Μια σημαντική πρόταση που αφορά τους ιδιοκτήτες ταξί κατέθεσε ο Βουλευτής Πιερίας κ.Σπύρος Κουλκουδίνας.

Με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τους Υπουργούς Μεταφορών και Οικονομικών, ο Σπύρος Κουλκουδίνας ζητά να ενισχυθεί το πλαίσιο κινήτρων για την αντικατάσταση του στόλου των ταξί με ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Όπως αναφέρει ο Βουλευτής Πιερίας:

«Η Πολιτεία από τις αρχές του 2023 έχει ενεργοποιήσει το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» για την επιδότηση ή τη μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων, με ταυτόχρονη απόσυρση του παλαιού οχήματος.

Πρόκειται για ένα θετικό μέτρο, με τη διαφορά όμως ότι ο προϋπολογισμός του προγράμματος δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες.

Ο κ.Κουλκουδίνας ζητά  να αυξηθεί ο προϋπολογισμός του προγράμματος «Πράσινα Ταξί» και ταυτόχρονα να αυξηθεί το ποσοστό επιδότησης στο 50-60% του κόστους αντί του 40% που είναι σήμερα και η αύξηση του ποσού επιδότησης για την απόσυρση του παλαιού οχήματος που σήμερα είναι 5.000 ευρώ.

Ταυτόχρονα, όπως τονίζει,  πρέπει να υπάρξουν πρόσθετα φορολογικά μέτρα για τους ιδιοκτήτες ταξί που θα αντικαταστήσουν τα οχήματα τους με ηλεκτρικά οχήματα.

Τα φορολογικά κίνητρα που προτείνει ο κ.Κουλκουδίνας περιλαμβάνουν:

-Την  έκπτωση κατά 50-70% των δαπανών για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

-Τη μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα ηλεκτροκίνητα ταξί.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της κοινοβουλευτικής παρέμβασης του κ.Κουλκουδίνα για τους οδηγούς ταξί:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς

Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

ΘΕΜΑ  «Κίνητρα για την αντικατάσταση του στόλου των ταξί με ηλεκτροκίνητα οχήματα»

Κύριοι Υπουργοί,

Ένας από τους στόχους της ενεργειακής μετάβασης είναι η ηλεκτροκίνηση, ιδιαίτερα στα μέσα μεταφοράς όπως είναι τα ταξί.

Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί η περιβαλλοντική επιβάρυνση αλλά κυρίως το ενεργειακό και λειτουργικό κόστος για τους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί.

Για να προχωρήσει όμως η αντικατάσταση του στόλου των ταξί με ηλεκτροκίνητα οχήματα, χρειάζονται ουσιαστικά χρηματοδοτικά κίνητρα.

Η Πολιτεία από τις αρχές του 2023 έχει ενεργοποιήσει το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί»για την επιδότηση ή τη μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων, με ταυτόχρονη απόσυρση του παλαιού οχήματος.

Πρόκειται για ένα θετικό μέτρο, με τη διαφορά όμως ότι ο προϋπολογισμός του προγράμματος δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες.

Θα πρέπει να αυξηθεί ο προϋπολογισμός του προγράμματος ‘’Πράσινα Ταξί’’ και ταυτόχρονα να αυξηθεί το ποσοστό επιδότησης στο 50-60% του κόστους αντί του 40% που είναι σήμερα και η αύξηση του ποσού επιδότησης για την απόσυρση του παλαιού οχήματος που σήμερα είναι 5.000 ευρώ.

Ταυτόχρονα πρέπει να υπάρξουν πρόσθετα φορολογικά μέτρα για τους ιδιοκτήτες ταξί που θα αντικαταστήσουν τα οχήματα τους με ηλεκτρικά οχήματα.

Θα μπορούσαν να εξεταστούν κίνητρα , όπως:

-Η έκπτωση κατά 50-70% των δαπανών για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

-Η μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα ηλεκτροκίνητα ταξί

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

1.Πως αξιολογούν τις ανωτέρω προτάσεις και ποιος είναι ο σχεδιασμός τους αναλογικά με την βελτίωση του πλαισίου κινήτρων για την αντικατάσταση του στόλου των ταξί με ηλεκτροκίνητα οχήματα.

 

Ο Ερωτών Βουλευτής

Σπυρίδων Κουλκουδίνας

Βουλευτής Πιερίας