Στην Ελλάδα, όπως και στις άλλες χώρες της ΕΕ, δεν υπάρχει κανένα απολύτως ηλικιακό όριο στην οδήγηση.
Έπειτα από κάθε τραγικό τροχαίο με υπαιτιότητα ηλικιωμένου οδηγού, το ίδιο ερώτημα επανέρχεται: τελικά μέχρι πότε μπορεί να οδηγεί κάποιος;

Ο ελληνικός ΚΟΚ ορίζει ότι με τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας οι οδηγοί πρέπει να εξετάζονται από οφθαλμίατρο και παθολόγο ανά τριετία. Μετά τη συμπλήρωση των 80 χρόνων, πάλι, προβλέπονται εξετάσεις κάθε δύο έτη από περισσότερες ειδικότητες γιατρών και συγκεκριμένα οφθαλμίατρο, παθολόγο, ωτορινολαρυγγολόγο και ψυχίατρο. Σε περίπτωση προβλημάτων υγείας, επιβάλλονται περιορισμοί, όπως για παράδειγμα η απαγόρευση οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο ή η οδήγηση μόνο τις πρωινές ώρες.

Εφόσον οι γιατροί, ωστόσο, δώσουν το «πράσινο φως», μπορεί κάποιος να οδηγεί μέχρι… τα βαθιά του γεράματα. Αυτό που προκαλεί ανησυχία, όμως, είναι το πόσο συχνά οι εξετάσεις αυτές είναι ακριβείς και εξονυχιστικές.

Την ώρα που τα τροχαία ατυχήματα με υπαιτιότητα ηλικιωμένων οδηγών είναι αρκετά συχνά, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, η μεγαλύτερη ποινή που μπορεί να επιβληθεί σε κάποιον οδηγό – αποκλειστικό υπαίτιο ενός θανατηφόρου ατυχήματος – είναι τα πέντε χρόνια φυλάκισης (ενώ η αναστολή αποφασίζεται κατά περίπτωση από το δικαστήριο).

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», η Ευρωπαϊκή Ενωση είναι τώρα σε φάση διερεύνησης για το εάν θα πρέπει μετά τα 70 έτη να ανανεώνεται το δίπλωμα μόνο με τον έλεγχο των γιατρών ή εάν θα πρέπει ο οδηγός να ξαναδίνει εξετάσεις οδήγησης (π.χ. σήματα και πορεία).

 

 

 

Πηγή:dnews.gr