Η μετά covid εποχή προσδιορίζεται από νέα δεδομένα και πρωτόγνωρους παράγοντες σε παγκόσμιο αλλά και σε τοπικό επίπεδο. Οι νέες συνθήκες δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον στο οποίο πρέπει άμεσα να προσαρμοστούμε.

Η Πιερία, ιδιαίτερα ο τουριστικός τομέας , πρέπει να γίνει αποδέκτης των μηνυμάτων και να κατανοήσει τις απαιτήσεις της «επόμενης μέρας».

Ο τόπος μας είναι προνομιούχος, αλλά βαρύνεται και με ιδιαίτερα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσει για να διεκδικήσει πρωτεύοντα ρόλο στη νέα εποχή.

Το «Λίκνο των Μουσών» ανοίγει ένα διάλογο με θέμα «Πιερία. Ο γίγαντας ξυπνάει»

Στόχος μας είναι να αναδειχθούν οι επιλογές και οι προτάσεις που υπάρχουν στον Τουρισμό .

Ο διάλογος θα γίνει μέσω σειράς δημόσιων τακτικών τηλεδιασκέψεων, αξιοποιώντας τα υπάρχοντα ΜΜΕ και τα κοινωνικά δίκτυα.

Οι άξονες συζήτησης είναι

  • Αξιοποιήσιμα θέματα τουριστικού ενδιαφέροντος (υπάρχοντα ή προτεινόμενα)
  • Προτάσεις για υποδομές , διαχείριση ανθρωπίνων πόρων, προτεραιότητες.
  • Υφιστάμενα προβλήματα και αντιμετώπιση των νέων δεδομένων
  • Επιστημονικές και επιχειρηματικές προσεγγίσεις , εκτιμήσεις μαζικών φορέων

Καλούμε τους πολίτες, τους επαγγελματίες, τους επιστήμονες και τους φορείς του τόπου μας να συμμετέχουν σ’ αυτόν τον ουσιαστικό διάλογο και να καταθέσουν τις προτάσεις τους.

Τώρα είναι η ώρα να συμβάλλουμε όλοι, με όλες τις δυνάμεις μας για να ξυπνήσουμε τον «κοιμώμενο γίγαντα».

Από το ΔΣ του ΛτΜ

ΥΓ: Οι εισηγητές  να επικοινωνήσουν μαζί μας για να ενταχθούν στο πρόγραμμα και να ενημερωθούν για τις τεχνικές λεπτομέρειες.

Email «ΛτΜ»: [email protected], τηλ. 6944507134

Ταυτότητα της εκδήλωσης

Θέμα   Πιερία. Ο γίγαντας ξυπνάει
Μορφή εκδηλώσεων Μέθοδος:Τηλεδιάσκεψη  (τλδ)

Πλατφόρμα :  ZOOM

Πλήθος τλδ:7  τουλάχιστον

Συχνότητα: 1 τλδ/15 μέρες

Τρόπος προβολής: Αναμετάδοση live, μη live , σχολιασμός σε ΜΜΕ

Μέσα Προβολής:  MME (ηλεκτρονικά, έντυπα και κοινωνικά δίκτυα )

Δομή κάθε εκπομπής Συντονισμός: Κοσμαδάκης Μανώλης

Πλήθος εισηγήσεων : 4 /τλδ

Χρόνος: 20 min για κάθε εισήγηση

Θεματικοί άξονες

εισηγήσεων

·Αξιοποιήσιμα θέματα  τουριστικού  ενδιαφέροντος  (υπάρχοντα ή προτεινόμενα)

·Προτάσεις για υποδομές , διαχείριση ανθρωπίνων πόρων,   προτεραιότητες.

·Υφιστάμενα προβλήματα  και αντιμετώπιση των νέων δεδομένων

·Επιστημονικές και επιχειρηματικές προσεγγίσεις , εκτιμήσεις μαζικών φορέων

Στόχευση και δράση για την «επόμενη μέρα»

Η ύπαρξη του φορτίου  ιστορίας, μυθολογίας , πολιτισμού, περιβάλλοντος και παράδοσης, που φέρει η περιοχή του Ολύμπου, των Πιερίων μας οδήγησε να διατυπώσουμε μια ολοκληρωμένη  πρόταση με τη  δημιουργία του θεματικού πάρκου «MUSEIO».

Είναι ένα έργο που θα καταστήσει την περιοχή μας πόλο  υψηλής πολιτισμικής και  οικονομικής δραστηριότητας.

Με την εθελοντική εργασία μας, δημιουργήσαμε και ωριμάσαμε  μια επενδυτική πρόταση  υλοποιήσιμη, βιώσιμη , εφικτή , αειφόρο, αποδεκτή από το λαό  και ελκυστική  στους επενδυτές και έτσι ολοκληρώσαμε την Ά φάση.

  • Εντοπίσαμε τον κατάλληλο χώρο στα Πιέρια Όρη
  • Ενημερώσαμε και έχουμε την πρόθεση παραχώρησης από τους ιδιοκτήτες γης
  • Κερδίσαμε τη συναίνεση της κοινωνίας
  • Δημιουργήσαμε ομάδα εθελοντών
  • Υπογράψαμε πρωτόκολλα συνεργασία ς με επιχειρήσεις και φορείς.
  • Συντάξαμε το στρατηγικό σχέδιο
  • Προτείναμε συγκεκριμένο επιχειρησιακό & αναπτυξιακό μοντέλο της περιοχής

Όλα τα παραπάνω αναφέρονται περιληπτικά στο κείμενο “Σύντομη αναφορά”. Τα επόμενα βήματα είναι τα παρακάτω.

  1. Η συνέχιση της ωρίμανσης του έργου

Η σημασία και το μέγεθος του θεματικού πάρκου “MUSEIO” καθιστά επιτακτική τη συνεχή βελτίωση και εμπλουτισμό της πρότασης.

  1. Συνέχεια ενημέρωσης για το εγχείρημα

Πραγματοποιήσαμε αποστολές ενημερωτικού υλικού σε διεθνές αλλά και εθνικό επίπεδο. Αποδέκτες της ενημέρωσης  είναι φορείς, ιδρύματα,  οργανισμοί, σημαντικές προσωπικότητες. Η αποστολές αυτές θα συνεχιστούν με μεγαλύτερη ένταση

  1. Τοπικές επικοινωνιακές κινήσεις

Είναι σημαντικό να ανοίξει ένας διάλογος που θα αναδείξει τις δυνατότητες της Πιερίας, τα πλεονεκτήματα, τις σκέψεις, τα προβλήματα  άλλα και  την πρότασή μας. Για το λόγο αυτόν οργανώνουμε τους επόμενους μήνες σειρά τηλεδιασκέψεων που θα μεταδοθούν και από όλα τα διαθέσιμα  ΜΜΕ.

  1. Συγκρότηση φορέα υλοποίησης και αναζήτηση κεφαλαίων

Κορυφαία κίνηση με υψηλή προτεραιότητα για την επιτυχία του εγχειρήματος.

Αναζήτηση μορφής του φορέα υλοποίησης του έργου (ΣΔΙΤ, Συνεταιρισμός, Ιδιώτης επενδυτής  η άλλη μορφή). Η μορφή αυτού του φορέα θα καθορίσει και τον τρόπο αναζήτησης κεφαλαίων . (Funds, μεγάλος επενδυτής, δημόσια επένδυση, μικροεπενδυτές, ΕΕ, ή άλλες χρηματοδοτικές δυνατότητες)

  1. Η δημιουργία αφηγήματος που αφορά στην Πιερία

Εντοπισμός πηγών, συγκέντρωση και ταξινόμηση θεμάτων Μυθολογίας, Ιστορίας, Θρησκείας, Παράδοσης, Χλωρίδα, Πανίδα, Γεωλογίας και ότι άλλο αξιόλογο και σημαντικό υπάρχει.

Καταγραφή  θεμάτων παραγωγής και οικονομίας. Τεχνολογία και πρακτικές  σε όλες τις εποχές σε όλους τους  τομείς  παραγωγής. Οικονομικά δεδομένα και σημασία.

Ανάδειξη  κοινωνικών θεμάτων της Ελληνικής κοινωνίας,  του  τρόπου ζωής, των αξιών, των οραμάτων,  των κοινωνικών σχέσεις κλπ

  1. Η ευαισθητοποίηση των δημιουργών λόγου και τέχνης

Λογοτέχνες, ποιητές, μουσικοί, εικαστικοί και γενικά  οι δημιουργοί όλων των τεχνών , να αξιοποιήσουν τον τόπο μας σαν πηγή έμπνευσης και να τον καταστήσουν σκηνικό αναφοράς σε όλα τα έργα τους .  Η δράση αυτή θα  εναποθέσει αίγλη  και φήμη στα υλικά και άυλα  στοιχεία που σηματοδοτούν τον τόπο μας. Είναι μια παράμετρος που θα προσδώσει αναγνωρισιμότητα και ελκυστικότητα στον τόπο μας, στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα  ισχυρό «brand name”.

  1. H δημιουργία cluster (συστάδα επιχειρήσεων)

Η έλλειψη μεγάλων τουριστικών επενδύσεων στην Πιερία,  η έλλειψη  κατάλληλης κουλτούρας  και γενικότερα ενός σχεδιασμού σε πολιτικό αλλά και σε  επίπεδο κοινωνίας, στον τομέα της υποδοχής και παροχής υπηρεσιών στους  επισκέπτες, είναι μία από τις βασικές αιτίες της συρρίκνωσης της ελκυστικότητας του τόπου μας.

Η πρότασή μας είναι να δημιουργηθεί το θεματικό πάρκο “MUSEIO” το οποίο έχει όλα τα χαρακτηριστικά και της προδιαγραφές να υποστηρίξει ένα ισχυρό “brand name”

Το θεματικό πάρκο  μπορεί να λειτουργήσει ως  “ναυαρχίδα”  ενός cluster, που θα  στεγάσει είτε άμεσα είτε έμμεσα,  όλη την οικονομική δραστηριότητα όλων των επιχειρήσεων του Νομού Πιερίας αλλά και ευρύτερα.  Λαμβάνοντας υπόψη την πανσπερμία των μικρών παραγωγικών,  τουριστικών και άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων που υπάρχουν στο νομό μας, το μοντέλο του σμήνους της κυψέλης είναι αξιόλογη επιλογή.

Ο επιχειρησιακός συνεργατικός σχηματισμός απαλείφει τον ανόητο τοπικιστικό ανταγωνισμό εντός του νομού,  συντονίζει την παραγωγή και την παροχή υπηρεσιών πετυχαίνοντας τη μέγιστη απόδοση κερδών. Αξιοποιεί όλους τους διαθέσιμους πόρους με αειφορική λογική,  καινοτομεί και ανταγωνίζεται.  Σχεδιάζει και αναπτύσσει κεντρικό marketing. Εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας, προώθησης  και ελέγχου. Αξιοποιεί σύγχρονα χρηματοοικονομικά και τραπεζικά προϊόντα, δημιουργώντας εντυπωσιακές συνθήκες ανταγωνιστικότητας.

Τους κανόνες λειτουργίας του cluster θα τους ορίσει  φορέας υλοποίησης.

Ίσως είναι ο σύγχρονος  τρόπος  για να δημιουργηθεί ευημερία στις νέες συνθήκες που διαμορφώθηκαν,  να αξιοποιηθούν και να ανακάμψουν οι διάσπαρτες  μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Πιερίας.

  1. Η καθιέρωση συμφώνου ποιότητας

Ένα σύγχρονο cluster  που διαθέτει ισχυρό brandname,  έχει τη δυνατότητα  να προτείνει, να  συμφωνήσει, να καθιερώσει αλλά και να επιβάλει, αν χρειαστεί,  στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις υψηλές προδιαγραφές και επίπεδα ποιότητας με αποτέλεσμα τη δυνατότητα στόχευσης τουρισμό υψηλότερου οικονομικού επιπέδου.

  1. Η εκπαίδευση στελεχών

Όλα τα παραπάνω θα υλοποιηθούν εφόσον υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι. Μέλημα του cluster θα είναι και η δημιουργία συγκεκριμένου προφίλ των στελεχών με ειδική εκπαίδευση. Όλα τα  στελέχη του ΘΠ και των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων,  υπάλληλοι και επιχειρηματίες  θα αποκτήσουν  στοχευμένη εκπαίδευση.  Οι γνώσεις και οι δεξιότητες  όλου του ανθρώπινου δυναμικού  θα είναι προϋπόθεση για κάθε συνεργασία .

  1. Η δημιουργία νέων  ειδικοτήτων

Η ανάγκη για παροχή υπηρεσιών ποιότητας προϋποθέτει  τη δημιουργία νέων ειδικοτήτων.  Ενδεικτικά ο «σύμβουλος υποδοχής και φιλοξενίας» θα προσδώσει στο εγχείρημα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Η αναζήτηση τρόπων αξιοποίησης υφιστάμενων ειδικοτήτων όπως  ξεναγοί, οδηγοί βουνού κλπ  και η εναρμόνιση του τρόπου δουλειάς των, με τις απαιτήσεις του θεματικού πάρκου,  είναι μέρος της στόχευσης.

Η συνεχής επιμόρφωση όλων θα είναι μια μόνιμη διαδικασία.

Στόχος όλων  των παραπάνω κινήσεων είναι η σύνθεση  ενός “μπουκέτου” μοναδικών λόγων επίσκεψης στον τόπο μας. 

 Η κατάλληλη προετοιμασία του λαού των στελεχών  και του επιχειρηματικού κόσμου με υποδομές, γνώση,  συντονισμό και  καλή διάθεση θα δημιουργήσει τις απαιτούμενες συνθήκες.

Η συνειδητοποιημένη αναβάθμιση  της γνωστής μας “παροχής τουριστικών υπηρεσιών” σε “φιλοξενία” μέσα σε περιβάλλον υψηλής ποιότητας και ασφάλειας, θα αναστρέψει την φθίνουσα πορεία  στην Πιερία.

 Ο κοιμώμενος γίγαντας πρέπει να ξυπνήσει τώρα.

 

(Δελτίο τύπου)