Εβδομάδα πολιτικών εξελίξεων αυτή που μας πέρασε και από το παρασκήνιο περάσαμε στο προσκήνιο. Ο Δήμαρχος Δίου πάει για Αντιπεριφερειάρχης ο δε Νομάρχης Πιερίας Γιώργος Παπαστεργίου ανακοίνωσε ότι έκλεισε ο κύκλος του στην τοπική αυτοδιοίκηση. Είχαμε και τις προτάσεις και αυτοπροτάσεις για το χρίσμα από το ΠΑΣΟΚ κι έγινε το έλα να δεις… Στη δε Ν.Δ. είχαμε και πάλι εκλογές, ενώ με τις υποψηφιότητες θα ασχοληθούνε μετά το συνέδριο. Στο παρασκήνιο τώρα και στο χώρο της αντιπολίτευσης κινούνται αρκετοί και διαρρέουν πληροφορίες, ενώ κάποιοι άλλοι δηλώνουν  υποψήφιοι.

Πολύ καλή η κίνηση της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Πιερίας να αφήσει στο ταμείο σούπερ μάρκετ τα προϊόντα επειδή δεν τους κάνανε την ανάλογη έκπτωση.

Μια ενδιαφέρουσα έκθεση  αναμένεται να φιλοξενήσει το Αλεξάνδρειο με θέμα τον Μέγα Αλέξανδρο, με την προσωπική σφραγίδα του καθηγητή Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ. κ. Δημήτρη Παντερμανλή.

 

Ένας υποψήφιος στις εκλογές της ΟΝΝΕΔ Πιερίας. Αυτό λέγεται συσπείρωση ή κάτι άλλο;


Νίκος Λάππας από το Λιτόχωρο θα είναι τελικά ο Υποψήφιος Δήμαρχος στο Δήμο Δίου Ολύμπου. Ο κ. Λάππας διεκδικεί το «χρίσμα» από το ΠΑΣΟΚ, και βρίσκεται στο στενό «πυρήνα» του Θανάση Παπαγεωργίου.

Πριν καλά – καλά γίνει το συνέδριο της ΝΔ είχαμε την πρώτη αποχώρηση. Την απόφασή του να αποχωρήσει από τη Νέα Δημοκρατία και να παραμείνει στη Βουλή ως ανεξάρτητος γνωστοποίησε τη Δευτέρα στον πρόεδρο του Κοινοβουλίου Φίλιππο Πετσάλνικο ο βουλευτής Κιλκίς Κώστα Κιλτίδης. «Δεν υπήρξε καμία έκπληξη για τη ΝΔ. Ο κ. Κιλτίδης ακολούθησε το δρόμο που είχε χαράξει από καιρού» ήταν η αντίδραση της Ρηγίλλης. Να σημειωθεί ότι ο πρώην Υφυπουργός έχει πολλούς φίλους εδώ στην Πιερία, οι οποίοι λέγανε χθες ότι ήταν αναμενόμενη η κίνησή του. Κάποιοι άλλοι ισχυρίστηκαν ότι το δρόμο που χάραξε ο Κιλτίδης θα ακολουθήσουν και άλλοι.

Μειώσεις στις τιμές των προϊόντων επιδιώκει το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αναμορφώνοντας το θεσμικό πλαίσιο των προσφορών και των συναλλαγών προμηθευτών, παραγωγών και εμπόρων. Η αναμόρφωση της νομοθεσίας θα γίνει εντός των επομένων ημερών με δύο Αγορανομικές Διατάξεις. Η μία Αγορανομική Διάταξη θα προβλέπει ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να μπει ένα προϊόν σε προσφορά θα είναι να μην έχει αυξηθεί η τιμή του το προηγούμενο τρίμηνο. Επίσης, το όφελος του καταναλωτή θα πρέπει να αναγράφεται με σαφήνεια ανά τιμή μονάδας, ήτοι στην ταμπέλα πώλησης θα πρέπει να αναγράφονται υποχρεωτικά η αρχική τιμή του προϊόντος ανά μονάδα μέτρησης και ανά συσκευασία προϊόντος πριν και μετά την προσφορά.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, οι πωλήσεις μέσω προωθητικών ενεργειών αντιστοιχούσαν το 2009 στο 1/3 των συνολικών πωλήσεων, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες, όπως τα γιαούρτια και τα απορρυπαντικά, το ποσοστό είναι 95% και 75% αντιστοίχως.
Η δεύτερη Αγορανομική Διάταξη θα περιλαμβάνει ρυθμίσεις για διαφάνεια στις συναλλαγές προμηθευτών, παραγωγών και εμπόρων. Στη διάταξη θα προβλέπεται η υποχρεωτική εμφάνιση των χορηγούμενων εκπτώσεων επί των τιμολογίων πώλησης που κόβουν οι προμηθευτές- βιομηχανίες στα σούπερ μάρκετ. Θα απαγορεύεται η έκδοση πιστωτικών σημειωμάτων και τιμολογίων παροχής υπηρεσιών στο τέλος του χρόνου με τα οποία χορηγείται έκπτωση ή μείωση τιμής προς τα σούπερ μαρκετ.

Η διαμόρφωση των περιθωρίων κέρδους των λιανεμπόρων θα γίνεται επί των καθαρών τιμών αγοράς των προϊόντων από τις βιομηχανίες, ενώ θα υπάρχει και διάταξη που θα προβλέπει την ύπαρξη ειδικού τιμοκαταλόγου στον οποίο θα αναφέρεται το κόστος για τις βιομηχανίες από τις προβολές, τις υπηρεσίες logistics, τις επιστροφές, τον χρόνο πίστωσης.