Το σενάριο παράτασης του lockdown στα σχολεία συζητά το υπουργείο Παιδείας και η επιτροπή των Ειδικών. Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr υπάρχει ανατροπή στην έως τώρα απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία στις 8 Ιανουαρίου.

Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι με δεδομένη την εξέλιξη της πανδημίας και τις τοποθετήσεις των επιστημόνων εντός της επιτροπής, το υπουργείο Παιδείας φαίνεται να επιλέγει την παράταση του κλεισίματος των σχολείων. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο σχεδιασμός είναι τις πρώτες μέρες του Ιανουαρίου να ανακοινωθεί παράταση κλεισίματος μέχρι τις 18 Ιανουαρίου όπου θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι.

Ο προβληματισμός των ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων έχει ήδη εκφραστεί. Σημειώνεται ότι ο καθηγητής Λοιμωξιολόγος και μέλος της Επιτροπής, Νίκος Σύψας, είχε αναφέρει χαρακτηριστικά: “Στις 7 Ιανουαρίου θα είμαστε σε θέση να ανοίξουν τουλάχιστον τα δημοτικά”, αρκεί να τηρήσουμε τα μέτρα. Και είχε σημειώσει: “Τρέμουμε την πίεση στο σύστημα υγείας. Αν τα νούμερα είναι καλύτερα και έχουν πτωτική τάση, τότε θα ανοίξουμε τα σχολεία”.

 

Αδύναμο το σενάριο για εκ περιτροπής άνοιγμα των σχολείων

Στον γρίφο αυτό που φαίνεται σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες να ξεκαθαρίζει, μπαίνει και το σενάριο για εκ περιτροπής ανοίγματος των σχολείων όπου οι μισοί μαθητές θα πηγαίνουν στις τάξεις και οι άλλοι μισοί θα κάνουν μαθήματα εξ αποστάσεως και εναλλάξ.

Την ίδια ώρα, η καθηγήτρια Αθηνά Λινού υποστήριξε ότι “έχουμε πλέον 19 μέρες μπροστά μας για το άνοιγμα των σχολείων τον Ιανουάριο. Το υπουργείο Παιδείας έχει πολύ χρόνο μπροστά του να σκεφτεί πολύ σοβαρά το πώς θα αποτραπεί ο συνωστισμός”.

 

Μοντέλο της Βοστώνης προτείνει η Λινού

Η καθηγήτρια είπε ότι είναι “υπέρ να ανοίξουν τα σχολεία, είναι σημαντικό για γονείς και παιδιά” και στη συνέχεια μίλησε για το μοντέλο της Βοστώνης.

Αυτή η μέθοδος στην οποία “τα μισά παιδιά πάνε στο σχολείο και τα άλλα κάνουν μαθήματα εξ αποστάσεως και εναλλάσσονται” πραγματοποιείται στη Βοστώνη τόνισε η καθηγήτρια.

Κάθε μαθητής πηγαίνει στο σχολείο δυο ή τρεις ημέρες την εβδομάδα και, ομοίως, δύο ή τρεις ημέρες κάνει μαθήματα από το σπίτι.

“Επιπλέον, θα πρέπει να αξιοποιήσουν τον υπαίθριο χώρο, να περνάνε πιο πολλές ώρες έξω, με ένα φούτερ και αντιανεμικό, για να αερίζονται οι τάξεις και να μειώνεται η διασπορά”, σημείωσε η Αθηνά Λινού.