Να μειωθεί

Μια νέα γενιά ηλεκτρικών σκαφών κάνει θραύση στη Στοκχόλμη.

Με έναν εκτιμώμενο στόλο 756.000 σκαφών αναψυχής, ο κλάδος των σκαφών αναψυχής της Σουηδίας είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο.

Το περιβαλλοντικό κόστος, βέβαια, είναι σαφές.O θόρυβος του κινητήρα δημιουργεί προβλήματα στη θαλάσσια ζωή και μια βόλτα σημαίνει πάνω από το 25% εκπομπών CO2 της Σουηδίας από τη ναυτιλία το 2020.

Μια σουηδική startup, όμως, φέρεται να έχει τη λύση. Όπως υποστηρίζει, ηλεκτρικά σκάφη μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων αλλά και τον χρόνο ταξιδιού και μεταφορών.

Η Candela έχει σχεδιάσει πλήρως ηλεκτρικά σκάφη μηδενικού άνθρακα. Όπως αναφέρει, πουλήθηκαν πάνω από 100 από το μοντέλο της C-8, ένα σκάφος αναψυχής 8,5 μέτρων, εντός έξι μηνών.

Ο Gustav Hasselskog, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Candela, λέει ότι εμπνεύστηκε από την εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla.

«Αυτό που έκανε η Tesla ήταν να προσθέσει πολύ στιλ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θέλουμε να φτιάξουμε ένα πολύ ελκυστικό προϊόν γιατί αυτό θα οδηγήσει την κίνηση προς τη βιωσιμότητα με πολύ πιο γρήγορο τρόπο», λέει.

Αψηφώντας τη βαρύτητα

Ο Hasselskog είναι λάτρης των σκαφών για πολλά χρόνια. Πριν ξεκινήσει το Candela το 2014, είχε ένα συμβατικό μηχανοκίνητο σκάφος, το οποίο, όπως λέει, κατανάλωνε περίπου «15 φορές περισσότερα καύσιμα από το αυτοκίνητό μας».

Κάποια στιγμή στράφηκε προς την πράσινη κατεύθυνση.

Τα υδροπτέρυγα έχουν στο κάτω μέρος τους εξαρτήματα που μοιάζουν με πτερύγια.

Όταν το σκάφος αναπτύσσει ταχύτητα μοιάζει σαν να σηκώνεται από το νερό και να «πετάει». Όπως λέει ο Hasselskog μειώνουν την τριβή και τους επιτρέπει να κινούνται πιο γρήγορα, αυξάνοντας την απόδοση της μπαταρίας.

Φτιαγμένο με ανθρακονήματα, η βάση του σκάφους είναι εξαιρετικά ελαφριά, απαραίτητο στοιχείο για να το κάνει να «πετάει».

Το πρώτο της πρότζεκτ είναι ένα επιβατηγό φέρι 30 θέσεων, το οποίο θα δοκιμαστεί το επόμενο έτος σε δρομολόγια στη Στοκχόλμη.

Η βελτιστοποίηση των υφιστάμενων δρομολογίων με υδροπτέρυγα θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους ταξιδιού στη σουηδική πρωτεύουσα περισσότερο από το μισό σε σύγκριση με τα τρέχοντα δρομολόγια, καθώς και να περιορίσει τα προβλήματα στη θαλάσσια ζωή και την ακτογραμμή, λέει ο Gustav Hemming, περιφερειακός σύμβουλος υδάτινων μεταφορών της Στοκχόλμης.

Τα ταχύτερα δρομολόγια με φέρι θα μπορούσαν να απομακρύνουν τους επιβάτες από τις χερσαίες μεταφορές, μειώνοντας, έτσι, τη συμφόρηση και την ατμοσφαιρική ρύπανση από τα αυτοκίνητα, προσθέτει ο Hemming.

Και ενώ η υποδομή φόρτισης για ηλεκτρικά πλοία χρειάζεται ακόμα βελτίωση, ο Hemming λέει ότι το θέμα των ηλεκτρικών μέσων στη Στοκχόλμη «αναπτύσσεται πολύ γρήγορα».
Με πληροφορίες CNN

Πηγή:lifo.gr