/Psychobiology Department of Psychology, Sociology & Politics Sheffield Hallam University
Φύκαρης Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Χαραλάμπους Δημήτριος, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ.
Οργανωτική Επιτροπή
Τριανταφυλλίδου Παρθένα, Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, Πρόεδρος Μακρής Γεώργιος, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, Αντιπρόεδρος Αμανατίδου Μαργαρίτα, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας Ανδριόπουλος Πολύκαρπος, Υποδιευθυντής 2ου Δημ. Σχ. Κατερίνης
Βιδάκης Χρήστος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας
Γίδαρη Στυλιανή, Διευθύντρια 3ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης
Γραίκος Νικόλαος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας
Δεληγιαννίδου Σύλβια, Διευθύντρια Ειδικού Δημ. Σχ. Κατερίνης
Δεληγιαννίδου Τζένη, Διευθύντρια 1ου Δημ. Σχ. Κατερίνης
Ευαγγελόπουλος Ναούμ, Αποσπασμένος Εκπαιδευτικός ΠΕ70, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας Μαυρίδης Ανδρέας, Σύμβουλος Εκπαίδευσης 6ης θέσης Π.Ε. Δυτικής Μακεδονίας Μαχαιρίδου Μαρία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ11, Πιερίας & Χαλκιδικής
Μπικιαρόπουλος Νικόλαος, Διευθυντής Δημ. Σχ. Ν. Εφέσσου
Μπίνιας Νικόλαος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, Ημαθίας & Πιερίας
Μποταΐτη Αρετή, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ60, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας
Ναχόπουλος Νικόλαος, Διευθυντής 2ου Δημ. Σχ. Κατερίνης
Νικολαΐδης Σπύρος, Αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος Δ΄, Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ΔΙΠΕ Πιερίας
Νοΐτσης Ιωάννης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, ΔΙ.Π.Ε. Χαλκιδικής
Παπαθανασίου Μαριάνθη, Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της ΔΙΠΕ Πιερίας Παπάς Αναστάσιος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας
Πατεράκης Αριστείδης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, ΔΙ.Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης Υφαντή Μαρία, Διευθύντρια 4ου Δημ. Σχ. Κατερίνης
Φιλιππίδης Σταύρος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ 86, Πιερίας & τμήματος Αν. Θεσσαλονίκης Χλεμές Δημήτριος, Διευθυντής 2ου Δημ. Σχ. Κολινδρού
6 | Σ ε λ ί δ α
Γραμματειακή Υποστήριξη
Γιαμουρίδου Μαρία, Εκπαιδευτικός ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας με οργανική θέση στο Δημοτικό Σχολείο Μακρυγιάλου
Μπαμίχα Νάνσυ, Διοικητικός Υπάλληλος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας Νταντάμη Χαρά, Νηπιαγωγός ΠΕ60 Αποσπασμένη στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας
Παπανικολάου Θάλια, Νηπιαγωγός ΠΕ60 Αποσπασμένη στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας
Στεφανίδου Φωτεινή, Νηπιαγωγός ΠΕ60 Αποσπασμένη στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας
Συμεωνίδου Μαρία, Εκπαιδευτικός ΠΕ08 Αποσπασμένη στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας
Τσιρογιάννη Αναστασία ,Εκπαιδευτικός ΠΕ 11 Φυσικής Αγωγής με οργανική θέση στο Δημοτικό Σχολείο Κίτρους
Ψαριάη Αθηνά, Νηπιαγωγός ΠΕ60 Αποσπασμένη στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας
Συνεργαζόμενοι Φορείς
Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας
ΚΕΔΑΣΥ Πιερίας
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Τμήμα Διοίκησης Εφοδιαστικής Αλυσίδας Κατερίνης-ΔΙΠΑΕ
Συμμετοχή/παρακολούθηση
Το συνέδριο απευθύνεται σε:
∙ Ερευνητές/τριες και μελετητές/τριες της εκπαίδευσης.
∙ Μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι.
∙ Εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων της εκπαίδευσης.
∙ Στελέχη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
∙ Φοιτητές/τριες (προπτυχιακοί/ες, μεταπτυχιακοί/ες, υποψήφιοι/ες Διδάκτορες/ισσες, Διδάκτορες/ισσες και Μεταδιδάκτορες/ισσες).
∙ Εκπροσώπους κυβερνητικών και μη κυβερνητικών φορέων.
∙ Εκπροσώπους Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
7 | Σ ε λ ί δ α
Διαδικασίες κατάθεσης και κρίσης εργασιών
Γενικά
Για τη συμμετοχή στο συνέδριο απαιτείται η υποβολή περίληψης στην πλατφόρμα του συνεδρίου προς κρίση (βλ. παρακάτω σημαντικές ημερομηνίες). Δεκτές θα γίνουν οι περιλήψεις που θα έχουν θετική αξιολόγηση από δύο (2) μέλη της επιτροπής κριτών.
Ακολουθεί η υποβολή των τελικών εργασιών (βλ. παρακάτω σημαντικές ημερομηνίες) για τη συμπερίληψή τους στα Πρακτικά του Συνεδρίου.
Οι προδιαγραφές για τη συγγραφή των τελικών κειμένων αναλόγως της μορφής τους (ερευνητικές εργασίες, διδακτικές παρεμβάσεις) θα ανακοινωθούν στη συνέχεια. Για τη συμπερίληψή τους στα Πρακτικά οι τελικές εργασίες θα κριθούν από σύστημα δύο (2) κριτών (peer review system). Την ευθύνη για την επιμέλεια και την έκδοση των Πρακτικών φέρει η Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου.
Εργασίες
Είδη εργασιών
∙ Κεντρικές εισηγήσεις από προσκεκλημένους ειδικούς εισηγητές/τριες.
∙ Εισηγήσεις με φυσική παρουσία εισηγητών/τριών (info).
∙ Εισηγήσεις εξ αποστάσεως (μέσω διαδικτυακής εφαρμογής τηλεδιάσκεψης). ∙ Συνεδρία στρογγυλής τράπεζας.
∙ Παράλληλες εκπαιδευτικές δράσεις.
Μορφές εργασιών:
∙ Εισηγήσεις-παρουσιάσεις πρωτότυπων ερευνητικών μελετών και εργασιών. ∙ Εισηγήσεις-παρουσιάσεις διδακτικών παρεμβάσεων/εφαρμογών.
∙ Αναρτημένες ανακοινώσεις (posters).
Περιλήψεις
Κριτήρια αξιολόγησης των περιλήψεων
∙ Η συνάφεια με τη θεματολογία του συνεδρίου.
∙ Η θεωρητική τεκμηρίωση, δηλαδή η επαρκής ανάπτυξη και στήριξη του θέματος. ∙ Η δομική αρτιότητα, η ακρίβεια στη χρήση των όρων και των εννοιών, η γλωσσική και τυπογραφική επιμέλεια του κειμένου.
∙ Ειδικότερα:
✔ στην περίπτωση ερευνητικής εργασίας αξιολογούνται η μεθοδολογία, η τεκμηρίωση, η επιχειρηματολογία και τα συμπεράσματα.
✔ Στην περίπτωση διδακτικών παρεμβάσεων/εφαρμογών αξιολογούνται τα στοιχεία εφαρμογής, οι στόχοι-επιδιώξεις, η μεθοδολογία της διδασκαλίας, το διδακτικό υλικό, η παρουσίαση των δραστηριοτήτων, τα διδακτικά βήματα και η αποτίμηση-αξιολόγηση.
8 | Σ ε λ ί δ α
Οι συγγραφείς, των οποίων οι εισηγήσεις θα γίνουν δεκτές από την επιστημονική επιτροπή, θα ενημερωθούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το πρόγραμμα και λοιπά θέματα σχετικά με τη διεξαγωγή του συνεδρίου.
Υποβολή περιλήψεων
Όσοι/ες επιθυμούν να συμμετάσχουν στο Συνέδριο ως εισηγητές/τριες θα υποβάλουν ηλεκτρονικά την περίληψη της εισήγησής τους μέχρι 300 λέξεις, είτε μέσω της ιστοσελίδας του συνεδρίου είτε επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο: conference-pieria.mysch.gr/aitisi
Σημαντικές ημερομηνίες:
∙ Νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής περιλήψεων: 31/03/2024 (ώρα 24:00) ∙ Ενημέρωση αποδοχής περιλήψεων: 15/04/2024
∙ Υποβολή πλήρους κειμένου για τη συμπερίληψη στα πρακτικά του συνεδρίου σύμφωνα με προδιαγραφές που θα οριστούν μετά την έγκριση των περιλήψεων: 20/05/2024 Η Οργανωτική Επιτροπή του 1ου Διεθνούς Παιδαγωγικού Συνεδρίου της ΔΙΠΕ Πιερίας , ανακοινώνει την ολιγοήμερη παράταση της προθεσμίας υποβολής περιλήψεων εισηγήσεων που έληγε στις 15/03/2024.
Συμμετοχή στο συνέδριο
Η συμμετοχή στο συνέδριο είναι δωρεάν.
Για την εγγραφή σας στο Συνέδριο ως:
∙ Ακροατής/τρια δια ζώσης
∙ Eισηγητής/τρια δια ζώσης ή εξ αποστάσεως ∙ Κριτής
E-mail συνεδρίου: [email protected]
μπορείτε να εισέλθετε στον σύνδεσμο: → conference-pieria.mysch.gr/aitisi
Ιστοσελίδα συνεδρίου: conference-pieria.mysch.gr/aitisi
Η Διευθύντρια Π.Ε. Πιερίας
Τριανταφυλλίδου Παρθένα
(Δελτίο τύπου)