Λήγει σήμερα 19 Μαρτίου η προθεσμία για υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Ψηφιακές Συναλλαγές».

Μέσω του οποίου καλύπτεται μέρος του κόστους αγοράς και διασύνδεσης POS, καθώς και μια σειρά επιπλέον ψηφιακών αναγκών μιας επιχείρησης.

Υπενθυμίζεται ότι σε περίπτωση μη διασύνδεσης του POS με την ταμειακή μηχανή εντός των δεσμευτικών προθεσμιών, οι υπόχρεοι αντιμετωπίζουν πρόστιμο 10.000 ευρώ, εφόσον η επιχείρηση είναι υπόχρεη τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος ή 20.000 ευρώ, εφόσον είναι υπόχρεη τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.

Κάθε επιχείρηση, εφόσον πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας, μπορεί να λάβει επιχορήγηση για πάνω από μία κατηγορίες.

Οι κατηγορίες είναι οι εξής:

Κατηγορία 1: Προμήθεια νέου ή αντικατάσταση υφιστάμενου EFT/POS.
Κατηγορία 3: Λήψη υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης & λογισμικών τιμολόγησης.
Κατηγορία 4: Αναβάθμιση ΦΤΜ & ΑΔΗΜΕ για διασύνδεση με EFT/POS.
Κατηγορία 5: Αντικατάσταση ΕΑΦΔΣΣ, εκτός των επιχειρήσεων εστίασης.
Κατηγορία 6: Αντικατάσταση ΦΗΜ (ΦΤΜ ή ΑΔΗΜΕ ή ΕΑΦΔΣΣ) επιχειρήσεων εστίασης.
Η κατάταξη με βάση τα παραπάνω κριτήρια γίνεται χωριστά για κάθε κατηγορία, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τους ακόλουθους περιορισμούς:

(α) Είναι δυνατή η ενίσχυση μόνο μίας αίτησης σε κάθε κατηγορία.

(β) Για τις αιτήσεις που υποβάλλονται στον τρέχοντα κύκλο, δεν είναι δυνατός ο συνδυασμός ενισχύσεων στις κατηγορίες (3) και (4) μαζί, (3) και (5) μαζί, (3) και (6) μαζί, (5) και (6) μαζί.

Υπενθυμίζεται ότι, για να λάβει η επιχείρηση ενίσχυση για ταμειακά συστήματα all in-one, τα οποία συμπεριλαμβάνουν λογισμικό EFT/POS (softPOS) και υπηρεσία παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης, θα πρέπει να υποβληθούν δύο χωριστές αιτήσεις, μία στην κατηγορία 1 και μία στην κατηγορία 3 αντίστοιχα.

Στην περίπτωση που κάποια επιχείρηση έχει ενταχθεί σε προηγούμενους κύκλους χρηματοδότησης (για παράδειγμα στον 3ο κύκλο, στην κατηγορία 4) και δεν μπορούν να υποβάλλουν αίτηση σε νέα κατηγορία (για παράδειγμα στην κατηγορία 3), λόγω των ανωτέρω περιορισμών που ισχύουν στον τρέχοντα κύκλο, πρέπει:

Να υποβάλλουν στο Help Desk του Προγράμματος, μέσω της φόρμας επικοινωνίας, Υπεύθυνη Δήλωση (θεωρημένη ή μέσω του gov.gr) υπογεγραμμένη από τον νόμιμο εκπρόσωπο, όπου θα δηλώνουν ότι επιθυμούν να παραιτηθούν από την κατηγορία Χ (όπου Χ ν’ αναφέρεται η κατηγορία που είναι ενταγμένοι) του Προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές», το αργότερο μέχρι την Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024, ειδάλλως δε θα υπάρχει εύλογο χρονικό διάστημα για την εξέταση του αιτήματος και την υποβολή νέας αίτησης από τους δυνητικούς δικαιούχους.

Προϋπόθεση της παραίτησης είναι:

να μην έχει εξαργυρωθεί η επιταγή ή
εάν έχει εκδοθεί επιταγή, αλλά δεν έχει εξαργυρωθεί, να ακυρωθεί στην πλατφόρμα από τον ίδιο τον δικαιούχο, πριν την υποβολή της Υπεύθυνης Δήλωσης.
Τέλος, διευκρινίζεται ότι αν έχετε ήδη εγκριθεί σε κάποια κατηγορία (για παράδειγμα στην κατηγορία 1) σε προηγούμενο κύκλο, δεν απαιτείται η υποβολή αιτήματος παραίτησης για την εν λόγω κατηγορία και η εκ νέου αίτηση στον τρέχοντα κύκλο, καθώς οι επιταγές που εκδίδονται δύναται να χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση αγορών σε εγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες για όλους τους κύκλους των Κατηγοριών του Προγράμματος έως την 30η/06/2024, χωρίς διαφοροποιήσεις ανά κύκλο.

Προθεσμίες για διασύνδεση
Υπενθυμίζεται ότι για τη διασύνδεση POS-ταμειακών είχε δοθεί παράταση 1 μήνα, δηλαδή μέχρι την 31η Μαρτίου 2024, για όσες επιχειρήσεις δεν έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία. Οι υπόχρεοι θα πρέπει να έρθουν σε επικοινωνία με τους εξουσιοδοτημένους τεχνικούς εγκατάστασης ταμειακών μηχανών προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διασύνδεση. Σημειώνεται πως η παράταση αυτή μπορεί να επεκταθεί για έναν επιπλέον μήνα, δηλαδή μέχρι την 30η Απριλίου 2024:

Α) για εκείνες τις επιχειρήσεις που δεν κατάφεραν να βρουν διαθέσιμο ραντεβού εντός Μαρτίου, αλλά έχουν προγραμματισμένο ραντεβού με τεχνικό εγκατάστασης εντός Απριλίου. Τα ραντεβού θα πρέπει να δηλωθούν σε ειδική πλατφόρμα που θα τεθεί σε λειτουργία από την ΑΑΔΕ το δεύτερο 15νθήμερο του Μαρτίου.

Β) για τις επιχειρήσεις που θα δηλώσουν στο Μητρώο POS ότι πρόκειται να αντικαταστήσουν το ταμειακό τους σύστημα με κάποια από τις νέες διαθέσιμες λύσεις all in one, που δεν απαιτεί επιπλέον ενέργειες διασύνδεσης. Ήδη, έχουν εγκριθεί δύο πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τέτοιες λύσεις και πολύ σύντομα αναμένονται πολύ περισσότερες.

 

 

Πηγή:dnews